Page 139 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 139

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            a  Tajemství  -  se  Mnou,  Pánem  Ježíšem  Kristem.  Tento  faktor  je  vylíčen  farizejovým
            pozváním  ke  sdílení  jeho  jídla  se  Mnou.  Jídlo  v této  konotaci  znamená  sdílení  všech
            duchovních hodnot. Důvod toho, že jsem přijal jeho pozvání, byl ve faktu, že bylo nutné
            mu  ukázat  pravou  realitu  povahy  pozitivního  stavu,  jakož  i  Mé  Pravé  Přirozenosti
            takové, jaká skutečně byla za scénou, a ne jak se jevila na scéně, jak to představovalo
            farizejovo vnímání té reality.

            Takže  jak  toto  sdílení  probíhalo,  což  se  zde  reprezentovalo  pojídáním  našeho  jídla,
            přišla  nějaká  městská  žena,  známá  jako  hříšnice,  která  vědouc,  že  se  nacházím  ve
            farizejově domě, přinesla s sebou alabastrovou nádobku s vonným olejem, postavila se
            za Mnou u Mých nohou, začala plakat, umývat Mé nohy svými slzami a utírat je svými
            vlasy; přitom líbala Mé nohy a natírala je vzácným voňavým olejem.

            V této  scéně  jsou  obsažena  hluboká  duchovní  tajemství  a  souvztažnosti.  Žena  v tom
            městě,  v souvislosti  s diskutovanou  událostí,  označuje  původní  stav  všech  těch,  kdo
            měli  pravé  poznání  a  chápání  všech  duchovních  souvztažností  a  tajemství
            životodárného procesu. ‚Žena‘ v této konotaci označuje tři věci: Za prvé - je to souhrn
            znalostí  a  chápání;  za  druhé  -  je  to  hluboká  láska  k tomu  mít  náležité  poznání  a
            chápání.  To,  že  byla  ve  městě,  znamená,  že  se  nacházela  ve  stavu  praktického
            uplatňování  toho  poznání  a  chápání.  ‚Město‘  značí  aplikaci  a  praxi,  protože  žití
            vyžaduje místo, kde můžete žít a konat. Za  třetí - žena také označuje vlastní pravou
            přirozenost. Pouze z pozice poznání toho, kdo jste a jaký je účel vašeho života, můžete
            získat jakoukoliv jinou pravou znalost. Avšak, což je nejdůležitější, pouze z pozice své
            vlastní  přirozenosti,  zde  reprezentované  dotyčnou  ženou,  můžete  ke  Mně  přistoupit
            z jakýchkoliv  důvodů.  Zde  popsaná  situace  naznačuje  či  ukazuje,  jak  lze  správně  ke
            Mně přistupovat.

            To, že byla hříšnicí, označuje, že znalost a chápání duchovních souvztažností a všeho
            jiného byly využity těmi, kdo je měli, pro aktivaci negativního stavu. Něco takového
            provádět  znamená  hřešit  čili  být  hříšníkem.  To,  že  přinesla  s sebou  alabastrovou
            nádobku  vzácného  vonného  oleje,  označuje  vlastnění  velmi  malého,  ale  velice
            vzácného  pozůstatku  nejvznešenějšího  dobra.  Alabastrová  nádobka  označuje  velmi
            malý pozůstatek. Vonný olej označuje dobro lásky a lásku dobra ponechané v každém,
            kdo se  účastnil aktivace  negativního  stavu. Tajemství tohoto  vyobrazení je  ve  faktu,
            zmiňovaném mnohokrát předtím, že nikdo nemůže být absolutně zlý nebo mít v sobě
            něco,  co  by  mohlo  být  pojímáno  jako  absolutně  falešné.  Tím,  že  neexistuje  žádné
            absolutní  zlo,  pak  neexistuje  ani  absolutní  nepravda.  Čemu  musíte  v tomto  ohledu
            rozumět, je to, že jestliže by byl někdo ryze zlý a setrvával v naprostých falešnostech,
            aniž  by  v sobě  měl  i  jenom  špetku  nejnepatrnějších  pozůstatků  něčeho,  co  vyvěrá
            z dobra  a  pravdy  či  z lásky  a  moudrosti,  pak  by  nemohl  přežít  nebo  žít  ani  zlomek
            vteřiny.  Tento  fakt  vám  velmi  jasně  naznačuje,  že  všichni,  kdo  žijí  ve  zlech  a
            falešnostech, v nich mohou žít pouze a jedině proto, že v sobě obsahují nějaké prvky
            dobra a pravdy a lásky a moudrosti. To, že nepoznají nebo neuznají skutečnost, že toto
            je zdrojem jejich života, je docela jiný příběh. Z toho důvodu jsou označeni jako hříšníci
            nebo jako mrtví.

            Avšak jednou poznají tento fakt a přiznají, že mohou být čímkoliv nebo kýmkoliv, a to
            jenom a pouze proto, že mají v sobě tyto malilinkaté pozůstatky, které jsem Já Sám do
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144