Page 38 - pzncelek
P. 38

3. Cokoli kdo v každodenním životě dělá, ať je to jeho zaměstnání, práce, povolání nebo ve
            volném   čase,   při   zábavě,   hře   či   odpočinku,   koná   tak   v   souladu   se   svými   nejlepšími
            schopnostmi a v souladu s možnostmi, které se nabízejí či jsou mu k dispozici pro takové
            aktivity v jakémkoli daném jednotlivém čase a rozpoložení.

            Jeden takové věci činí s uvědoměním ve vlastní mysli, že všechny takové činnosti odrážejí,
            slouží a přispívají k  nejzazšímu  duchovnímu účelu, jak je definován principy duchovní
            homogenity.

            Jeden   je   vždy   v   sobě   vděčný   Pánu   za   jakékoli   příležitosti   angažovat   se   v   takových
            aktivitách, které jsou Nejvyšším neustále nabízeny každému.

            4. Určité časové období během vlastního denního života se jeden oddává tomu, že se
            dostává   do   styku   a   komunikování   (skrze   takové   metody   a   takovými   metodami,   jako
            duchovní  autohypnóza,   meditace,   modlitby   či   podobné   způsoby   nejvhodnější   a
            nejpohodlnější tomuto jedinci) s vlastní Niternou myslí, kde je neustále přítomen Nejvyšší.
            V   procesu   tohoto   kontaktu   jedinec   žádá   vlastní   Niternou   mysl   a   Pána   o   pomoc   při
            prozkoumávání a zkoušení sebe sama za účelem učení toho, je-li tu vůbec něco ve vlastních
            postojích,   chování,   myšlení,   vůli,   emocích,   přání,   chtění,   úmyslech   atd.,   vědomě   či
            nevědomě, co z nějakého či jiného důvodu není v souhlase s Vůlí Pána anebo je to v
            rozporu s pravými duchovními principy. Jestliže je odpovědí „ano“, jedinec požádá, aby se
            mu to dostalo do pozornosti, aby to rozpoznal a aby se to dostalo na povrch. Pak žádá o
            pomoc při jeho odstranění a likvidaci. Požádá Pána, aby ho očistil a vyčistil od takových
            nedostatků, a vyžádá si ochranu a záruku proti tomu, aby se to v budoucnu opakovalo
            (pokud   ovšem   jeho   opětovný   výskyt   není   potřebný   k   tomu,   aby   se   dostalo   nějakého
            důležitého duchovního poučení).

            Jestliže je odpovědí „ne“, jedinec z celého srdce vzdá díky Pánu za takové dostižení a
            uctivě požádá Nejvyššího, aby ho vedl k životu navěky osvobozenému od takto negativních
            věcí.

            5. Ve vztahu k druhým lidem se jeden za každou cenu vyhýbá tomu, aby u nich očekával či
            do nich promítal cokoli osobního nebo k nim nemajícího vztah. Respektuje volby ostatních
            lidí, ať mohou být jakkoli ubohé. Musí si vždy pamatovat, že takové volby mohou být nutné
            z   nějakých   velmi   důležitých   duchovních   důvodů,   které   nejsou   nikomu   pohotově
            rozpoznatelné a které jsou známy jedině Pánu. Jedinec se tudíž vyhýbá posuzování či
            odsuzování kohokoli. Je oprávněn k tomu, aby se tak k němu chovali i jiní.
            Aby poznal, jak mít náležitý vztah k druhým, jedinec během vlastní meditace, autohypnózy,
            modlitby   či   čehokoli,   co   má,   žádá   Pána   ve   své   vlastní   Niterné   mysli,   aby   ho   osvítil,
            inspiroval   a   ve   všech   ohledech   vedl   a   aby   mu   pomohl   se   za   každou   cenu   vyhnout
            poškozování (svými vlastními postoji, chováním a jakkoli jinak) ostatních lidí, Pána anebo
            sebe sama.

            6. Jeden neustále vykazuje otevřenost srdce, mysli, pohyblivost a ohebnost žádaje/žádajíc
            Pána ve své vlastní Niterné mysli, aby mu pomohl dosáhnout těchto hodnotných vlastností
            tak, aby se učinily integrální součástí vlastního ducha, duše, těla a chování.

            7. Jedinec si musí vždy být vědom, že nemůže být nikdy v ničem dokonalým a že některé
            chyby, omyly, nedostatky, pochyby a nejistoty jsou jako výsledky vlastního relativního
            stavu   a   rozpoložení   v   životě   nevyhnutelné.   Jeden   se   učí   vlastními   chybami.   Toto
            rozpoložení přijímá v pokoře, skromnosti a poníženosti a žádá o pomoc být s to přijmout
            rozsah a určitá omezení vlastní odpovědnosti, povinností, funkcí, oprávnění, zmocnění,
            schopností, talentů, darů a nástrojů, které jeden má od Pána a které byly určeny jeho vlastní
            volbou, ať by byla jakákoli.
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43