Page 113 - hinz
P. 113

Toto je jedním z hlavních důvodů, proč Božská prozřetelnost Nejvyššího ustanovuje
            taková důležitá přechodná období mezi předešlým a následným krokem, dobou,
            věkem, érou a epochou.

            Každá předešlá a následující éra atd. je sama v sobě a sebou diskrétní a není mezi
            nimi žádná linearita. To, co lidé vnímají jako linearitu, je fakticky přechodné období,
            které je charakterizováno podržením určitých idejí, pojetí, filosofií a vzorců chování
            odcházejícího  kroku,  věku,  éry,  epochy   či věku  a  zjevením  a  iniciováním  zcela
            odlišných.

            Avšak kvůli této zvláštní povaze přechodného období - aby přemostilo dva odlišné
            kroky, doby, éry, věky či epochy - lze během této doby zjevit jen určité omezené
            relativně   nové   aspekty  Absolutní   pravdy   či  jejích   deformací  a   falzifikací.  Úplné
            odhalení všech těchto aspektů by nastolilo náhlý konec odcházejícího kroku či věku
            či čehokoli takového a ustanovení nového věku by nebylo možné. Lidská mysl by
            nemohla přijmout plný dopad všech nově zjevených relativních aspektů Absolutní
            pravdu   či   jejích   deformací   a   falzifikací,   jak   se   mají   ilustrovat,   demonstrovat   a
            exemplifikovat v následující nové éře, věku, epoše či době.


            Důvodem, proč se zde souběžně opakuje téma zjevení relativních aspektů Absolutní
            pravdy či o jejích deformací a falzifikací, je to, že v zóně vymístění je každý nově
            zjevený relativní aspekt Absolutní pravdy souběžně doprovázen úsilím pekel vždy
            překroutit či úplně zfalšovat tyto nově zjevované aspekty pravdy. Nejvyšší dovoluje,
            aby se tak stalo, aby se taktéž mohla zobrazit, předvést a zpříkladnit plná povaha,
            obsah   a   význam   negativního   stavu   postupně   krůček   za   krůčkem   za   účelem
            důležitého duchovního poučení pro všechny ve Stvoření Nejvyššího.


            Jestliže by se úplná a vyčerpávající povaha negativního stavu měla kdy zjevit uvnitř
            jedné éry, kroku, doby, věku či epochy, nikdo by nemohl přežít ani na zlomek vteřiny
            ohromnost a úplnost hrůznosti, bídnosti, zavilosti, násilnosti, zuřivosti, nenávisti a
            všech ostatních ohavností a ošklivostí charakterizujících negativní stav. Proto se
            pravá   povaha   negativního   stavu   také   musí   zjevovat   v   určitých  progresivních
            (regresivních) krocích.


            Takže   každá   éra,   doba,   krok,   věk   či   epocha   v   oblastech   zóny   vymístění   bude
            odhalovat, zobrazovat, předvádět a zpříkladňovat odlišné aspekty negativního stavu
            a všech jeho procesů.


            Během   přechodného   období   si   tedy   negativní   stav   zachová   některé   předešle
            manifestované aspekty své ošklivé povahy v životech lidí z předcházejícího kroku,
            jakož   se   začnou   vynořovat   i   některé   jeho   nové,   doposud   neznámé   aspekty
            souběžně a v rovnováze s vynořováním se nových relativních aspektů Absolutní
            pravdy Nejvyššího.

            Tyto nové aspekty jsou nutné, protože jen jimi se mohou definovat, zdolat a přemoci
            vynořující se nové aspekty ošklivého negativního stavu.

            Takto nastává, probíhá a stává se poznání Absolutní přirozenosti Nejvyššího na
            straně   jedné   a   povahy   aktivovaného   a   dominujícího   negativního   stavu   v   zóně
            vymístění na straně druhé.
            Vzhledem k relativní povaze lidí zřejmě není za současně existujících duchovních
            podmínek žádný jiný způsob poznání možný.
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118