Page 101 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 101

svými důsledky a následky v přírodním kroku a jeho přírodním stupni. Ilustrativní
            povaha takovéto ideje se projevuje v aktualizaci jejich důsledků a následků na přírodní
            úrovni. Jakmile se taková idea zobrazí ve svých důsledcích a následcích, stává se
            základnou pro srovnání dvou či více možností volby. Nyní bude každá čijící entita znát,
            co se volí, Svoboda volby je proto navždy zachována. To je jedním z důvodů, proč je
            dovoleno, aby se objevil negativní stav.


            3. Aby se mohly učinit výběry, musí být k dispozici RŮZNÉ duchovní okolnosti, stupně
            a úrovně, z nichž je možno volit. Kdyby Nejvyšší dovolil pouze jednu duchovní úroveň
            či kondici v jsoucnu a bytí, nemohly by se učinit žádné volby. Jeden by navždy vězel v
            jednom rozpoložení či stavu. Taková situace nemůže vytvářet jakýkoli pravý život a
            základnu oplácení či přijetí jakékoli lásky či něčeho podobného.


            Taková situace by byla nemoudrá. Jelikož je Nejvyšší zároveň Absolutní láskou i
            Absolutní moudrostí, On/Ona v této moudrosti dovoluje volby z mnoha úrovní, stupňů
            a rozpoložení. Odlišnosti v duchovních úrovních se projevují v přírodní úrovni jako
            konflikty. Povaha hmoty je taková, že cokoli odlišné v duchovním stavu událostí se
            pociťuje a prožívá v přírodním stavu konfliktním způsobem.

            Odlišnosti v duchovních úrovních se v pozitivním stavu nepociťují jako konflikty, ale
            jako   velká   příležitost   poznat   něco   nového.   Tato   situace   se   projevuje   a   odráží   v
            přírodním stavu a koresponduje s odděleností, která vytváří úzkost - tedy negativní
            stav.


            Musíte si uvědomit, že pravá povaha hmoty je taková, že nechce měnit svůj stav, ale
            chce být neustále absorbována sama sebou, padajíc sama na sebe. Cokoli, co ruší
            toto rozpoložení, se vnímá jako nepříjemné a nežádoucí. Protože duchovní svoboda je
            však založena na existenci početných duchovních úrovní a kondic, jsou rozdíly mezi
            nimi v přírodním stavu pojímány či pociťovány jako rušivý faktor, odtud tedy pochází
            negativní stav.


            Jak si vzpomínáte, k tomu, aby se stvořil fyzický Vesmír, bylo nutné jej dát do pohybu
            vytvořením ohromného energetického a silového popudu Absolutní lásky a Moudrosti
            Nejvyššího. Bez tohoto popudu by zůstal beze změn ve stejné sebe - absorbující a do
            – sebe - padající kondici navěky. Takové rozpoložení by likvidovalo možnost volit,
            neboť zobrazení důsledků voleb se může projevit jen na úrovni přírodní hmoty. Její
            povahou je být konkrétní a pevnou. Přírodní úroveň je tedy konkrétní a pevnou bází
            pro toto zobrazení. Především bylo všechno jako hmota, dimenze, kondice, kroky a
            ostatní s nimi spojené stvořeno pro  sentientní  entity a jejich volby, a ne opačně.
            Sentientní  entity nebyly stvořeny kvůli tomu. Prostředí je tu kvůli někomu; nikdo tu
            není kvůli prostředí.


            Takový výběr mezi mnoha duchovními úrovněmi a rozpoloženími je také základnou
            pro možný věčný růst. Kdyby existovala jen jedna úroveň, vedlo by to ke stagnaci a
            neproduktivitě a nevyvolávalo by to a nepodporovalo žádnou tvůrčí snahu. Stagnace,
            vlastní existenci pouze jediné kondice, by vedla k duchovní smrti.

            Avšak sentientním entitám se musí dát možnost volby tohoto růstu či této stagnace.
            Aby se mohlo volit, je nutné dovolit zobrazení důsledků  obého: Pokroku a růstu či
            stagnace a duchovní smrti. Principy stagnace je možné zobrazit na přírodní úrovni
            hmoty. Její povaha je především stagnující. Pravá duchovní úroveň nemůže být takové
            povahy. Její povahou je neustálý pokrok. Proto se toto zobrazení musí poskytnout na
            přírodní úrovni, kde je toto rozpoložení vrozené jejímu stavu.
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106