Page 165 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 165
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
součást, skrze niž mohla Božská přítomnost konat dílo Spásy. Jenom díky tomuto dílu
mohla být vytvořena trvalá podmínka k tomu, aby každý, kdo se nachází v negativním
stavu a kdo přiznává tento fakt, mohl skrze ni být vysvobozen z negativního stavu, a
aby tak jeho hříchy - problémy mohly být odstraněny.
a
Několik ústředních termínů v tomto příběhu je třeba zdůraznit pochopit. Jsou to:
‚plod vinné révy a víno‘, ‚kalich‘, ‚krev‘, ‚chléb‘ a ‚tělo‘. Tyto pojmy mají duchovní
význam a význačnost na mnoha úrovních. Jimi se popisuje proces divinizace a
hybridizace lidského těla-masa Ježíše Krista. Protože tento proces je nejdůležitější
událostí, jakou kdy veškeré stvoření zóna vymístění zažily od doby svého založení,
i
hraje poslední večeře tak závažnou roli ve všech křesťanských rituálech.
‚Víno‘ a ‚krev‘ ve všech aspektech jejich významu označují Božskou pravdu (jeden z
jejích prvků, který byl vyňat z Absolutní vnější mysli Nejvyššího, zvané Kristus). Ale
tím, že muselo dojít k separaci toho prvku z povšechnosti Absolutní mysli Nejvyššího,
je zde uveden princip vinné révy. ‚Vinná réva‘ v této souvislosti označuje zevní stav
přírodního stupně a skutečnosti jeho jsoucna a bytí, kde negativní stav byl započat a
uveden do aktivního a dominujícího způsobu činnosti. Takže ‚vinná réva‘ zde též
označuje celou zónu vymístění, která sestává ze zla a nepravd negativního stavu.
‚Plod vinné révy‘, či ‚víno‘ značí všechny výsledky a následky násilí, jehož se negativní
stav dopustil nad Dobrem a Pravdou pozitivního stavu, jež Ježíš Kristus inkorporoval
do Své krve. ‚Krev‘ zde má dva souběžné významy: Božskou pravdu čelící všem
nepravdám negativního stavu, a která je odstraňuje z té části hmotného těla - masa, jež
byla vytvořena z Josefova prvku. Avšak ‚krev‘ také znamená duši čili mentalitu. Zde se
popisuje postupné odpuzování duševnosti, vzešlé z genů Marie a Josefa a pozvolné
vlévání Božské mentality z Nejvyššího do toho těla-masa. ‚Pít plod vinné révy‘
znamená plné prožití zkušenosti s ukrutnou a ohavnou duševností negativního stavu a
její postupnou výměnu za Božskou duševnost, která měla sídlit v tom těle a učinit je
Božským. Jakmile to tělo je učiněno Božským, může se udržet v plnosti pozitivního
stavu - Království Božím. K tomuto uchycení nemůže dojít dříve, než je dokončen
proces plné fúze všech částic fyzického těla-masa v povšechnosti Přirozenosti
Nejvyššího, čili dokud Nejvyšší se nestane plností Pána Ježíše Krista.
‚Kalich, obsahující plod vinné révy‘, znamená toto lidské tělo-maso jako nejzevnější
nádobu Božské duševnosti. Božská duševnost sama je odvozena z Absolutní vnitřní
mysli čili Absolutní duše Nejvyššího, jež se jmenuje Ježíš. Zde vidíme tajemství
sjednocení principu ‚Ježíš‘ a principu ‚Kristus‘. Pokud si vzpomínáte, jedním z
nejhlavnějších kroků, který aktivátoři negativního stavu potřebovali učinit, bylo
odizolování, separování a rozbití jednoty, jedinosti a harmonie všech duchovních
principů. Nejdůležitější a nejúčinnější zákrok v tomto negativním procesu se týkal
odloučení pravdy od jejího dobra a dobra od jeho pravdy. Tento proces představuje
věčné duchovní manželství. Pravda bez svého dobra nemá sama o sobě žádný život a je
bezvýznamná. Je mrtvým koněm (užije-li se vašeho rčení). Avšak dobro bez pravdy
nemá žádné prostředky pro své projevení se. Ve stavu oddělenosti tedy nemají žádnou
moc. Tato zdařilá odluka umožňuje negativnímu stavu klidně dozrát a stát se silným.
To, co činí pozitivní stav slabým, slouží jako zdroj moci pro negativní stav. V tomto
ohledu značí separace ‚Ježíše‘ od ‚Krista‘ porušení a zapření všech fundamentálních