Page 256 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 256

ČÁST III



                                                   Kapitola čtvrtá



                        POVAHA A USPOŘÁDÁNÍ NOVÉHO ČLOVĚČENSTVA








            Povaha   a   struktura   toho,   co   se   v   této   knize   nazývá  pseudočlověčenstvem,   byla
            pseudotvůrci zfabrikována tak, aby zadržovala a negovala normální a přirozené plynutí
            duchovního   pokroku.   Toto   plynutí   je   esenciálně   a  substanciálně   určující   činitel   v
            přirozenosti a struktuře každé  sentientní  entity či společnosti.  Pseudočlověčenstvo
            bylo nástrojem v rukách negativních sil, které utvářely a ovlivňovaly veškerý jeho život
            tak, aby se odstranilo jakékoli pravé duchovní uvědomění a odstranil duchovní život.
            Ať se tedy ukázaly v povaze a struktuře pseudočlověčenstva jakékoli rysy, ve svém
            nejzazším smyslu a konotaci obsahovaly negativní stavy a procesy.

            Pseudočlověčenstvo  svou   strukturou   a   povahou   odráželo   neobvyklou   kombinaci
            dobra a zla, které bylo uměle smícháno dohromady. Nikde jinde ve Stvoření takové
            rozpoložení   neexistovalo   a   neexistuje.   Přítomnost   pravé   kvality   dobra   spolu   s
            pseudokvalitami  zla byla možná kvůli faktu, že při fabrikování  pseudočlověčenstva
            použili pseudotvůrci živé buňky původních lidských bytostí, které v sobě obsahovaly
            všechny kategorie a principy života relativního k Absolutnímu životu Nejvyššího. V
            nich je Nejvyšší vždy přítomen jako ve Svém vlastním. Nic nelze udělat, aby se tato
            okolnost   změnila.   Užitím   takových   zvláštních   buněk   ve   svých   genetických
            manipulacích museli  pseudotvůrci  zachovat tento základní životní princip. Jedinou
            věcí, kterou mohli učinit, byla jeho deformace. Princip života ve své ryzí kondici - a
            tuto kondici museli pseudotvůrci použít - je vždy dobrý a pozitivní. Jeho zdeformovaná
            verze   je   vždy   negativní   a   zlá.   Odtud   pochází   směsice   pravých   principů   s
            pseudoprincipy v živoucí lidské bytosti.

            Jelikož se všichni lidé od okamžiku objevení se takových deformací rodili nevědomí, z
            milosti Absolutní prozřetelnosti Nejvyššího byli s to poznat a získat nějaká pojetí
            dobra   a   pravdy   i   zel   a   nepravd.   Stalo   se  záležitostí   jejich  svobodného  osobního
            výběru, který aspekt jejich mysli a osobnosti chtěli zdůraznit a realizovat ve svém
            životě.

            Záměry   takové  volby  obvykle  určovaly  jedinečným  způsobem  povahu  a  strukturo
            každého   jedince   bez   ohledu   na   to,   jakým   způsobem   bylo   pojetí   duchovnosti   a
            ostatních principů ve vztahu k němu zdeformováno či irelevantní. Proto byla v povaze
            a struktuře  pseudočlověčenstva  nejdůležitějším faktorem dichotomie dvou stavů a
            procesů, která ovládala celkový život. Z této dichotomie a z výsledků lidských záměrů
            s ohledem na jejich pozici či preferenci či důraz na jeden nebo druhý nebo na oba dva
            vyplývaly neustálé tlaky, stresy, krize, střety, bitvy, obavy, strachy, deprese, války a
            mnohé   jiné   duchovní,   duševní,   emoční,   intelektuální,   fyzické   problémy,   které
            existovaly   v   průběhu   dějin  pseudočlověčenstva.   Pseudočlověčenstvo  od   počátku
            odráželo tyto okolnosti, stavy a procesy.

            Struktura a povaha nového člověčenstva se již nezakládá na této dichotomii. Vliv zla a
            negativního stavu je eliminován a není dovoleno se vměšovat do rozhodování lidí
            nebo deformovat jejich pojetí života. Toto je přítomno u každého prostřednictvím
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261