Page 38 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 38

KAPITOLA             3.

            žádnou   opravdovou   lásku   a   přijetí   skutečného   Pána    Ježíše   Krista.  To,   že   Petr   byl


            zarmoucen,      protože  mu   byla  položena   třikrát   stejná  otázka,  značí  plné   přiznání

            pravých  duchovních  principů      (z  nichž  je  známo,  že  opravdová  duchovní  církev  může

            být   vybudována  jedině   na   čisté   lásce   k   Pánu   Ježíši   Kristu)   a   že  křesťanské   církve
            zavrhnou Pána Ježíše Krista jako      jednoho a  jediného Boha Nedělitelného, Nejvyššího.
            Petrova  kladná     odpověď  Pánu   Ježíši   Kristu  znamená  přiznání   potřeby   milovat   Pána

            Ježíše   Krista   nade   všecko   a   nade   všechny,    jestliže   opravdové  duchovní   principy

            přežívají  a  stávají   se  základnou  duchovní  křesťanské  církve.  Že  k  tomu  však  nedojde,
            se naznačuje ve verši 18, kapitoly 21 evangelia Janova. Tam se říká:

                    ‚Zajisté  pravím  tobě:  Když  jsi  byl   mladší,  sám  ses  přepásával  a   chodil  jsi,
                    kam   jsi  chtěl;  ale  až   zestárneš,  vztáhneš  ruce  a  jiný  tě   přepáše  a  povede,
                    kam nechceš.‘

            Většina  lidí  rozumí  těmto  slovům  literně,   myslí,  že  Pán  Ježíš  Kristus  mluvil  o  Petrově
            tělesné smrti,   jak naznačuje následující verš. Nezapomeňte však na  důležitou         duchovní

            skutečnost,     že  Petr   představuje  celé  křesťanstvo.  Pročež  všechny  události   jeho


            osobního  života   odrážely   osud   křesťanské   církve.    V   této   souvislosti   znamená   výše
            uvedené tuto pravdu:  Křesťanství ve svých  počátcích        (‚když jsi byl   mladší‘)  je  založeno
            na   zásadách,   jež   jsou   osvobozeny    od   jakéhokoliv  negativního   vlivu  pekel  (‚sám   ses


            přepásával a chodil jsi, kam jsi chtěl‘).  Stane se však  později   otrokem negativního stavu

            všeho  zla  a  nepravd,  bez  jakékoliv  svobody   (‚ale  až  zestárneš,  vztáhneš  ruce  a  jiný  tě
            přepáše a povede, kam nechceš‘).


            Žádná  ryzí  pravda  se   svým  dobrem  ani  dobro  se  svou  pravdou  se  nemohou  náležitě
            poznat, pochopit, ani  použít v podmínkách  zotročení  negativním  stavem.  Není          tudíž v
            žádné  z   takzvaných   křesťanských   církví   na   vaší   planetě   pravé   chápání   ani   život
            duchovních     principů   a  Přirozenosti   Pána  Ježíše  Krista.   A  i  když   někteří  z  vás  si  myslí,
            že   mají   toto   pochopení  (zvláště   stoupenci  Swedenborgova     učení),  postrádají   pravou
            lásku k Pánu Ježíši Kristu.    Že tomu  je   vskutku tak, lze vidět ze  scény,   vylíčené v Janově

            evangeliu  v  kapitole  21  verši  19  až  22,   která  bezprostředně  následuje  po  té,  kdy  Pán
            Ježíš   Kristus    se   přestal   vyptávat   Petra.   Požádal   Petra,   aby   Ho/Ji   následoval.   Zde   se
            zdůrazňuje   skutečnost,  že  jedině   v   následování   Pána   Ježíše   Krista    může   být   nalezen


            opravdový     život.  Když  však  Petr  viděl,  že  také  apoštol  Jan  uposlechl  a  následoval  je,



            rozhořčil   se   a   podotkl:   ‚Pane,   a   co   bude      s  ním?‘  ‚Jan‘  zde  souvztaží  s  čistou
            nepodmíněnou   láskou   k   Pánu   Ježíši   Kristu,  což   zde   označují   slova   ‚učedník,    kterého
            Ježíš  miloval...,  který  také  spočíval  na  jeho  prsou...‘   Tato  scéna  vyzdvihuje  ten  fakt,  že
            křesťanství,     reprezentované   zde   Petrem,  odvrátí   se  a  zavrhne  opravdovou



            nepodmínečnou   lásku   k  Pánu   Ježíši   Kristu,    bude   tuto   lásku  vyznávat  pouze   ústy,
            podobně   jako   to   dělal  Šimon,   syn    Jonášův,   když  se   znepokojil   zjištěním,   že   jenom
            takový  druh  lásky  setrvá    navěky  a  vůbec  má  význam,  jak  to  vysvítá  z  veršů  22-23  v
            kapitole 21:

                   ‚Ježíš   mu  odpověděl:   „Chci-li,  aby  tu  zůstal,  dokud  nepřijdu,  není  to  tvá
                   věc.  Ty  mne   následuj!“  Tato  řeč  se  rozšířila  mezi  bratřími,  jako  že  onen


                   učedník nezemře.‘
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43