Page 108 - pzncelek
P. 108

Je radno strávit nějaký čas denně v praktikování tohoto způsobu aktivního myšlení, chtění,
            pociťování a jednání, jak se popisuje předtím (viz poselství ze dne 23. dubna 1982).

            2.   Dalším   důležitým   krokem   v   procesu   opravy   vlastního   chybného   životního   stylu   je
            připuštění duchovního faktu, že štěstí a význam života nelze nalézt v zevnějšnostech a ve
            vlastnictví hmotných statků. V nich není nic, co by mohlo opravdu inspirovat, motivovat
            anebo poskytovat pocit naplnění a uspokojení z bytí naživu. Toto je velmi důležité uznání,
            pomáhající jednomu, aby přestal vyhledávat hodnoty tam, kde nejsou žádné. Nelze nic
            změnit, aniž se prvně tento fakt nepřipustí. Opět se opakuje, že radí zabývat se aktivně tím,
            aby se k tomuto faktu obrátilo čelem s tím, že se připustí, že je pravdivý, a že se opakuje ve
            vlastním myšlení, cítění, chtění a jednání. Jestliže takto činí, jeden se připravuje na změnu.

            3. Třetím důležitým krokem v tomto počínání je uznat, že vlastní život není tím, čím by měl
            být, a že je nutné něco učinit ohledně změny jeho obsahu, významu a účelu. Jinými slovy se
            radí, aby se prostě připustilo, že se jeden potřebuje změnit. Bez takového připuštění nebude
            se pociťovat žádná potřeba změny. Bez potřeby změny nelze žádnou změnu zahájit.

            Radí se tudíž aktivně se denně zabývat rozvíjením potřeby změny ve vlastním životním stylu
            v souladu z duchovními principy tím, že se připouští fakt, že je potřeba změny. Tento druh
            aktivního zabývání se poskytuje vlastní Niterné mysli a Nejvyššímu v ní příležitost přenést
            do vlastního vědomého uvědomění smysl, pocit a náležitou znalost pro započetí takové
            změny.

            4. Čtvrtým důležitým krokem v tomto aktivním procesu je nalézání náležitých a správných
            nástrojů, cest a prostředků změny nejlepším možným způsobem souhlasným s esencí a
            substancí vlastní veškeré mysli a osobnosti. Jinými slovy je nutné nejprve uznat, že jeden
            doposud nenáležitě využíval, cokoli má, a nástroje, způsoby a prostředky, které ve svém
            životě používal, nedokázal upotřebit a přivodit ve svém životě náležitý duchovní a tvořivý
            mód žití. Takže jeden musí připustit, že je nutné nejprve odstranit staré nástroje, způsoby a
            prostředky žití, jelikož ty ve své činnosti úplně selhaly. Jakmile se tento fakt připustí a je z
            vlastní vůle vyjádřena žádost po potřebě nahrazení novými nástroji, způsoby a prostředky
            žití a po nalezení nových nástrojů, způsobů a prostředků žití, které jsou adekvátnější a
            náležitější k pravému životu, jeden pak může přistoupit k předložení prosby své Niterné
            mysli, „uvnitř“, kde je Pán, o osvícení, inspiraci, zjevení, jasný vhled a znalost ohledně
            takových budoucích nástrojů, způsobů a prostředků správného a náležitého žití. Jestliže se
            takto koná soustavně, každodenně, jeden sám u sebe shledá, že má všemožný náležitý
            vhled, chápání, ideje atd. co do toho, jak postupovat s odstraňováním starých, ubohých
            vzorů života a toho, jak je nahradit novými, opravdu duchovními.

            5. Pátým důležitým krokem v tomto ohledu je nutnost ustavení aktivní vůle k užívání těchto
            nově získaných nástrojů, prostředků a způsobů co nejproduktivněji, nejkonstruktivněji a
            nejtvořivěji, jak je možné, aby se tak mohlo dosáhnout vzájemného prospěchu, společného
            blaha a sdílení a mohla probíhat neustálá duchovní progrese směrem kupředu a dále se
            zabudovanou bezpečnostní ochranou proti jakékoli možné reverzi starých, destruktivních,
            ubohých, neduchovních módů a vzorů žití.

            V tomto ohledu se radí si dávat dennodenně sugesce, aby se taková vůle docílila a ve
            vlastní mysli a ve vlastním praktickém životě se stále udržovala vyšší duchovní perspektiva
            života   definovaná   všemi   duchovními   principy   života   a   žití   a   principem   duchovní
            homogenity. Jestliže jeden takto věrně a soustavně činí každodenně se správnou motivací,
            kdy vždy na to v každodenním životě nalezne nějaký čas, ten s největší určitostí ve všech
            ohledech uspěje.

            6.  A   konečně   šestým   důležitým   krokem   v   tomto   podnikání   je   připuštění   a   přijetí
            neoddiskutovatelného   duchovního   axiomu,   že   toto   jeden   může   činit   jedině   dle   sebe
            samého, po svém, dle vlastního určení, úsilí a snažení se, s vírou, důvěrou a spoléháním se
            na vlastní hodnotu a schopnost tak úspěšně a účinně konat, aniž by se jakkoli spoléhal na
            někoho či něco vně sebe samého, uznávaje fakt, že veškerý život a jeho pozitivní atributy
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113