Page 268 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 268

DIALOG 128

            jeho  aspektech  a  manifestacích  závisí  na  dostupnosti  duchovního  principu,  který  se
            přivádí  z Mé  Absolutní  Přirozenosti,  a  na  jeho  náležitém  využívání  a  manifestaci  ve
            zvláštnosti  životního  stylu  všech,  kteří  se  nacházejí  uvnitř  každého  cyklu
            času/stavu/prostoru/procesu.  Protože  úplně  každé  ‚já  jsem‘  ve  všech  aspektech  své
            přirozenosti, struktury, dynamiky a manifestace je relativní, relativní k Mé Absolutní
            Přirozenosti,  kvůli  samé  povaze  této  relativnosti  nemůže  mít  absolutní,  neměnnou,
            nemodifikovatelnou a na věčnost nenahraditelnou přirozenost.


            Samotná relativní přirozenost každého ‚já jsem‘ určuje faktor  jeho vyčerpatelnosti a
            doběhu,  dokud  se  zcela  nezastaví  ve  své  funkci  a  manifestaci.  Jinými  slovy,  v tom
            okamžiku  je  v nebezpečí  své  věčné  smrti.  Aby  se  tomu  předešlo  a  aby  se  zachovala
            velmi  specifická,  neopakovatelná,  jedinečná,  individuální  a  odlišná  přirozenost
            každého relativního ‚já jsem‘ a aby se také nerozpadl Můj specifický aspekt, element
            nebo subelement zapuštěný do toho ‚já jsem‘, kterým žije a funguje, je vytaženo zpět ke
            Mně  a  rovněž  jeho  kopie  se  uloží  do  univerzality-všeho  pro  věčné  uchování  a  z Mé
            Absolutní  Přirozenosti  se  uvolní  nový  aspekt,  element  nebo  subelement,  který
            každému nadělí nové a odlišné ‚já jsem‘, odpovídající potřebám zcela nové struktury,
            povahy, dynamiky a manifestace nadcházejícího cyklu času/stavu/prostoru/procesu/
            kondice.

            V tomto ohledu musíte pochopit, jestli můžete, že samotný pocit a vnímání bytí svým
            vlastním jedinečným, individuálním, odlišným a nenapodobitelným ‚já jsem‘ jsou vždy
            zachovány  na  věčnost.  Tvůj  zmatek,  Petře,  v tomto  ohledu  pramení  z tvého
            nesprávného předpokladu, že také tento důležitý pocit a vjem v sobě a sebou rovněž
            zmizí.  Musíte  velmi  jasně  rozlišovat  mezi  potřebou  pro  opuštění  a  nahrazení  všeho,
            z čeho se každé ‚já jsem‘ skládá a kým a jakým je, od potřeby zachovat pocit a vnímání
            svého vlastního, jedinečného, individuálního, odlišného a nenapodobitelného ‚já jsem‘.
            To jsou dvě odlišné věci. Tento pocit a vnímání nikdy nemohou zmizet ani se odstranit.
            Bez tohoto pocitu a vnímání by každý skutečně zemřel ve věčném smyslu, a ne jen ve
            fyzickém relativním smyslu. Avšak co se odstraní je samotný obsah, povaha, struktura,
            dynamika  a  modalita  manifestace  každého  ‚já  jsem‘,  ne  ale  pocit  a  vnímání,  že
            pokračuje v jsoucnu a bytí svého vlastního ‚já jsem‘, třebaže nyní v totálně odlišném
            modu,  stylu,  povaze,  struktuře,  dynamice  a  projevu,  než  v jakém  bylo  a  jaký  mělo
            předtím.


            Takže se stane to, že v okamžiku, kdy pocítím, že úplně každé ‚já jsem‘ je připraveno
            spotřebovat nebo vyčerpat vše, co obsahuje a z čeho se skládá (a toto se vztahuje jak
            na  uzavření  jakéhokoliv  aktuálního  cyklu  času/místa/stavu/procesu  a  jeho  povahy,
            struktury,  dynamiky  a  manifestace,  tak  i  na  uzavření  jedincova  vlastního
            individuálního cyklu času/stavu atd.), aby se každý jedinec ochránil ve svém ‚já jsem‘
            od smrti. Já mu ihned nadělím nový aspekt, prvek nebo dílčí prvek, který dává každé
            individualitě  nové  ‚já  jsem‘,  shodné  s potřebami,  povahou,  strukturou,  dynamikou  a
            manifestací  přicházejícího  cyklu.  Avšak  pocit  a  vjem,  že  je  svým  vlastním  ‚já  jsem’,
            nemůže  být  nikdy  odstraněn,  změněn,  nahrazen  nebo  zmizet  na  věčnost.  Je  vždy
            zachován a nedotčen, takže uvědomění uvědomování si sebe sama ve významu obsahu
            těchto  výrazů  je  neustále  zachováno.  Jestliže  by  tento  pocit  a  uvědomění  zmizelo,
            v tom případě by dotyčná individualita skutečně zemřela ve věčném smyslu. Taková
   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273