Page 115 - hinz
P. 115

V   současné   době   jsou   veškeré   Stvoření   Nejvyššího   a   všechny   oblasti   zóny
            vymístění,   jakož   i   lidstvo   na   této   planetě,   na   konci   této   přechodné   periody.
            Zakončení tohoto období vyžaduje přenos závěrečné dávky Nového zjevení pro
            nastávající věk, éru, krok, dobu či epochu. Nyní je také čas pro opravu a zkrášlení
            první dávky Nového zjevení, která byla přenesena na samém počátku přechodného
            období.

            Spisy Emanuela Swedenborga reprezentují první dávku Nového zjevení na samém
            počátku přechodného období. Spisy tohoto autora reprezentují závěrečnou dávku
            Nového   zjevení   dalšího   období   a   pro   konec   přechodného   období.   Obě   dávky
            Nového zjevení přišly přímo od Nejvyššího a odvozují se ze Svaté bible. Ustanovují
            tři zdroje popsané v předešlém pojednání - pojednání č. 10, které obsahují Nové
            zjevení pro další krok, éru, věk, epochu, dobu či cokoli tu máme.

            Protože v současné době je přechodné období na samém svém konci (ačkoli nikdo
            s určitostí neví, jak dlouho tento konec bude trvat - to je známo jen Nejvyššímu),
            před tím, než se odehraje nástup nové éry, je  nutné upozornit každého na určité
            nutné nesprávné vnímaní a výklady reality, obsažené v první dávce Nového zjevení
            pro nastávající Nový věk, jak se reflektují ve Swedenborgových spisech:


            1.  Pod vlivem předcházejícího kroku či věku nebo čehokoli došel Swedenborg k
            závěru, že osobní stav a rozpoložení se po odchodu z tohoto světa (po fyzické
            smrti) nemůže změnit. Takže každý je, ať je to kdokoli, odsouzen pobývat či být
            stejným, jakým byl v okamžiku přechodu do duchovního světa.

            Z tohoto pohledu je akt spásy Ježíše Krista omezen pouze na ty, kdo žijí v tomto
            světě, a pouze na trvání jejich fyzických životů na této planetě. Zastavuje se v
            okamžiku jejich fyzické smrti a není použitelný na řádný jiný stav, rozpoložení, místo
            či dobu a obzvláště ne na ty, kdo jsou v peklech. Reflektujíce tento mylný stav věcí,
            lidé vynalezli rčení: „Jak strom padne, tak bude i ležet.“, čímž se míní, že po fyzické
            smrti nelze učinit žádnou změnu či volbu.

            A přesto je zjevnou iluzí, že padlý strom leží navždy ve stejném místě a rozpoložení
            bez jakékoli změny svého stavu. Výše uvedené přísloví neodráží realitu, že tento
            strom postupně skrze v čase probíhající erozi úplně transformuje svou formu, stav,
            rozpoložení a obsah až tak, že v jednom časovém bodě bude reabsorbován do půdy,
            uvolní do ní veškerý svůj obsah a energie a přijme některý jiný stav či kondici zcela
            odlišnou od předešlé.

            Po chvíli jeho dřívější rozpoložení, forma a obsah zcela vymizí a nikdo již nikdy
            nebude vědět, že po svém pádu tu ležel určitý strom. Toto je dobrá ilustrace toho,
            jak je skutečně omezené lidské vnímání reality.

            Pravá   realita   situace   je   taková,   že   vůbec   nikde   neexistuje   žádný   finalistický   a
            stagnující stav, rozpoložení či situace. Lidé mají věčnou možnost volby a příležitost
            se změnit bez ohledu na to, v jakém stavu se nacházejí - ať jsou v nejhlubších,
            nejnižších   peklech,   nebo   v   nejvyšších,   nejniternějších   nebesích.  Nikdo   nikdy
            nezůstává   v  témže  rozpoložení,   stavu   či   situaci   z   nutnosti,   ale   jedině   ze   své
            svobodné volby a vůle. Ve Stvoření Nejvyššího neexistuje žádné takové pojímání či
            stav jako nutnost.

            Dílo spásy Ježíše Krista bylo stejně tak pro ty, kdo jsou v peklech, na této Zemi či
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120