Page 102 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 102

Toto je tedy to, proč je negativnímu stavu jako stagnaci se všemi jeho smrtelnými
            důsledky a následky dovoleno, aby nastal.

            4.   Sentientní  život   by   neměl   žádný   význam;   kdyby   obsahoval   jen   uniformitu.
            Nekonečná rozmanitost zkušenosti, pozic, stavů a úrovní, dimenzí a sentientních entit
            dokazuje bez stínů pochybnosti, že pravý smysl  sentientního  života spočívá v jeho
            potřebě a schopnosti být vystaven nekonečným možnostem objevování, poznání a
            sdílení.   Jednotlivý   stav,   jediné   rozpoložení   či   jedna   úroveň   nemohou   poskytnout
            takovou   příležitost   a   naplnit   tento   smysl.   Ale   musí   se   též  zobrazit   na   příkladech
            důsledky a následky objevování, poznávání a sdílení či zdržení se těchto možností,
            aby se motivovala taková potřeba a motivoval se takový význam.

            Protože   ilustrativní   a   konkrétní   povaha   fyzické   úrovně   je   tím   nejlepším   a
            nejvhodnějším místem těchto událostí, stává se přírodním jevištěm, na němž se vše
            odehrává. Proto se vše zde na planetě Zemi odehrává v konkrétní podobě. Protože se
            všichni zúčastnění v tomto ději účastní ze své svobodné volby, jsou bez ohledu na to,
            zda jsou, či nejsou si toho uvědoměle vědomi, za cokoli, co se odehraje v jejich
            životech, bez jakékoli výjimky plně, zcela a naprosto zodpovědni.

            5.   Stav   a   proces   jsoucna   a   bytí   jakékoli  sentientní  entity   je   relativní   pouze   k
            Nejvyššímu,   kdož   jest   Absolutním.   Proto   je   možno   získat   sebeuvědomění,
            sebepojímání  a   představu   sebe   sama   jakékoli  sentientní  entity   jedině   srovnáním.
            Jeden se srovnává se všemi ostatními a všichni ostatní se porovnávají s ním. Tudíž
            musí   být   každá   čijící   entita   jedinečná   a   neopakovatelná.   Výsledkem   toho   je,   že
            jakékoliv stavy, kondice a zkušenosti této  sentientní  entity musí být také jedinečné.
            Dva stejné zážitky a jejich obsahy by byly jen jedním, nemohlo by se z toho udělat
            žádné srovnání. Není-li žádného srovnání, není možné ani žádné sdílení. Nebylo-li by
            žádné   sdílení,   nemohla   by   existovat   žádná   základna   lásky.   Bez   takové   báze   by
            nemohla existovat svoboda volby. Bez svobody volby by nemohla existovat žádná
            vědomě uvědomělá entita.


            Povaha   tohoto   srovnání   vyžaduje,   abychom   měli   příležitost   volit,   prožívat   cokoli
            vůbec,   či   zakoušet   jen   jedinou   zkušenost   -   to   jest   neprožívat   nic.   Stav   nižádné
            zkušenosti je zakoušením nezakoušení ničeho. Protože je to úplně negativním stavem,
            má to své důsledky a následky zcela negativního charakteru.


            Abychom měli skutečné srovnání všech zkušeností, musíme mít na výběr zkušenost
            žádné zkušenosti.  Jedině s takovou možností volby se může uskutečnit skutečné
            srovnání a získat pravá jedinečnost samého sebe s jeho jedinečnými zkušenostmi.
            Aby se poznaly důsledky a následky takové situace na vlastním sebepojetí a životě, je
            nutné   je   zobrazit   užívajíc   konkrétních   příkladů.   Protože   konkrétnost   je   přirozená
            fyzickému stavu, stává se tento stav skutečným jevištěm pro toto zobrazení.


            6. Vzhledem k relativnosti povahy každé sentientní entity k Absolutnímu Nejvyššímu je
            skutečné pochopení účelu života možno získat jen s pomocí příkladů a zobrazení.
            Jedině v Absolutním stavu a Procesu je možné cokoli pochopit přímo bez jakýchkoli
            příkladů či zobrazení.

            Aby se mohlo získat pravé pochopení účelu veškerého Stvoření, je nutné zobrazit
            tento účel v relaci k příkladům  bezúčelného  podnikání.  Není možné získat pojem
            účelovosti bez srovnatelných stavů, v nichž není žádný účel. Negativní stav sám o
            sobě nemá žádný účel. Jeho účelem je zničit cokoli pozitivní a účelné, a to není
            žádným účelem. Takový stav skrze své negativní následky a důsledky živě zobrazuje
            povahu pravého účelu života. Protože je konkrétní a ilustrativní představování těchto
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107