Page 107 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 107

ČÁST I



                                                   Kapitola čtvrtá





                     DŮSLEDKY A DOPAD LIDSKÉHO DUCHOVNÍHO ÚPADKU

                                NA VÝVOJ ČLOVĚČENSTVA JAKO CELKU






            Aby se správně chápaly a pojímaly všechny důsledky a dopady lidského duchovního
            úpadku na vývoj člověčenstva jako celku, je nutné nejprve stanovit a určit pravou
            povahu a principy původního a ryzího člověčenstva.

            Je důležité si uvědomit, že stvoření člověčenstva jako celku nastalo, proběhlo a stalo
            se z Nejvyššího. Protože cokoli, co nastává, probíhá a stává se z Nejvyššího, obsahuje
            a obnáší v sobě všechny Jeho/Její kategorie, principy, atributy a jejich odvozeniny, je
            tedy   člověčenstvo   jako   celek,   čili   v   kombinaci,   odrazem,   obrazem   a   podobou
            Nejvyššího. V tomto smyslu se tedy člověčenstvo jako celek jeví před Nejvyšším jako
            jedna  sentientní  entita   -   relativní   pouze   k   Absolutní  sentientní  entitě,   kterou   je
            Nejvyšší.


            Člověčenstvo   jako   jedna   vědomě   uvědomělá   entita   je   výsledkem   a   důsledkem
            nejzazšího tvořivého úsilí Nejvyššího, jehož účelem je, aby se do člověčenstva vložily
            všechny   principy,   atributy,   kategorie   a   jejich   odvozeniny,   které   jsou   v   Nejvyšším
            obsaženy   v   absolutním   smyslu.   Toto   vložení   ustanovuje   základnu   pro   sdílení   a
            oplácení   Absolutní   lásky   a   Absolutní   moudrosti   Nejvyššího   ve   všech   úrovních,
            dimenzích a krocích a stupních všech jsoucen a bytí od nejniternějších až po zevní.
            Tento tvořivý počin se nakonec projevuje v konkrétní, vnímatelné a fixní podobě v
            přírodním kroku s jeho stupni, kam bylo lidstvo situováno a kde se udržuje jako
            nádoba tohoto vložení.

            Z těchto krátkých předběžných úvah plynou následující principy původního, ryzího a
            pravého člověčenstva:

            1. Přirozenost pravého člověčenstva má svůj původ pouze v Absolutní přirozenosti
            svého Stvořitele. Jelikož Nejvyšší, kdož jest Stvořitelem člověčenstva, jest Absolutní
            sentientní  entitou, která ustanovuje Absolutní duchovnost, jak byla definována před
            tím,   pravou   přirozeností   člověčenstva   byla   tedy   úplná   čivost   -   relativní   pouze   k
            Absolutnosti   Nejvyššího   -   která   ustanovuje   samotnou   jeho   duchovnost.   Proto   je
            možné   usuzovat,   že   člověčenstvo   jako   celek   bylo   a   je   od   nejniternějšího   až   po
            nejzevnější   svého   jsoucna   a   bytí   zcela,   úplně   a   naprosto   duchovním   stavem   a
            duchovním procesem. Na této duchovnosti závisí sám jeho život. Čím větší stupeň
            duchovnosti člověčenstva, tím více se přibližuje k Nejvyššímu. Čím více se přibližuje k
            Nejvyššímu, tím více se člověčenstvo stává pravým a ryzím. Čím nižší stupeň jeho
            přiblížení, tím nižší stupeň jeho pravosti.

            2. Duchovní stav a duchovní proces původního člověčenstva určuje jeho funkci a
            působení.   Veškeré   funkce   a   působení   člověčenstva   slouží   v  nejzazším  smyslu   v
            souhrnu a jednotlivě k udržování, zachování, podpoře a vytváření základny neustálého
            duchovního pokroku všech svých jednotlivých členů a jeho samotného obecně.
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112