Page 118 - hinz
P. 118
Proces tohoto zrušení probíhá v určitých krocích ve všech dimenzích, oblastech a
úrovních postižených negativním stavem. Každý krok představuje fázi posledního
soudu. Tato fáze nese všechny znaky toho, co lidé považují za globální, všeobecný
poslední soud, protože pravý Poslední soud není ničím jiným než kumulativním
součtem všech posledních soudů, které se odehrály a odehrají, dokud se negativní
stav neodstraní ze všech oblastí a úrovní zóny vymístění a intermediálního světa
duchů.
Z pohledu Nového zjevení se pojem posledního soudu musí chápat jako velmi
osobní a individualizovaný proces, kdy jedinec za sebou zanechává jednu fázi
svého života a přenáší se do druhé, tak i jako všeobecná vesmírná událost, kdy
jeden časový cyklus Stvoření vyčerpává svou užitečnost a nový cyklus času je
hotov k ustavení. V tomto ohledu je poslední soud obdobím intenzivního
ohodnocení, zpytování duše a konání voleb buď jednoho jedince, to jest jedné fúze
života každého (například po fyzické smrti jedince či po každé změně stavu v
duchovní světě), nebo celého národa, či lidstva, planety, slunečního systému, či
galaxie, nebo vesmíru, či dimenze nebo veškerého Stvoření a jeho zóny vymístění.
4. Jiné nesprávné vnímání a výklad lze nalézt ve způsobu, jakým Swedenborg a jeho
následovníci chápou pojem Nové církve, Nového nebe a Nové Země. Z těchto
pojímání došly určité generalizace ke svému ošklivému plodnému uzrání. Vnímalo
se a dělal se závěr, že stvoření Nové církve, Nového nebe a Nové Země ustanovuje
poslední akt Stvoření a nic po tom nenásleduje.
Toto pojímání je hrubým omezením chápání pravé Přirozenosti Nejvyššího. Jak
každý ví, je Nejvyšší Absolutní, a tudíž nemůže nikdy zastavit tvoření nových věcí,
nových nebes, nových zemí, nových církví a nových lidí atd. To, co znamená Nová
církev, Nové nebe a Nová země, je vyšší krok duchovního uvědomění lidí a přijetí
přesahující, vyšší úrovně a stupně duchovního pokročení. Jakmile je budování
tohoto kroku či úrovně nebo stupně účinně završeno a náležitě zakotveno, je na
tomto kroku vybudován nový, vyšší a pokročilejší a niternější krok a řád života.
Tento proces pokračuje věčně, aby reflektoval Absolutní přirozenost Nejvyššího,
který nikdy nepřestává tvořit nové. Když každý jednotlivý krok v duchovním
pokroku splní svůj účel a počet sentientních entit potřebných pro zaujetí tohoto
kroku je naplněn, ustaven a uzavřen, pak vstupuje do svého jsoucna a Bytí krok
nový.
Nový krok vyžaduje své vlastní Nové zjevení a jeho metodologické nástroje. Tento
krok se nazývá Nová církev, co se týče jeho duchovní nauky, Nové nebe, co se týče
jeho struktury a dynamiky, a Nové Země, co se týče jeho specifické manifestace,
ilustrace, demonstrace a exemplifikace určitých zjevených aspektů Absolutní
pravdy.
5. Jedním z hlavních pojetí Swedenborgových spisů je pojetí manželství a sexuality.
Ve srovnání s předešlými chápáními tohoto pojmu, které předcházely Swedenborga,
byl jeho výklad revoluční a zcela nový. Velmi správně vnímal, že manželství je
duchovní souvztažností k nejzazšímu sjednocení lásky a moudrosti, dobra a pravdy,
dobročinnosti a pravdy, maskulinity a femininity atd. Avšak jeho chápání cizoložství
a smilstva a záležitostí týkajících se sexuálního styku bylo nesprávně vnímáno a
vyloženo při použití na pozemský život lidí a jejich sexuální a manželské vztahy.
Swedenborg násilně transponoval duchovní význam těchto aktů do požadavků