Page 270 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 270

DIALOG 128

            Toto  uzpůsobení  a  uspořádání  by  mohlo  působit  dojmem,  že  tu  musí  být  něco  jako
            kolektivní ‚já jsem‘, které především umožňuje založení takových skupin, společností a
            zemí.  Ale  v rámci  pravého  života  pozitivního  stavu  tomu  tak  není.  Každé  jednotlivé
            individuum funguje ve svém ‚já jsem‘ uvnitř každé takové skupiny, společnosti nebo
            země  z pozice  svého  vlastního  individuálního,  jedinečného,  odlišného  a
            neopakovatelného ‚já jsem‘ a přispívá ke společnému cíli a účelu, pro který byla každá
            taková skupina, společnost nebo země založena. Takže v tomto smyslu mají společný
            cíl a účel. Ale způsob a cesta, jakými tohoto cíle a účelu dosahují, jsou z pozice každé
            individuality a jejího ‚já jsem‘ nekonečně odlišné a jedinečné. V tomto ohledu nemají
            nic společného. Ale takto nespočetné rozličnosti a bohatost příspěvků individuálních
            ‚já jsem‘ obohacují život každé jednotlivé skupiny, společnosti nebo země.


            Protože každá taková skupina, společnost nebo země má nějaký určitý cíl a účel, kvůli
            kterému byla ustanovena, mají všichni při vzájemném porovnání něco společného: ve
            svém  vlastním  jedinečném  a  odlišném  cíli  a  účelu  všichni  usilují  co  možná  nejlépe
            přispívat  k obecnému  blahu  v š e c h   v  jsoucnu  a  bytí  Mého  Stvoření.  Tohle  je  to,  co
            skutečně  znamená  jejich  společný  jmenovatel,  kromě  faktu,  že  oni  všichni  odvozují
            svoje  jedinečné,  rozličné  a  individuální  životy  a  jejich  specifické,  neopakovatelné  ‚já
            jsem‘ přímo ze Mne. A toto je to, co znamená mít něco společného s některými, ale ne
            se všemi sentientními entitami a mít něco společného se všemi sentientními entitami.

             A nyní se věnujme některým dalším záležitostem, které se týkají pojmu ‚ego‘. Tento
            pojem jsme definovali v předchozím dialogu (127.). Jak si z toho dialogu pamatujete,
            aby mohlo ‚ego‘ vejít do svého vlastního pseudojsoucna a pseudobytí a do své vlastní
            pseudofunkce, bylo nejdříve nezbytné zatlačit, potlačit, izolovat a zavřít pravé ‚já jsem‘
            uvnitř sentientních myslí všech obyvatel neživota negativního stavu a všech lidských
            tvorů v jejich vlastním lidském neživotě. Jinými slovy, bylo nezbytné vložit ‚já jsem‘ do
            totálně nepřístupné modality. Jak také nyní víte, jakýkoliv přístup k tomu ‚já jsem‘ by
            znemožňoval ustanovení neživota ve všech jeho formách, tvarech a kondicích.

            Jak si vzpomínáte, jednou     z  hlavních vlastností tohoto ‚ega‘ je, že neobsahuje žádnou
            znalost  toho,  kdo  je  jeho  nositel  a  co  v sobě  obsahuje.  Taková  znalost  je  obsažena
            pouze  v  pravém  ‚já  jsem‘  každého  individua.  Mít  tuto  životně  důležitou  znalost
            znemožňuje, aby se jakýkoliv jiný typ života nebo neživota uskutečnil. Důvod tohoto
            faktu se může najít ve struktuře, povaze a dynamice ‚já jsem‘. Jak víte, opravdové ‚já
            jsem‘  ve  všech  svých  aspektech  vychází  a  pochází  z Mého  Absolutního  ‚JÁ  JSEM‘.
            V tomto zdroji je obsažena veškerá pravá znalost toho, kdo takové ‚já jsem‘ je a co je
            jeho účelem, posláním, určením, rolí a funkcí. Protože takové  ‚já jsem‘ ví, že Já jsem
            Absolutní  Zdroj  jeho  života  a  všeho  ostatního  v jsoucnu  a  bytí  a  v Mém  Stvoření
            obecně, činí to marným jakýkoliv pokus ustanovit nějaký jiný typ života, než je pravý
            život pozitivního stavu.


            Jestliže chcete ustanovit něco, co nemá nic společného s ničím, co vám doposud bylo
            dostupné,  museli  byste  vypracovat  jisté  prostředky,  které  by  vyloučily  jakoukoli
            znalost původního zdroje toho všeho. Současně, abyste uspěli v takovém vynalezení a
            ustanovení, museli byste si zachovat jakési temné uvědomění nebo lépe řečeno svou
            schopnost říci ‚já jsem‘ nebo jednoduše ‚já‘, abyste měli jakýsi pocit, že jste tím, kdo
            jste, bez jakékoliv skutečné znalosti toho, kdo ve skutečnosti jste. Je to paradoxní závěr
   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275