Page 137 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 137

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            nekonečně jedinečný a rozdílný ve své individualitě, a proto díky tomuto faktoru jeho
            individuality, jedinečnosti a rozdílnosti stojí mezi všemi a vším jako někdo, kdo nikdy
            nemůže být kopírován, duplikován či být přesně takovým jako kdokoliv jiný. V tomto
            faktoru se odráží Můj jedinečný element či částice, která mu byla přidělena za velmi
            dobře definovaným účelem. Z toho důvodu naše bezpodmínečné uznání vychází plně
            vstříc  potřebě  mít  někoho,  jako  je  tento  jedinec,  protože  bez  jeho  jsoucna  a  bytí  by
            scházelo  něco  důležitého  z povšechnosti  jsoucna  a  bytí,  jakož  i  z pseudojsoucna  a
            pseudobytí. Tento faktor se aplikuje vůči jedincům, kteří jsou negativní a  nachází se
            v negativním stavu, stejně jako i vůči všem lidským tvorům. Oni všichni mají jedinečné
            funkce,  stavy,  procesy  a  umístění  a  všichni  hrají  důležité  role  ve  schématu  událostí,
            probíhajících  v Mém  Stvoření  a  v pseudostvoření.  Proto  je  také  velice  uznáváme
            v jejich individualitách, jedinečnostech a rozdílnostech a z důvodů, pro jaké jim bylo
            dovoleno dospět k jejich vlastní neblahé plodnosti.

            Protože však respektujeme a ctíme a uznáváme ten fakt, že jsou, kým jsou, jsou-li jejich
            skutky, činy, produkce či produktivita zraňující, ubližující a škodlivé nejen pro všechny
            ostatní, ale rovněž pro ně samé, pak kvůli našemu hlubokému uznávání toho, kým jsou,
            je  na  tato  fakta  upozorníme  a  tímto  aktem  jim  poskytneme  mnohé  příležitosti
            k napravení  jejich cest. Budou-li souhlasit, pak jsme  vykonali  důležitou  práci uznání
            tak,  jak  se  u  nás  předpokládalo.  Neuposlechnou-li  a  budou-li  pokračovat  ve  svém
            neproduktivním, zraňujícím a škodlivém působení, pak v takovém případě povinnost
            našeho uznání vyžaduje, abychom je z takové funkce či situace dostali a poskytli jim
            možnost volby a příležitost nalézt si nějakou jinou funkci, ve které by mohli projevit
            výkon  a  produktivitu  více  odpovídající  jejich  povaze  této  nové  funkce.  Jinak
            kdybychom snášeli jakoukoliv podobnou nemístnost u dotyčného jedince, jen bychom
            v té  situaci  posilovali  a  umožňovali  jeho  nepatřičnost,  schopnost  ubližovat  a
            poškozovat.  V tom  případě  bychom  selhali  v projevení  svého  náležitého  uznání  jeho
            individuality, jedinečnosti a rozdílnosti.


            Takže, jak jasně vidíte z tohoto vysvětlení, být laskavým, snášenlivým, ohleduplným a
            uznalým vůči něčí individualitě, jedinečnosti a rozdílnosti je věcí jednou, a zcela jinou
            věcí je mít stejný postoj vůči jejich skutkům, činům, výkonům a produktivitě. Je velmi
            důležité  a  nesmírně  závažné,  abyste  se  naučili  jasně  rozlišovat  mezi  těmito  dvěma
            faktory. Moudrost této situace od vás požaduje, abyste takto rozlišovali. Jinak by došlo
            k tomu,  že  byste  podpořili  negativní  stav  tolerováním  něčeho,  co  se  nemá  tolerovat
            nejen  kvůli  vám  samotným  a  v zájmu  všech  v pozitivním  stavu,  ale  -  což  je
            nejdůležitější - kvůli všem těm, co se nacházejí v takové negativní nepříjemnosti.

            Vezměte  si  například  někoho,  jehož  činy,  akce,  výkony  a  produktivita  jsou  zlé,
            negativní, špatné, nesprávné, zraňující, ubližující, nebezpečné a všeobecně neužitečné.
            Moudrost  vaší  laskavosti,  tolerance,  respektování  a  uznání  by  od  vás  vyžadovala,
            abyste  totálně  a  úplně  nesouhlasili  s takovými  skutky,  jednáními,  výkony  a  postoji,
            v obecnosti je odmítli a neměli s nimi nic společného. Kdybyste se pokusili definovat
            laskavost,  toleranci,  respekt  a  uznání  tak,  že  by  se  nerozeznával  rozdíl  mezi
            individualitou,  jedinečností  a  rozdílností  na  jedné  straně  a  činy,  akcemi,  produkty  a
            výkony  na  straně  druhé,  pak  v takovém  případě  byste  podporovali  negativní  stav,
            jelikož  jen  negativní  stav  může  být  takovým.  Na  druhé  straně  jestliže  jasně
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142