Page 41 - pzncelek
P. 41

soudy,   zcela   neodmítli   možnost   jeho   zjevení,   duchovních   principů   a   pamětihodných
            událostí, jak je viděl a zaznamenal. Jejich úplné odmítnutí by vedlo k velmi nebezpečné
            situaci pro budování Nového věku duchovnosti. Odtud jsou  Swedenborgovy  zevní síly
            logické. Avšak lze si povšimnout určité recese v kvalitě těchto sil ve srovnání s ostatními
            proroky a Ježíšem Kristem. Swedenborg nevykazoval okamžitou schopnost uzdravovat, jak
            to činil Ježíš Kristus a ostatní proroci. To je svým způsobem kompromis. V dobách proroků
            a Ježíše Krista byla říše zevnějšností úplná a na svém vrcholu. Tehdy existovala celková
            duchovní   temnota.  Aby   se   tato   temnota  protrhla,  bylo   nutné   použít  nejmocnější  zevní
            prostředky – okamžité uzdravování a vyhánění duchů. Nic menšího by nezabralo. V dalším
            kroku přípravy na Nový věk byl větší důraz kladen na rozum, racionalitu, svobodu myšlení a
            podobné   vnitřní   prostředky   (tudíž   prostředky   duchovnější)   než   na   zevnějšnosti.
            Swedenborg  jako prorok tohoto důležitého kroku měl tudíž odlišné, méně zevní a více
            niterné psychické schopnosti, jako znak kompromisu mezi zcela niterným přístupem a
            přístupem veskrze zevním. Jelikož se Swedenborgovo pojetí plně zachytilo v univerzálním
            vědomí a připravilo cestu pro další krok v zahájení Nového duchovního věku, dnes se
            veškerý důraz posouvá pouze na niterné prostředky - svobodu volby, svobodnou vůli,
            racionalitu,  rozumovou  úvahu,  logiku  a  srdce.  Těmito  prostředky  se  vyhýbá   používání
            jakýchkoli   vynucených   zevních   prostředků   duchovnosti.   Zevní   prostředky   nejsou   v
            souhlase s povahou pravé duchovnosti, která nepotřebuje žádný důkaz ze zevnějšností,
            jelikož zevnějšnosti existují jako výsledek a důsledek niterností.


            Jakýkoli pokus prokázat jejich platnost zevními prostředky a silami by poškodil a naprosto
            zničil samotné jejich principy.

            Proto se zjevovatel a posel těchto principů od Nejvyššího pro Nový věk duchovnosti musí
            zcela odlišovat co do zevních sil. Nemůže konat žádné „zázraky“, ale jedná s lidmi v
            souladu  s novými principy, jak  byly definovány  v „Principech duchovní hypnózy“ a v
            „Základech lidské duchovnosti“. V takové souvislosti je zcela na lidech, jestli si zvolí mít se
            dobře, či bídně. Pro obě alternativy se neustále poskytují prostředky. Lidi je možno učit a
            ukazovat jim, co je těmito prostředky a jak je náležitě, účinně a úspěšně využívat. Avšak
            nakonec je na lidech, zda si zvolí tyto prostředky využít, či nikoli. Tento princip je zcela v
            souladu s Věkem nové duchovnosti a všemi jeho duchovními principy.

            Takže   současnému   zjevovateli   a   poslu   od   Nejvyššího   není   dovoleno   mít   takové   zevní
            zázračné síly. Ten musí svým vybavením od Pána odrážet tyto nové principy. Tudíž namísto
            toho je vybaven větší silou duchovního vnímání, intuicí, vhledem, logikou, racionalitou a
            rozumovými procesy a je odkázán na srdce a na Niternou mysl, kde každý z nás má
            veškerou moc, kterou potřebuje k tomu, aby byl opravdu šťastnou, zdravou, naplněnou a
            spokojenou,  užitečnou,  milující, moudrou,  laskavou,  a  tedy  opravdu  duchovní  osobou.
            Takto je každý sám zázrakem. Být takto pozitivním je jeden z opravdových znaků osoby
            Nového duchovního věku. Každý se smí a může stát takovou osobou, jestliže následuje
            výše definované duchovní principy a pravidla ze své vlastní vůle a svobodné volby.

            Toto je konec duchovních poselství.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46