Page 6 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 6

nesmrtelnost   v   historii   lidstva.   Jelikož   se   tyto   zvyky,   tradice   a   kultury   budují   na
            předpokladu a na základě pomíjivosti lidských hodnot, jsou tu paradoxně zároveň za
            účelem zachování relativní nesmrtelnosti lidstva a vedou ke stagnaci všech hodnot.

            Paradox této situace je v předpokladu, že je možno dosáhnout pokračování existence
            zachováním   tradic   a   zvyků.   Protože   všechny   zvyky   a   tradice   jsou   založeny   na
            relativních   hodnotách   pomíjivosti   lidské   existence   v   přírodním   světě,   následně
            vytvářejí pro lidstvo past, která přináší namísto nesmrtelnosti úplnou záhubu.

            Pravá   povaha   tradic   a   zvyků   blokuje   správné   pojímání   duchovnosti,   protože   je
            duchovnost přesahuje ve všech ohledech. Aby se pravá povaha duchovnosti správně
            chápala, musí se naprosto a vůbec nebrat v úvahu existence minulých, přítomných a
            budoucích tradic a zvyků. Pouze překročením tradic je možno více se přiblížit k samé
            duchovnosti.

            Na základě těchto závěrů by se přirozeně skončilo v pesimistickému postoji, v němž
            by se tvrdilo, že je pro lidi zcela nemožné porozumět vlastní pravé duchovnosti. Takto
            se může vážně zpochybnit plodnost a užitečnost možné plnohodnotné diskusi o lidské
            duchovnosti. To vše je naprostou pravdou jen tehdy, když si někdo podejme na takový
            úkol   na   základě   svých   a   ze   svých   vlastních   dispozic,   subjektivních   projekcí   a
            odvolávání se na druhé. Je zcela něco jiného, je-li k dispozici přímé zjevení, inspirace
            a iluminace od Nejvyššího, který k této věci přistupuje z hlediska duchovních potřeb
            celého lidstva. V současné době existuje zvláštní duchovní okolnost a stav, vyžadující
            takové zjevení, aby lidem byla dána možnost lepšího přiblížení k Absolutní pravdě o
            duchovnosti. Nejvyšší vybírá (ze svého hlediska) nejpříhodnější dobu, nejvhodnější
            osobu či osoby a nejvhodnější prostředky, které pomáhají v přenosu takového zjevení.
            V těchto případech se nezpytují postupy Nejvyššího, ale akceptují se jako pověření a
            úkol vlastního pozemského života stát se takovým prostředkem či nástrojem, jimž se
            přenos tohoto zjevení uskutečňuje a stává se možným.

            Tato kniha se má tedy pojímat jako výsledek přímého zjevení, inspirace a osvícení
            Nejvyšším. Způsob jejího vytvoření je samozřejmě netradiční a nekonvenční a bude
            obtížná   k   přijetí   pro   ty,   kteří   zakládají   své   soudy   na   tradičních   a   konvenčních
            přístupech. V tradičním a konvenčním přístupu existuje požadavek a příkaz, že zjevení
            přichází pouze určitými způsoby a prostředky, pouze skrze určité typy lidí a pouze v
            jistém zvláštním jazyce. Protože lidé obvykle nevědí, jak by se zjevení mohlo přenášet,
            nesprávně usuzují, že pouze klasickým způsobem a klasickou řečí, jako je tomu v
            případě biblických proroků nebo Ježíše Krista v Novém zákoně, kdy je použit zvláštní,
            velmi často temný symbolismus a básnická řeč, archaické formy atd. Cokoli jiného,
            psaného   a   přineseného   odlišným   způsobem,   nemohou   přijmout,   protože   to
            nevyhovuje  očekávaným standardům  lidských tvorů, kteří jimi tíhnou  připisovat a
            předpisovat Nejvyššímu. Naštěstí se Nejvyšší neřídí lidskými standardy. Každá doba,
            okolnost a situace v historii lidstva vyžaduje svůj zvláštní a odlišný přístup, který je v
            souladu s potřebami, specifikou a požadavky té určité doby a situace. Není možné je
            zobecňovat, určovat z nich hodnoty, zákony a podmínky, za nichž taková zjevení
            mohou vznikat. Bylo by to uzavíráním dveří, kdyby se vlastní omezení promítala na
            Nejvyššího.

            V   historii   lidstva   bylo   mnoho   tvrzení   přímých   zjevení   Nejvyššího.   Některá   byla
            legitimní, některá nikoliv. Pravé zjevení je vždy včasné a přizpůsobené duchovním
            potřebám, podmínkám a jazyku dané doby. Očekávat, že by Nejvyšší vždy užíval týž
            způsob,   styl   a   touž   řeč,   kdykoliv   přináší   Své   zjevení,   by   znamenalo   fakticky
            předpokládat, že není schopen vytvořit nic nového či se naučit řeč lidí, ke kterým
            hovoří.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11