Page 162 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 162

KAPITOLA             9.
            křesťanských   náboženstvích   vybudoval  složitý  ‚mystický‘           rituál,   ve   kterém   se
            předpokládá   uskutečnění   nějakého   druhu   tajemné   přeměny  chleba   ve   skutečné   tělo
            Kristovo       a  vína v Jeho skutečnou krev.

            Až do tohoto  okamžiku  nikdo      náležitě nechápe,  co skutečně poslední večeře znamená  a
            jaký  má  vůbec  význam.  Jedinou  výjimkou  zde  je  původní  vysvětlení  tohoto  pojmu  ve



            spisech  Swedenborga.        Ačkoliv  Swedenborg  vysvětlil   jeden   z  mnoha  náležitých

            významů  poslední   večeře,   berou  ji   jeho   následovníci   přesto    doslovně  a   její   rituál
            provádějí v  zevní formě     sám   o sobě, ve snaze imitovat   to, co činil  Ježíš Kristus.   Tím, že
            tak činí, dusí každý význam ukázaný  Swedenborgem.
            Zde se přehlíží a    zapomíná se, že během  Svého života na vaší planetě vyjádřil  Pán       ležíš
            Kristus    ve   Svých   jednáních,   činnostech   a   sděleních   určitý  hluboký   vnitřní   duchovní
            význam,      a   to  v   řeči   zevních   forem.  Jak   víte,  jiný   jazyk   nebyl   a   není   použitelný   v

            negativním  stavu.    Tento   fakt  znamená,  že  vše,  co  Pán  Ježíš  Kristus   dělal  či  řekl,  nemá

            žádné   doslovné,   vnější   označení.    Všech  Jeho/Jejích   skutků   a  slov  bylo   užito   jako



            důležitých     symbolů,  obsahujících  velice   hluboký   duchovní   význam,  bez   toho,   že  by
            měly  nějaký    význam  samy  o  sobě,   kromě  toho,  že   jsou  nádobami,   které  se  po   použití

            odloží.
            Je  velmi zatěžko   lidským tvorům něco takového přijmout. Nezapomeňte,  že  tam na vaší


            planetě   máte   po   mnoho   milionů   let   získaný   špatný   návyk  všechno    brát  doslovně  a

            podle  zevnějšku.     Není   snadno   vzdát  se   tak   darebného   zvyku.   Pro   vaši   informaci:
            Největší   nesnáz,  kterou   zakoušejí   lidští   tvorové,   zvláště   pak   fundamentalisté,
            konzervativní  křesťané         a  tak  zvaní  nově  zrození  křesťané,  když  po  své  fyzické  smrti

            vstoupí  do duchovního světa,      je v šokujícím  zjištění:  Není žádný opravdový význam  v
            doslovném  smyslu  Biblí  Svaté,      jenž  jim  byl  tak  drahý,  a  který  tak  zdůrazňovali.  Ještě

            více  jsou   ohromeni   zjištěním,   že  žádná   apoštolská   epištola   neobsahuje   vnitřní
            duchovní  smysl.    Toto  byl  jeden  z  mnoha  důvodů  Pavlova  propadu:  Bral  vše  v  krajně

            doslovném smyslu,      zvláště co se týkalo jeho vlastního národa     (Židů  a Izraele).

            A  přece   je  něco  duchovně  velmi  závažného    v  příběhu   o  poslední  večeři.   Něco  se  nyní
            poví,  co  vám  všem  unikalo  od  doby,  kdy   se   tato  událost  odehrála.  Není    nahodilé,  že


            všechna  evangelia  se  o  této  události  zmiňují,  ač   Janovo  evangelium  ji  klade  do  zcela
            jiné perspektivy.    Její  příběh je  zaznamenán u Matouše  26:26-30; u Marka  14:22-26; u

            Lukáše   22:14-20   a   u   Jana   13:1-35.    Obsahem   příběhu   je  to,   že  Ježíš  Kristus  věda,   že

            bude  zrazen   a   dán   do   rukou   pohanů,    aby   byl   ukřižován,   oslavil  poslední  Pasah  se

            Svými učedníky. Během        oslavy vzal chléb, vzdal díky, rozlomil a dal Svým učedníkům,
            řka, že ten chléb je Jeho tělo, které dává     za ně, a že to mají   činit na Jeho památku. Poté
            vzal   kalich   s   vínem   a   nabídl   jim  a  v   průběhu   toho   prohlásil,   že   ten   kalich   je   Novou
            smlouvou      v   Jeho   krvi,   prolévané   za  mnohé   na   odpuštění   jejich   hříchů.   A   že   nebude



            moci   pít   z   plodů   vinné   révy   až   do   příchodu    Božího   království.  Tento   příběh  je  v
            úplnosti   uveden   ve   svém  doslovném   smyslu      v   první   epištole   Pavla  ke   Korintským,
            kapitola 11, verše 23-26.

            A   tedy,  když   vzaly  doslovně  vše,   co  Pán   ležíš    Kristus  tenkrát   řekl,   ustanovily

            křesťanské   církve  posvátný       rituál  Poslední   večeře   Páně  a   učinily   jej   jedním  z





            nejsvětějších     dogmat  svých   učení.   Svatým  se   stal   rituál  sám   o   sobě  a  ne  to,   co
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167