Page 257 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 257

faktu, že se to již ve zkušenosti zažilo a prožilo na celé planetě. Za účelem svobody
            volby je nutné mít ideje zla a negativních stavů a procesů se všemi jejich hroznými a
            ničivými následky a důsledky. Ale ty nejsou již součástí života Jsou odděleny od
            lidské mysli a v působení spoutány a zkroceny tak, aby sloužily pravému duchovnímu
            pokroku člověčenstva. Nevládnou a nepanují již nad člověčenstvem, ale pohlíží se na
            ně jako na něco, co slouží dobrému účelu v novém uvědomění si nutnosti se tomu
            vyhnout, vyhýbat a netrápit se tím. Zlo a negativní stav a proces jsou nyní známy jako
            možnost,   která   je   vždy   přítomná   jako   věc   odmítání,   kontrastu   a   potlačování   ve
            srovnání s pozitivními stavy, stavy dobra a jejich procesy. Lze je považovat za něco,
            co je jako kolektivní „stín“ člověčenstva (užije-li se pojmu, který razil C. G. Jung), co je
            dobře spoutáno a pod kontrolou, motivujíc příslušníky člověčenstva, aby se tomu
            vyhnuli za účelem plného uskutečnění svého duchovního pokroku.


            Takové uznávání negativního má pozitivní hodnotu ve službě novému člověčenstvu.
            Je vždy přítomné v povaze a struktuře člověčenstva jako výstraha, jakým způsobem
            nebýt. Pomáhá se vyhnout nevědomosti o jeho následcích a důsledcích a přispívá to
            svou energií duchovnímu pokroku. Takže v nejzazším smyslu jsou zlo a negativní stav
            a proces obráceny Absolutní láskou a Moudrostí Nejvyššího ve služebníky s dobrými
            a pozitivními účely. Toto je jediný  možný následek vzhledem k Absolutní Božské
            prozřetelnosti Nejvyššího. Ta využije vše na zdůraznění a vítězství pozitivního stav a
            procesu. Taková je její povaha.

            S takto spoutaným a ovládnutým rozpoložením zla a negativního stavu lze postupně
            strukturovat   člověčenstvo   a   vytvořit   jeho   povahu,   která   zahrnuje   tyto   následující
            stavy, procesy, rysy a vlastnosti:


            1.  Nejvyšší  prioritou   ohledně   struktury  a   povahy   nového   člověčenstva   je  vytvořit
            znovu   skrze   všechny   dostupné   kanály   lidské   mysli   spojení   s   Nejvyšším,   se
            souvztažnými duchovními čili nejniternějšími světy a s intermediálními čili vnitřními
            světy. Toto opětovné  spojení s Nejvyšším a s odpovídajícími souvztažnými světy
            poskytuje nové uvědomění toho, že vše v činnostech, tvořivých snahách, systémech a
            životě   člověčenstva  se  vytváří pod   přímým  vlivem  Nejvyššího  a  při  uvědomění  a
            vnímání   Jeho/Její   přímé   přítomnosti,   a   že   vše   je   vytvořeno   za   přímé   přítomnosti
            Nejvyššího ve všech aspektech jeho jsoucna a bytí. Tento druh opětovného spojení
            dostává vše do odlišné  perspektivy. Sjednocuje, harmonizuje  a vyvažuje  všechny
            aspekty   v   uspořádání   a   povaze   člověčenstva   a   činí   je   produktivním,   tvořivým   a
            funkčním celkem.


            2. Nové člověčenstvo je uspořádáno takovým způsobem a je mu dána taková povaha,
            aby se umožnila úplná přítomnost duchovnosti v nejzevnější vrstvě nejzevnějšího
            přírodního stupně, s nímž člověčenstvo  souvztaží. Její přítomností lze tuto vrstvu
            oživit   a   plně   využít   pro   duchovní   pokrok   všeho   Stvoření   bez   výjimky.   Poskytuje
            tomuto stupni smysl a užitečnost jeho jsoucna a bytí v univerzalitě povšechnosti. Bez
            této duchovnosti by v něm nebylo nic naživu a užitečné. Takové okolnosti by se
            nemohly tolerovat, protože ve Stvoření Nejvyššího musí vše sloužit nějakému užitku,
            aby ospravedlnilo své jsoucno a bytí. Přítomnost duchovnosti umožněná strukturou a
            povahou   člověčenstva   sídlícího   v   tomto   stupni   činí   tuto   schopnost   užitečnosti
            možnou, dostupnou a funkční.


            3. Vše ve stvoření z Nejvyššího slouží zvláštnímu účelu a sleduje zvláštní „linii“ při
            poskytování užitku v souladu s obsahem a potřebami udržování se, zachovávání se,
            rozvíjena   se,   tvořivého   přispívání   a   budování   na   této   „linii“.   Struktura   a   povaha
            každého   člověka,   který   se   na   této   „linii“   podílí,   je   konstruována   tak,   aby   plně
            přizpůsobila všechny aspekty života a rozvoj nového člověčenstva podpoře tvořivého
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262