Page 103 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 103

důsledků   a   následků   doménou   přírodního   stupně,   stává   se   tento   stupeň   jejich
            přirozeným vyjádřením.

            Takže negativní stav se všemi jeho zly a nepravdami slouží nakonec dobrému účelu.
            Jelikož   jsou   všichni   účastníci   v   tomto   dění   z   vlastní   svobodné   volby,   jsou   plně
            zodpovědni za všechna strádání a utrpení, která patří k takovému rozhodnutí.


            7. Před tím, než Nejvyšší stvoří jakoukoli sentientní entitu, je v ideách jsoucna bytí v
            Absolutním procesu myšlení Nejvyššího poskytnuta příležitost, aby se rozhodla, zdali
            chce vstoupit do jsoucna a bytí. Nikdo není nucen k tornu, aby takové rozhodnutí
            udělal, nebo neudělal. Důsledky a následky tohoto rozhodnutí jsou v povaze této ideje.
            Ke zvážení jsou tedy k dispozici všechny důsledky a následku do nejmenšího detailu.
            Je   tu   též   plně   přítomna   a   uvážena   nutnost   vymazání   vědomé   paměti   takového
            rozhodnutí. Je tu plně pochopen, prozkoumán, přijat či odmítnut účel, cíl a smysl
            inkarnace takové ideje do vědomě uvědomělé entity.

            Aby sentientní entita mohla mít vhodnou a správnou základnu pro jakékoli rozhodnutí,
            musí se poskytnout obě alternativy. Kdyby tu byla jen jedna možnost pozitivní, nebyla
            by tu vůbec žádná alternativa. Za této situace by se nemohlo učinit žádné rozhodnutí.


            Proto je nutné povolit, aby se objevila alternativa k pozitivnímu stavu se všemi svými
            důsledky a následky. Jelikož taková idea nemůže vycházet z Nejvyššího, je dovoleno,
            aby   vyvstala   v  nanejvýš   relativním   a  vzdáleném   stavu  vzhledem   k  duchovnosti   -
            přírodním stavu, kde se může počít kvůli povaze fyzicky konkrétní a stagnující kondice
            v tomto stavu. Protože jakákoli takto počatá idea přichází z myšlení, má sklon se v
            přírodním stavu aktualizovat a stát se něčím konkrétním. Tak se tedy může zobrazit
            jakékoliv   případné   čivé   entitě   idea   negativního   stavu,   aby   mohla   učinit   správné
            rozhodnutí.

            Takže se přírodní stupeň v podobě lidí planety Země stal základnou a podkladem
            takového   rozhodování   a   vybírání,   které   se   koná   s   plným   a   úplným   vědomím
            odpovědnosti za toto vše.

            8. Přírodní kondici hmoty je implicitní forma konkrétnosti a  fixnosti. Taková podoba
            zabraňuje jakékoli změně. Je nutné mít takovou formu, aby se v kontrastu k ní mohla
            stát reálnou jakákoli změna či progrese. Jakákoli změna či jakýkoli pokrok může nastat
            jedině   ve   srovnání   se   žádnou   změnou   či   žádným   pokrokem.   Díky   své   pevné   a
            konkrétní formě může být hmota užita jako základna pro konkrétní zobrazení všech
            nutných příkladů voleb a jejich důsledků a následků. Bez této formy by se nemohla
            učinit žádná volba, a tudíž by nemohla existovat žádná sentientní entita.

            Jelikož   je   celé   Stvoření   relativní   k   Absolutnosti   Nestvořeného   Nejvyššího,   může
            nastávat,   probíhat   a   stávat   se   jen   ve   srovnání   s   nenastáváním,   neprobíháním   a
            nestáváním   se.   Konkrétní   zobrazení   takové   situace   je   možné   pomocí   přírodního
            stupně, který je nejzazším vyjádřením tohoto nenastávání, neprobíhání a nestávání se.
            Ten není naživu, a tudíž ve skutečnosti nikdy nemůže nastávat, probíhat a stávat se.

            Absolutním kontrastním přirovnáním k takovému jevu je Nejvyšší, kdož jest Absolutně
            naživu,   a   tudíž   ve   svém   Absolutním   bytí   naživu   On/Ona   nenastává,   neprobíhá   a
            nestává se. Nejvyšší je Jedním, kdož vždy jest. Hmota je jedinou věcí, která nikdy není.
            Takové srovnání opaků umožňuje tedy jakékoli nastávání, probíhání a stávání se. Z
            toho je možno zvolit mezi dvěma alternativami: Být stále více naživu přibližováním se
            stále více k Nejvyššímu, nebo být méně a méně naživu přibližováním se více a více
            úrovni hmoty. Obě alternativy přinášejí své důsledky a následky. Tyto důsledky a
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108