Page 166 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 166

10.   Jak   je   většina   lidí   nucena   do   neustálého   shonu   kvůli   přežití,   udržujíc   a
            zachovávajíc se naživu, vyvíjí se na ni nátlak, je stresována a manipulována, aby
            kráčela směrem opačným vzhledem k jejich pravé duchovní přirozenosti. Postupně
            začínají   být   nespokojeni   s   pomíjivými   rozkošemi   nacházejícími   se   ve   vlastnictví
            hmotných statků a majetků a ve všech lidských systémech s jejich tradicemi, zvyky a
            kulturami   zevních   hodnot.   To   mnohé   přivádí   k   šílenému   hledání   pravého   smyslu
            lidského   života. Otázka  o  hodnotě   bytí počíná   deptat lidstvo.   Nic   neposkytuje  již
            smysl. Existenční obavy, strachy, znechucení a deprese se stávají životním stylem a
            dávají zrod filosofiím, které je považují za nutné podmínky lidské existence, pokud ne
            za jeho skutečné původce.

            Nebezpečí takového přístupu je v jeho zdůraznění toho, že takové pocity jako strach,
            obavy, starosti, deprese, znechucení atd. mají skutečnou existenční hodnotu a jsou
            tudíž   nakonec   pozitivní   povahy.   Lidé   nahrazují   skutečnou   filosofii   duchovnosti
            pseudofilosofií existencialismu, která se snaží odvodit duchovní hodnoty z něčeho, co
            bylo zfabrikováno, vyvoláno a vypěstováno negativním stavem pekel v člověčenstvu,
            aby   se   potlačila   pravá   duchovnost,   která   nemůže   počít   takové   negativní   ideje,
            myšlenky a okolnosti. Všechny tyto existencionální pseudohodnoty vedou tím, že se
            zesílí jejich výskyt v lidské mysli, k větší krizi lidských systémů a urychlují jejich
            úpadek a kolaps. V tomto smyslu mají tylo pseudohodnoty pozitivní aspekty, protože
            cokoli urychluje tento kolaps, pomáhá ukončit něco patologického, nepřirozeného a
            abnormálního, co je pohromou a rakovinou pro vše zdravé, normální a přirozené.

            11. Neobvyklý, gigantický skok v rozvoji technologií v několika posledních dekádách
            drasticky kontrastuje se sociálním a duševním rozvojem lidských systémů, který je
            daleko pozadu. To přispívá stále více k již nesnesitelnému tlaku, napětí a stresu.

            Jinou komplikací je technologie sama. Kvůli své složitosti vede k rozvoji krajních
            stupňů   specializace   a   odcizení   nejrůznějších   součástí   systému,   což   pak   vede   k
            většímu nebezpečí úpadku a chaosu. Jelikož jsou takové systémy složité a navzájem
            závislé,   porucha   jedné   součásti   může   umrtvit   funkci   celého   systému.   Jiným
            nebezpečným   aspektem   této   situace   je   to,   že   kvůli   své   složitosti   a   početnému
            množství služeb, které poskytuje  lidem, dělá  je  krajně  závislými a bezmocnými v
            případě selhání. Jak se systém stává stále složitějším a závislým na svých složkách, je
            více pravděpodobné, že selže, což bude mít ohromný dopad na blahobyt všech lidí. To
            stále více zesiluje pokročilou krizí všech lidských systémů a urychluje jejich konečné
            zhroucení.

            12. Jak lze vidět, vede nepřirozenost a nenormálnost protikladných činitelů lidských
            systémů   vůči   přirozenému   a   normálnímu   pokrokovému   směřování   duchovnosti   k
            nárůstu tlaků, stresů a napětí ve všech oblastech aktivit lidských tvorů a v samotném
            jejich jsoucnu a bytí. Není nikde nic, co by neustále nepřispívalo k této krizi. Za takové
            situace lidé  počínají hledat prostředky, jak se vyhnout takovému rozporu. Tak se
            vyvíjejí sklony k úniku z těchto nahromaděných tlaků, stresů a složitosti systému k
            fantaziím, snům a iluzím s pomocí mechanických či chemických prostředků, jako jsou
            drogy, alkohol, jídlo a jiné fyzické prostředky, které mohou pozměnit vědomí a jeho
            funkci. Tento sklon je jedním ze závěrečných příznaků postupujícího úpadku a kolapsu
            všech lidských systémů.

            13. To vše vede k rozvoji apatie, lhostejnosti a ztrátě jakéhokoli zájmu o prospěch a
            blahobyt všech ostatních jedinců. Lidé mohou dosvědčit zločiny, vraždy, podvody
            atd., ale  neřeknou  nic a mnozí se odvrátí od místa děje či jej pozorují bez jakékoli
            účasti.
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171