Page 134 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 134
Sto patnáctý dialog
12. října 1999
Petr: Včera odpoledne jsem dostal dvě otázky od Borise Belly ze Slovenska. První
otázka se týká tvého spolupůsobení s velmi hříšnou ženou, jak je zaznamenáno u
Lukáše 7:36-50, a Tvého vztahu vůči ženám vůbec; jeho druhá otázka se vztahuje
k Tvému Podobenství o marnotratném synu. Také zaznamenaného u Lukáše 15:11-32.
Chtěl by vědět, zda tyto dvě události mají nějaký význam pro naše současné duchovní
potřeby, anebo zda je v nich nějaké poselství, které by se mohlo aplikovat na naši
současnou situaci v rámci právě probíhajícího posunu a v jeho fázi zde-a-nyní. Jako
vždy ovšem, než začneš odpovídat na tyto otázky, máš možná něco, co bys chtěl přidat
nebo rozpracovat ohledně vůbec čehokoli, co pociťuješ, že potřebujeme znát anebo
tomu lépe rozumět.
Pán Ježíš Kristus: Děkuji ti, Petře, že se Mne ptáš, zda nejprve pohovořím, než se
pustím do odpovídání na Borisovy otázky. Potřebujeme trochu více rozpracovat a
zkoumat záležitosti vztahů mezi vámi - mezi Mými reprezentanty, jakož i vašich vztahů
vůči ostatním jedincům na vaší planetě, kteří nepatří do kategorie Mých představitelů,
jakož i kdekoli jinde. Jinými slovy potřebujeme prodiskutovat témata uvedená
v Dialozích 113. a 114.
Při analýze toho, co bylo řečeno v těch dvou dialozích o atributech laskavosti,
tolerance, respektu a uznání, by se mohlo snadno dospět k závěru, že by se měly
nediskriminačně aplikovat na všezahrnující aspekt celkové osobnosti a individuality
kohokoliv, s kým přicházíte každodenně do styku ve vašem každodenním střetávání se
na všech úrovních své činnosti. Bylo by chybou úsudku, kdyby se dospělo k takovému
nevhodnému závěru.
Existují dva aspekty chápání záležitosti uplatnění těchto atributů v každodenním
životě a v tom, jak ve své interakci přistupujete ke komukoliv, kdo se ocitne v poli
vašeho vidění. První aspekt se týká definice pojmů ‚laskavost, ‚tolerance‘, ‚respekt‘ a
‚uznání‘ a toho, co skutečně znamenají. Druhý aspekt se vztahuje k potřebě rozeznávat
mezi něčí individualitou, jedinečností a rozdílností, a jeho činy, činnostmi, výkony a
produktivitou či produkcemi. Jinými slovy musíte na ty dvě věci pohlížet ve vztahu
k jakémukoliv jedinci: Za prvé se musíte naučit být laskavými, tolerantními, uctivými a
uznalými vůči každého individualitě, jedinečnosti a rozdílnosti a vůči tomu, jak je
strukturován charakter jeho osobnosti; a za druhé se musíte naučit náležitě posoudit
jeho produkce, výkony, skutky a činnosti. Tyto dvě důležité věci se musí ve vztahu ke
každému pečlivě analyzovat a posoudit, aby se rozeznávalo mezi nimi a tím, jak by se
zmíněné atributy měly aplikovat na každou z nich odděleně.
V první situaci, jak máte co do činění s individualitou, jedinečností a rozdílností
každého jedince a s tím, jak se ten jedinec jeví ve svém strukturálním osobnostním