Page 92 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 92

přítomnost Nejvyššího, bylo nutno zlikvidovat a zničit skutečný význam této jednoty a
            nahradit   ji   zcela   a   úplně   odlišným   vztahem   mezi   těmito   principy   a   jejich
            reprezentacemi. Byl proto počat plán eliminace rovnosti pohlaví a umístění ženy do
            služebné, nižší pozice. Je zde zajímavé poznamenat, že celkem vzato byl tento výpad
            zaměřen   proti   pozici   ženy.   Ačkoliv   byly   pokusy   nastolit   u   některých   kmenů
            matriarchát, a takto podkopat pozici mužů, toto směřování nikdy nevyšlo podle plánu.


            Je   třeba   vědět,   že   pseudotvůrci   byli   mistry   vědy   souvztažností   a  nejzazších
            duchovních důsledků těchto souvztažností a jejich tvořivých následků. Proto si byli
            vědomi   pravé   korespondence   principů  femininity  reprezentovaných   ženskými
            fyzickými   charakteristikami   v   jejich   původní   danosti   od   Nejvyššího.   Velmi   dobře
            věděli,   že  femininita  je   esencí,   jsoucnem,   stavem,   láskou,   vůlí,   motivací,   cítěním,
            intuici,   potenci,   svobodou   a   teplem.   Bytí,   proces,   substance,   moudrost,   rozum,
            myšlení, inteligence, znalost, nezávislost a světlo - tj. maskulinní princip - by bez
            femininity  neměl skutečný život. Jelikož femininní principy jsou centrem a jádrem
            jakéhokoli projevení se, je nutno napadnout jejich pozici tak, aby se pravý duchovní
            smysl života zatemnil anebo zadusil. K provedení této deformace se stalo nutností
            napadnout   pozici   ženy   v   přírodním   stavu,   tedy   podkopat   důležitost   všech   těch
            principů, které ustanovují sám život všech projevů Stvoření. Proto byla do lidské mysli
            vsazena idea, že ženský princip a s ním i ženství jsou podřadné a méně důležité a
            hodnotné než maskulinní princip, tj. mužství.

            Důsledky těchto zkreslení otřásají integritou lidstva až doposud. Sexualita, ženství,
            manželství   a   všechny   záležitosti   k   ním   se   vztahující   jsou   nejpevněji   a   nejzavileji
            odolnými koncepty v moderních zvykových a tradičních institutech, které povětšinou
            pozůstávají ve svých starých a zcela zvrácených způsobech bez jakýchkoli změn.
            Avšak   beze   změn   těchto   způsobů   není   kvůli   zde   uvedeným   korespondenčním
            faktorům možný žádný návrat k původní duchovnosti. Snaha některých lidí dnešních
            dnů o takzvanou otevřenou sexualitu pochází ze zcela negativního stavu sexuality,
            založena na psychologickém fenoménu reakce z pocitu viny, který jim byl vnucen
            náboženskými, společenskými tradicemi a zvyky. Je to forma obrany, a ne výsledek
            správného duchovního chápání sexuality.

            Takto lidstvo postupně ztrácelo pojetí pravé duchovnosti. To bylo nahrazeno buď
            úplným   odmítnutím   existence   jakékoli   duchovnosti,   nebo  pseudoduchovností
            demonstrovanou v početných konvencích a tradicích náboženských, společenských,
            kulturních,   manželských   a   podobných   moderních   institucí,   které  pseudotvůrci
            vytvořili, aby udusili pravou duchovnost a zbavili Nejvyššího moci po celém Stvoření.


            V   průběhu   tohoto   období   lidských   dějin   pokračovalo   působení   Absolutní
            prozřetelnosti   Nejvyššího   způsobem   subtilním   a   nepřímým,   využívajíc   jakoukoli
            situaci pro připomenutí existence pravé duchovnosti. Jak se před tím uvedlo, bylo v
            počátečním plánu pseudotvůrců několik kazů a slabin, které byly prostě nevyhnutelné,
            pokud takový plán měl přinést své ovoce. Jedním z kazů bylo zachování schopnosti
            poznávání u nové generace. Druhým bylo to, že bylo nutné zahájit lidský individuální
            vývoj od naprosté nevědomosti v dětství až po poznání a inteligenci stáří. Tato situace
            byla a je využita Nejvyšším k ustanovení a udržování principu rovnováhy, kterým se
            lidé udržují ve svobodě volby.


            Poznávání, svoboda, možnost volby a všechny věci, které se k nim vztahují, jsou
            čistými duchovními principy, v nichž je Nejvyšší jako ve Svém vlastním. Z nich může
            Nejvyšší neustále poskytovat odlišné alternativy nad a přes ty, které byly lidem dány
            jejich pseudotvůrci. Tedy ke každé pekelné alternativě se ihned objeví opačná. V tomto
            principu rovnováhy si tedy lidé mohou zvolit, aby nezvolili to, co si přejí pseudotvůrci,
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97