Page 165 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 165

NOVÉ  ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

            součást, skrze  niž mohla Božská přítomnost konat dílo Spásy. Jenom díky tomuto dílu
            mohla být vytvořena trvalá podmínka             k  tomu, aby každý, kdo se nachází v negativním
            stavu  a  kdo  přiznává  tento  fakt,  mohl  skrze  ni  být  vysvobozen  z  negativního   stavu,  a
            aby tak jeho hříchy       -  problémy mohly být odstraněny.


                                                                                      a

            Několik  ústředních   termínů      v   tomto   příběhu   je   třeba  zdůraznit      pochopit.  Jsou   to:

            ‚plod   vinné   révy   a   víno‘,   ‚kalich‘,  ‚krev‘,  ‚chléb‘    a   ‚tělo‘.   Tyto   pojmy   mají  duchovní
            význam      a  význačnost   na  mnoha  úrovních.  Jimi   se   popisuje  proces  divinizace  a



            hybridizace   lidského   těla-masa   Ježíše   Krista.    Protože   tento  proces   je  nejdůležitější
            událostí,  jakou  kdy  veškeré  stvoření      zóna  vymístění  zažily  od  doby  svého  založení,
                                                      i

            hraje poslední večeře  tak závažnou roli ve      všech křesťanských rituálech.


            ‚Víno‘    a   ‚krev‘  ve  všech   aspektech  jejich   významu   označují  Božskou   pravdu  (jeden   z



            jejích  prvků,   který  byl  vyňat  z  Absolutní  vnější  mysli  Nejvyššího,  zvané  Kristus).  Ale
            tím, že  muselo dojít k separaci     toho prvku z povšechnosti Absolutní mysli       Nejvyššího,
            je  zde  uveden  princip  vinné  révy.   ‚Vinná   réva‘  v  této  souvislosti  označuje  zevní  stav


            přírodního  stupně  a  skutečnosti  jeho  jsoucna  a  bytí,   kde  negativní  stav  byl  započat  a

            uveden   do   aktivního   a   dominujícího   způsobu   činnosti.    Takže   ‚vinná   réva‘  zde   též

            označuje  celou zónu vymístění, která sestává ze zla a nepravd negativního stavu.
            ‚Plod vinné révy‘,    či ‚víno‘   značí  všechny výsledky a  následky násilí, jehož  se   negativní
            stav  dopustil  nad  Dobrem  a  Pravdou  pozitivního  stavu,  jež  Ježíš  Kristus  inkorporoval
            do   Své   krve.    ‚Krev‘  zde   má  dva  souběžné   významy:  Božskou   pravdu  čelící   všem


            nepravdám negativního        stavu, a která  je odstraňuje z té části hmotného těla  -   masa,  jež
            byla  vytvořena z Josefova  prvku.     Avšak ‚krev‘   také znamená  duši   čili  mentalitu.   Zde   se
            popisuje  postupné   odpuzování   duševnosti,   vzešlé   z   genů   Marie   a  Josefa    a   pozvolné
            vlévání   Božské     mentality   z   Nejvyššího  do   toho   těla-masa.  ‚Pít   plod  vinné   révy‘



            znamená  plné prožití zkušenosti s ukrutnou a        ohavnou duševností negativního stavu a
            její  postupnou  výměnu  za  Božskou  duševnost,  která  měla  sídlit  v  tom  těle  a  učinit   je

            Božským.      Jakmile   to   tělo   je   učiněno   Božským,  může  se   udržet   v   plnosti   pozitivního


            stavu      -  Království  Božím.  K   tomuto   uchycení   nemůže   dojít   dříve,   než   je  dokončen

            proces   plné   fúze    všech   částic   fyzického  těla-masa   v   povšechnosti   Přirozenosti
            Nejvyššího,    čili dokud   Nejvyšší se nestane   plností Pána Ježíše Krista.

            ‚Kalich,   obsahující    plod   vinné   révy‘,  znamená  toto  lidské   tělo-maso  jako   nejzevnější



            nádobu   Božské   duševnosti.     Božská   duševnost  sama   je   odvozena   z  Absolutní   vnitřní


            mysli    čili  Absolutní   duše  Nejvyššího,  jež   se   jmenuje  Ježíš.  Zde   vidíme  tajemství
            sjednocení   principu   ‚Ježíš‘      a  principu  ‚Kristus‘.   Pokud  si   vzpomínáte,   jedním  z



            nejhlavnějších   kroků,     který  aktivátoři   negativního   stavu   potřebovali   učinit,  bylo
            odizolování,   separování   a   rozbití   jednoty,   jedinosti   a   harmonie   všech   duchovních

            principů.    Nejdůležitější   a   nejúčinnější  zákrok   v   tomto   negativním   procesu  se   týkal



            odloučení  pravdy     od  jejího  dobra  a  dobra  od  jeho  pravdy.  Tento  proces  představuje
            věčné duchovní manželství. Pravda bez svého dobra           nemá  sama o sobě žádný život a  je
            bezvýznamná.       Je   mrtvým   koněm   (užije-li   se   vašeho  rčení).   Avšak  dobro   bez   pravdy
            nemá žádné prostředky pro  své projevení se.        Ve  stavu   oddělenosti   tedy  nemají žádnou
            moc.    Tato  zdařilá  odluka  umožňuje  negativnímu  stavu  klidně  dozrát  a  stát  se  silným.

             To,  co  činí  pozitivní   stav  slabým,    slouží  jako  zdroj   moci  pro   negativní   stav.  V  tomto

            ohledu   značí  separace     ‚Ježíše‘  od   ‚Krista‘  porušení   a  zapření   všech   fundamentálních
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170