Page 8 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 8

Z tohoto důležitého pravidla se musí vyvodit, že cokoliv bylo doposud v celé historii
            lidstva   zjeveno,   bylo   relevantní   jen   v   každém   jednotlivém   kroku   a   každému
            jednotlivému kroku a musí se to přijmout jako základ, na němž se vybuduje krok nový.
            Proto je význam každého zjevení platný jen v tomto jednotlivém kroku. Jak pokrok
            postupuje, stává se v určitém bodě zastaralým a pro další krok je nutné nové zjevení.
            Nové zjevení uchovává základní zrnka pravdy, které má každé zjevení, a odkládá vše,
            co nemá užitek. Proto nepřekvapuje, že v mnoha případech nově  zjevená  pravda
            zdánlivě protiřečí staré pravdě čili předchozímu kroku: Pro toho, kdo pojímá každé
            zjevení jako to, co má absolutní hodnotu, je rozpor zřejmý: Dvě protikladné absolutní
            pravdy   nejsou  možné.   Ale   jestliže   se   zjevení   přijímá   ve   světle  kroků  duchovního
            pokroku,   protiřečení   je   pouze   relativní   či   zdánlivé.   Z   uvedeného   je   zcela   zřejmé
            nebezpečí zatvrzelého tíhnutí k jednomu kroku a setrvávání na starých tradicích a
            zvycích.


            Z těchto důvodů je třeba opětovně a znovu zdůrazňovat, že proto, aby kdo pochopil to,
            co následuje v této knize, nesmí vůbec a naprosto brát na zřetel jakékoliv konvenční a
            tradiční myšlení.

            Je také nezbytné neustále upozorňovat každého, kdo čte tuto knihu, že je přímým
            zjevením Nejvyššího pro další krok lidského duchovního vývoje, ke kterému je lidstvo
            nyní připraveno. Musí se proto chápat ve světle tohoto kroku. Je to velmi důležitý krok
            stejně jako každý předcházející - ale jde nicméně jenom o krok. Bylo by tragédií, kdyby
            se tato kniha vnímala, byla pojímána a chápala se v absolutním smyslu. Bylo by to
            opakováním   podobných   chyb   minulosti.   Jedním   z   mnoha   účelů   tohoto   zjevení  je
            varovat před takovými chybami. Z tohoto důvodu je třeba pamatovat na to, že v
            okamžiku, kdy toto zjevení splní svůj úkol a nový krok se naplní, další krok v pořadí
            vstoupí do své existence postavené na posledním kroku. Proto cokoli je z hlediska
            tohoto   následujícího   kroku   nepoužitelné   z   kroku   současného,   bude   odloženo.
            Důležitost tohoto kroku spočívá ve faktu, že se bez něj nemůže vybudovat další krok,
            stejně tak jako by ten nynější nemohl být vybudován bez předcházejícího. Další krok
            však bude přesahovat vše, co je zjeveno v kroku předcházejícím, stejně jako tento
            krok přesahuje všechny předchozí. Bez neustálého uchovávání tohoto pravidla v mysli
            a bez pojímání všeho přicházejícího v jeho světle by se jeho smysl, účel a účinek zcela
            ztratil. Byla by to ztráta času. To je důvod, proč je tento úvod tak důležitý.


            Jak   je   uvedeno   výše,   bylo   v   průběhu   známé   historie   lidstva   několik   zjevení   od
            Nejvyššího - mnohá z nich jsou zaznamenána v knihách jako je Bible, Bhagavad-Gíta,
            Védy, Tibetská kniha mrtvých, Upanišady, Korán a některé další. Byla to zjevení v
            souladu s jejich dobou, potřebami, místem, odlišnostmi duchovního vědomí a jeho
            konkrétními stupni. Všechna obsahují zrnka Univerzální pravdy. Ale tato zrnka jsou
            nyní   pohlcena   konvenčními   a   tradičními   výklady   a   tvrzeními   o   výlučnosti   a
            absolutnosti jednotlivých pochopení povahy těchto zjevení. Křesťané se například
            zdráhají přijmout jakákoliv zjevení, které přichází po Zjevení Sv. Jana, neboť se opírají
            o jeho výrok učiněný na závěr jeho knihy v kapitole 22, verších 18 a 19: „Varuji
            každého, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim přidá, tomu přidá Bůh ran
            popsaných v této knize, a jestliže někdo ubere ze slov knihy tohoto proroctví, tomu
            Bůh odejme podíl v knize života a místo ve svatém městě,“ jak se o nich píše v této
            knize.


            Z tohoto výroku mnozí křesťané mylně vyvozují, že to bylo poslední zjevení, po němž
            již nikdy žádné jiné nemůže přijít. Kdyby někdo přesto tvrdil, že obdržel zjevení, které
            by se mohlo přidat k proroctví Sv. Jana, znamenalo by to, že to nemůže být pravé
            zjevení. To pak vede k víře, že zjevení Nového zákona jsou jedině pravdivá, neboť
            jedině ona mají věčnou absolutní hodnotu. Tento závěr vedl tragicky křesťany a jejich
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13