Page 159 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 159

NOVÉ ZJEVENÍ             PÁNA JEŽÍŠE KRISTA



            ponětí,   povrchně   přilepené        k  zevní  mysli  bez   opravdových   kořenů,  jdoucích   do

            vnitřního  stavu    či  niternosti   té  které  osoby. Aniž  je  Nové  zjevení   nebo  vlastně  cokoliv

            přijato   na  základě   zásad  svobodné   vůle,    proto,   že   je   to  naprostá  pravda,  a   aniž   kdo

            pozná  a  přijme  tu  pravdu  kvůli  pravdě  samé  a  protože  pravdu  miluje       -  nemůže  se  to

            stát integrální částí jednotlivcova života. Proces  posledního soudu ve  svém konečném
            rozsudku  rozlišuje    různost těchto  pozic.
            8.  Proces    posledního   soudu  se   ubírá   na   základě   duchovních   principů  stvoření
                                                                                                            -

            směrem  zvnitřku  navenek.      Proto,  když  se  prozkoumává  něčí  pravá  přirozenost,  tento


            proces  nejdříve     hodnotí  stav   nejhlubší  niternosti;  pak  je   na   řadě  stav  vnitřnosti;  a


            konečně je souzen  stav zevnějšností.      Při  konečném rozhodnutí zjistí se velmi pečlivě, v
            jakém  rozsahu   život   zevnějšností   byl   řízen    duchovními   principy,   vycházejícími  z

            jedincovy   vlastní   niternosti.   Jinými   slovy,  jaký   byl  stupeň   souladu    mezi   niterným
            myšlením a     jeho vnějším projevem či slovním       komunikováním, které se  použilo, mezi
            niternými   pocity        a  jejich   zevnějším   vyjádřením;   mezi   niternou   vůlí   a   vnějším
            chováním;  mezi  niternými  záměry  a  způsobem  jejich  vnějšího  projevu  atd.?       Čím  více
            diskrepancí se  najde, tím    je  zřejmější, že život jedince ovládal  negativní stav, a tím  více
            času   bude   třeba   pro  konverzi     do   pozitivního  stavu   a   pro  podstoupení   procesu


            duchovní,    mentální  a  fyzické  transformace.  Toto  vše  je  určeno  procesem  posledního


            soudu.
            9.  Nejdůležitějším   účelem     posledního   soudu   je  spasení   všech     negativního   stavu
                                                                                      z

            Pánem Ježíšem Kristem.

            V konečné fázi posledního soudu        se vypátrají a  určí   nejzávažnější   duchovní záležitosti
            života, na   nichž závisí   sám život i jednotlivcovo  postavení.  Jak si vzpomínáte,  duchovní
            osud každého      je určen podle pojetí,   představy, chápání, postoje, přijetí a čeho všeho, co
            má,   vůči   pravé   Přirozenosti   Pána  Ježíše   Krista.    V   procesu   posledního   soudu   se   tato
            vztahovost a toto    pojímání Přirozenosti  Pána    Ježíše  Krista   plně zjeví a  odhalí a porovná
               s  pravou skutečností té přirozenosti. Při této příležitosti bude možno opravit všechna
            neporozumění,  všechny  zkresleniny  a  falzifikace  týkající  se  této  záležitosti.  Pamatujte
            si,  že  se   to  bude  dít  ve  stavu  neutrálnosti.   Dílo  spasení   nemůže  se  konat,  nedojde-li  k
            vysvobození   od   všeho   vnuceného,   přicházejícího   ze   všech   stran   a   směrů.   V
            podmínkách  té   neutrálnosti  Pán   Ježíš  Kristus  osobně   zjeví   každému   Svou   pravou
            Přirozenost,  jak   je   popsána   na   stránkách   této   knihy,  a   tím   činem   umožní   všem
            porovnat systémy      své víry a   jak  ladí   s pravou realitou té Přirozenosti.

            Toto je nutný krok,  vlastně  životně  nejzávažnější.     Poslední  soud  nemůže  být   dovršen,
            ani   nemůže vůbec probíhat, není-li  každému dána  příležitost poznat         zkušenostně,   kdo

            Pán   Ježíš   Kristus   doopravdy   je.    V   posledním   aktu   nemůže   se   v   tomto  či   jakémkoliv
            jiném ohledu provést rozumný a platný výběr, aniž jsou k dispozici zkušenostní fakta o
            této      či  jakékoliv  jiné  záležitosti.  Je  nemožné  vypracovat  správný  postoj  vůči  někomu,
            koho jste nikdy neviděli a osobně      nezažili,   o kom   jste se dozvídali   jen z povídaček nebo
            dohadů jiných, nacházejících se ve       stejné situaci jako   jste vy. Vztah  založený na tom, o
            čem  se   jen  povídá  a   o  čem  jsou  pouhé   dohady,    může,   ale   také  nemusí,  být  správný.


            Věří-li   někdo   v  Pána    Ježíše   Krista  z   doslechu  nebo   na   základě   dohadů,   nikoliv   na
            základě   osobní   zkušenosti,   pak   může   podlehnout   zkreslenému  pojímání   Jeho/Její
            Přirozenosti.   Řídí   se   podle   náboženských   dogmat,   jež   diktují,   jak   se   má   pojímat
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164