Page 110 - hinz
P. 110
7. Snažit se být tak, jak je nejvíce možné, za všech a veškerých okolností
bezpodmínečně velmi milujícím, moudrým, laskavým, jemným, pokorným,
skromným, slušným, pravdomluvným, upřímným, poctivým, taktním,
neodsuzujícím, schopným přijímat i respektovat, tolerantním, milosrdným,
odpouštějícím, soucitným, slitujícím se, objektivním a spravedlivým. Být vždy
pravdivým vzhledem k sobě samému ke své pravé přirozenosti (jak ji reflektuje
původních 5 % nadělení Nejvyššího), aniž by se někomu zachtělo být někým či
něčím jiným nebo se snažit mít více než potřebuje. Tedy učit se děkovat a být
vděčným, oceňujícím to a spokojeným s tím, co má, a s tím, co je v daný okamžik ve
vlastním životě k dispozici, a učit se s tím produktivně, konstruktivně, tvořivě a
inovačně pracovat namísto toho, aby se stůj co stůj dožadovalo, požadovalo,
svářilo a žádalo Boha o ty věci, které jeden nemá, ale jiní lidé mohou mít. Žádat
vlastní Niternou mysl a vlastní duchovní rádce a pravého Nejvyššího o to, aby jeden
byl takovým, jak se popisuje, a aby byl šťastným, spokojeným, naplněným,
radostným, potěšeným a nadšeným z toho, co má, a měl z toho veškerou radost.
8. Přijmout plnou zodpovědnost za vlastní život ve všech jeho aspektech, aniž by se
někdo za něco obviňoval nebo se vlastní problémy promítaly na druhé. Plnit si své
dennodenní pověření, práci, povolání, povinnosti, obchodní záležitosti či cokoli, co
kdo má a co si zvolil, rád, s radostí a potěšením a v souladu se svými nejlepšími
schopnostmi do plnosti svých potenciálů, aniž by jeden byl dřímající, nečinný, líný
či neochotný; věnovat určité nutné období relaxaci, odpočinku, zábavě, humoru a
hrám jako prostředkům k lepšímu duchovnímu, duševnímu i fyzickému rozpoložení,
aby jeden plnil produktivněji vlastní poslání ve prospěch všech.
9. Stranit se, pokud je to možné, všech škodlivých látek jako tabák, nepředepsaných
či návykových léků, alkoholu a veškeré přehnané konzumace nápojů či čehokoli.
Zároveň se ale neomezovat žádnými tabu, hranicemi či rituály vnucovanými
vnějšími autoritami, jako například vyhýbání se požívání a pití určitých typů jídel a
nápojů, nebo oblékaní se jen určitým způsobem, nebo provádění jen určitých typů
zevních rituálů, nebo setrvávání v určitém typu fyzických poloh atd.
Radí se vcházet do nitra a ve vlastní pravé Niterné mysli, z Nejvyššího ve vlastní
pravé Niterné mysli a od vlastních pravých duchovních rádců zjistit, co je a co není
vhodné pro sebe sama. Různí lidé mají různé potřeby a co je pro někoho vhodné,
není nutně takové pro jiného. V těchto či jiných záležitostech není možné žádné
zobecňování. To je důvodem, proč se každému radí vejít do nitra, aby si pro sebe
všechno toto zjistil.
10. Je-li to možné, vyhýbat se každému organizovanému náboženství a jiným
podobným institucím, bratrstvům, kultům, sektám, duchovním centrům nebo
čemukoli, co lidé na této planetě v tomto ohledu mají, aby tak jeden nebyl omezován
jejich zákazy, tabu, zábranami, požadavky, tradicemi, zvyky, konvencemi a
podobnými věcmi. Takže jeden se má snažit chránit si svou svobodu a nezávislost
ve všech záležitostech svého života s připraveností a otevřeností své mysli k
čemukoli novému a pokrokovému (věda, že není navždy uzamčen v jedné kondici a
stavu a že se může vždy změnit) a s ochotou a připraveností i otevřeností
bezpodmínečně sdílet sebe samého a své jedinečné zkušenosti v životě s každým,
kdo je ochoten a kdo si žádá takové sdílení z pozice úplné nesobeckosti a za účelem
všeobecného růstu, pokroku a zlepšení sebe samého i všech, aby byl lepší a
duchovnější lidskou bytostí.