Page 36 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 36

KAPITOLA             3.
                                                                                             -
            nejzevnějším   prvkem,       vzatým   z  Absolutní   vnější   mysli   Nejvyššího      ‚Krista‘.  Ta






            omezenost  přivádí  k  přijetí   přírodní  pravdy,  ale  ne  ve  velké  míře  pravdy  duchovní,  a
            ještě méně    pravdy nebeské.    Navíc úplně se přehlíží  život   té pravdy  -   přírodní,   duchovní
            a  nebeské dobro.    Co vám zbývá,  opomíjíte-li život   nějakého  prvku?  Mrtvý prvek!





            ‚Ježíš‘    v   tomto  ohledu  souvztaží  s  přírodním,  duchovním  a  nebeským  dobrem
                                                                                                            -

            životodárcem   všelijaké   pravdy.   Že   je   tomu   tak,   může   vysvitnout   z   následujícího

            rozhovoru,   který   se  udál    mezi  Petrem   a  Ježíšem  Kristem,   jak   je   popsán   ve   stejné
            kapitole ve  verších 22 a 23:
                   ‚Ale  On   se  obrátil  a  řekl  Petrovi:  „Jdi  mi  z  cesty,  satane!  Jsi  mi  kamenem




                   úrazu,  protože nemáš na mysli věci Boží, ale člověka!“‘
            Toto sdělení je uvedeno také v Evangeliu Marka            -  v kapitole 8  verši 33.
            Shora   uvedená   konfrontace   svědčí   o  skutečnosti,   že     křesťanská   církev,   založená

            původně     Pánem  Ježíšem  Kristem,  stane  se  docela  zkaženou,  ovládnutou  všemožnými
            nepravdami      (‚Satanem‘.  Satan   představuje  všechny  nepravdy  v  jsoucnu  a  bytí.)  pekel,

            zvnějškovatěním,       udušením  ryzí  duchovní   pravdy  (‚mít   na   mysli   věci   člověka‘.  ‚Věci

            člověka‘    označuje  všechny  vnější,   zevnější  obřady   a   zaneprázdnění   pozemskými,
            světskými,   přechodnými,   dočasnými,   tělesnými   a   nedůležitými   záležitostmi,       které


            nemají     žádný  pravý  duchovní   význam  a  život   o   sobě.  ‚Věci   Boží‘  označuje  všechny

            prvky   čisté   duchovní   pravdy,   vnitřní,   niterné  stavy,   oživované   dobrem    a   láskou
            Božského   života).   Následkem   tohoto   stavu   záležitostí   je   to,   že  církev   křesťanská   od
                               -
            samého počátku        s výjimkou velmi  krátkého období (do takzvaného ‚obrácení‘         Pavla)  -

            byla  vládnuta negativním  stavem      a  stala se   doménou pekel.
            Není   navíc    nahodilé,   že  Petr   zapřel   Pána   Ježíce   Krista  třikrát  během   Jeho/Jejího

            výslechu   a   mučení.   Pro  zdůraznění     důležitosti  této   zrady  bylo   zařízeno   Božskou

            prozřetelností,   aby   tato   událost   byla  pečlivě     zaznamenána  ve  všech   čtyřech

            evangeliích.    Petrovo  trojí  zapření  Pána   Ježíše   Krista  označuje,   že  křesťanská   církev



            odmítne  úplně  a  neodvolatelně      Pána  Ježíše  Krista  jako  Jediného  Boha  Nedělitelného.
            Uznání  Pána  Ježíše  Krista   jako  Jediného  Boha  Nedělitelného,  jako  pravého  Nejvyššího
            je  základem  ryzí  přirozené,  duchovní  i  nebeské  pravdy    (‚Kristus‘   je  pravda  přirozená;
            ‚Ježíš‘     duchovní;  ‚Pán‘     nebeská pravda).
                   -
                                        -
                                  a


            Navíc  to  znamená,  že  křesťanské  církve    v  rozmanitých  odrůdách  svých  nauk  rozštěpí
            Osobu  Boha     ve  tři   Osoby   Jednoho Boha   (Otec, Syn a   Duch Svatý)  -   trojí zapření.   Pokud
            si   vzpomínáte,   těsně   před   Petrovým   zapřením  Pán   Ježíš   Kristus   mu   řekl:   ‚Šimone,
            Šimone!  hle,    satan   si   vyžádal,   aby   vás   směl   tříbit   jako   pšenici‘  (Lukáš  22:31).   Tím




            zřejmě     naznačil,   že  veškeré   křesťanství  bude   pod  vlivem  negativního  stavu   na
            předlouhou     dobu.
            Když zhoubnost skutečnosti zapření byla poznána, zažila  ryzí duchovní pravda,            Petrem
            taky   reprezentovaná,      hluboký   smutek  a  velkou   lítost.  Toto   je  význam  pozdějšího



            Petrova hořkého pláče a štkaní.  Příběh však zde  nekončí.        Pokračuje   po vzkříšení Pána

            Ježíše  Krista.   Celá  poslední  kapitola  -  kapitola  dvacátá  první  Evangelia  podle  Jana  je
            věnována této záležitosti.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41