Page 39 - pzncelek
P. 39

Jeden žádá o pomoc při určování míry vlastní odpovědnosti, povinností, zmocnění atd. od
            Pána, pokud je na této Zemi. V tomto rozsahu plně funguje beze snahy být či dosáhnout
            více, než k čemu je vybaven konat. Zároveň se vyhýbá jakýmkoli sklonům se podceňovat,
            umenšovat se anebo nevyužívat své schopnosti do plnosti sebou zvolených potenciálů. V
            sobě samém rozpoznává, že jsou to dary Boží, děkuje a je vděčný za to, co v tomto
            jednotlivém stavu rozpoložení i procesu má. Ví, že poté, co jedinec splní svůj vlastní účel
            bytí zde, bude s to přesáhnout současnou vlastní kondici a změnit se, jakkoli se přeje.
            Přijímá fakt, že tato změna a  transcendence  se mohou odehrát pouze poté, co jedinec
            naplnil všechny aspekty svého předešlého výběru se všemi jeho následky, dostalo se mu
            duchovního poučení a z takové kondice si přivodil náležitý užitek.

            Pokud negativní stav existuje, je pro jedince v našem přírodním stupni nevyhnutelné, že se
            příležitostně   stává   zastrašeným,   znechuceným,   zrazeným,   zoufalým,   nešťastným,
            nespokojeným   anebo   ubohým.   Je   to   výsledek   vlastní   volby   být   v   tomto   stupni,   kde
            negativní stav dominuje a projevuje se. Takové protivné stavy jsou jedinci signálem, aby
            rozpoznal negativní stav této jednotlivé existence a aby ho v sobě potíral a zvítězil nad ním
            tím, že požádá Pána o pomoc v tomto počínání, aby tak jím nebyl ovládnut. Tyto nepříjemné
            stavy jsou stálou připomínkou toho, že negativní stav existuje, je reálný a bolestivý. Takové
            uvědomění jednomu pomáhá v tom, aby se jim nepřizpůsobil a nestaly se mu pohodlnými.
            Pokud by se mu měli stát pohodlnými, zničily by ho ve všech ohledech.


            8. Cokoli kdo ve svém životě dělá, má bez jakýchkoli výjimek dělat s dobrým a pozitivním
            úmyslem za účelem sdílení, vzájemného prospěchu, společného blaha a kvůli tomu, aby se
            stal lepší lidskou bytostí. Cokoli, co je konáno s dobrým a pozitivním záměrem, bez ohledu
            na  to, jaký to má následek  nebo  jak o tom soudí ostatní, je tomuto  jedinci Pánem  v
            pozitivním smyslu přivlastněno a je využito pro jeho růst, zlepšování a duchovní pokročení.

            Jeden má neustále hodnotit vlastní činnosti a podnikání a má požádat Pána ve své vlastní
            Niterné mysli, aby mu pomohl správně určit, co bylo nebo bude jeho skutečným úmyslem v
            každém a jakémkoli případě anebo situaci. Jestliže někdo při nějaké příležitosti objeví, že
            jeho záměry jsou motivačně nízké, sobecké a škodlivé, požádá Pána o odpuštění a ze své
            vlastní svobodné vůle si dodá sugesce k jejich naprostému a úplnému eliminování či
            odstranění a nahrazení takovou motivací či úmyslem, který je v souhlase s vůlí Pána.


            Hlavním bodem v nové duchovnosti je neustálé prozkoumávání a hodnocení sebe sama,
            aby   se   poznal   zdroj   vlastních   úmyslů.   To   je   důvod,   proč   má   komunikování   s   vlastní
            Niternou myslí a s vlastními duchovními rádci a v nejzazším smyslu s Nejvyšším takovou
            důležitost. Proto je radno, aby se taková komunikace za takovým účelem dělala denně.
            Jestliže někdo následuje tuto radu, nepůjde špatným směrem či nebude konat nesprávně, i
            kdyby smyslově nevnímal či si neuvědomoval (vizuálně, sluchově atd.) odpovědi anebo
            duchovní rádce. Bez ohledu na to, zdali si je někdo smyslově uvědomuje či nikoli, jsou vždy
            přítomni a naslouchají a včasně odpovídají podle jedincových dotazů.

            9.  Swedenborg  tvrdil, že jedním z duchovních principů života je vyhýbat se zlům jako
            hříchům. V současném  spoluoznačení tohoto výroku to znamená, že cokoli a kdokoli, co
            popírá, ničí, odsuzuje anebo má v pohrdání principy duchovní homogenity, jak byly předtím
            definovány a popsány, páchá zlý skutek. Takže se může považovat za hříšné popírat, ničit,
            odsuzovat anebo opovrhovat těmito principy, neboť na nich je postaven duchovní život.

            Proto se jednomu radí, aby těmito principy vyzkoušel, ohodnotil a analyzoval jakákoli pojetí,
            ideje, činy a chování atd., se kterými se ve vlastním životě setkává. Jestliže shledá, že
            nepřísluší k těmto principům, má se jim vyhýbat, nemá je přijímat a má být ohledně jich
            opatrný, jelikož mohou mít zlý záměr. Jednomu se radí, aby konzultoval s Nejvyšším ve své
            vlastní  Niterné  mysli  a   skrze  své   duchovní  rádce   (jestliže   s  nimi  ustanovil  kontakt)  o
            takových situacích a podle toho by zaujímal postoj.
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44