Page 266 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 266

Sto dvacátý osmý dialog




                                                    26. března 2000




            Petr: Vnímám, že bys rád pokračoval v probírání záležitostí vyvolaných v předchozím
            dialogu (127.), vztahujících se k ‚já jsem‘ a ‚egu‘. Mám pravdu? A také, že by ses rád
            zmínil o něčem jiném, týkajícím se Tvé Pravé Nové Přirozenosti. Navíc Ardyth se divila,
            proč  byl  opomenut  pojem  moudrosti  v Dialogu  172.  na  straně  267,  kde  probíráš
            principy zakotvené v pseudosvětě a ve všech oblastech zóny vymístění. A také proč se
            ty principy nepsaly velkými písmeny. Ptá se, zdali byla Moudrost úmyslně opomenuta.
            Budeš se chtít zabývat těmito záležitostmi, nebo něčím jiným?


            Pán Ježíš Kristus:  Ano, Petře,  máš pravdu. Potřebujeme  dále rozpracovat pojmy ‚já
            jsem‘ a ‚ego‘ a potřebujeme se dotknout něčeho, co souvisí s Mou Novou Přirozeností. A
            více  než  rád  bych  vysvětlil,  proč  byl  pojem  moudrosti  záměrně  opomenut  ve
            zmiňované větě.

            Začneme s reakcí na Ardythinu obavu. Především důvod, proč ty principy nebyly psány
            s velkými  písmeny,  byl  ten,  že  se  vztahují  na  všechny  ty,  kteří  se  nacházejí  v zóně
            vymístění  a  jejich  pseudosvětech,  jakož  i  na  lidi  na  planetě  Nula  a  kdekoliv  jinde.
            Kdykoliv  vymezujeme  tyto  pojmy  pro  někoho  jiného,  kdo  se  nevztahuje  ke  Mně,
            nemohou  být  psány  s velkými  písmeny.  V okamžiku,  kdy  aplikujete  tyto  principy  na
            někoho,  kdo  nejenže  není  Absolutní,  ale  je  relativní  a  také  se  nachází  v neživotě
            negativního stavu a v lidském neživotě, stávají se tyto principy ve vztahu k němu také
            relativními. Tento důležitý faktor jim bylo velmi nutné silně zdůraznit, aby neupadli do
            tendence  považovat  se  buď  za  absolutní,  nebo  za  bohy.  Pouze  když  probíráme  tyto
            principy  ve  vztahu  k jejich  Absolutnímu  Zdroji  tak,  jak  se  nacházejí  v tom  Zdroji,
            protože jsou v Něm v Absolutním Stavu a Kondici, aby se odrážel tento Stav a Kondice,
            musí se psát s velkými písmeny.

            Na druhé straně se úmyslné opomenutí pojmu ‚Moudrost‘ ve zmíněné pasáži vztahuje
            ke  kondici,  která  se  měla  ustanovit  po  Mém  odchodu  z planety  Nula.  Jak  víte,  první
            krok  v procesu  vložení  těchto  principů  do  něčeho  nebo  někoho,  co/kdo  se  nachází
            v takzvaném  neživotě,  se  vztahuje  k potřebě  zdůrazňování  lásky,  dobra,  pravdy,
            pozitivních  skutků  a  víry.  Druhý  krok  v tomto  ohledu  je  ochota  dobrovolně  začlenit
            tyto  principy  do  svého  vlastního  neživota,  čímž  získávají  pravý  život.  Náležitým
            aplikováním a manifestací zmíněných principů do svých niterností, o kterých neměli
            ponětí, že vůbec existují - konec konců jejich neživot byl založen na vyloučení jsoucna a
            bytí niterností a na důrazu na pseudorealitu zevnějšností, které byly z jejich pohledu
            jedinými věcmi, které se počítaly - a které jim umožnili objevit tyto niternosti, tímto, a
            pouze  tímto  se  mohou  stát  moudrými.  To  je  důvod,  proč  ve  zmíněné  větě  nebyl
            zahrnut termín ‚moudrost‘.
   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271