Page 77 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 77
KAPITOLA ŠESTÁ
RODINNÝ ŽIVOT
Jak bylo uvedeno v předešlé kapitole, Nejvyšší stvořil inteligentní bytosti, entity a
lidské tvory proto, aby byli schránkami a nádobami určitých specifických a
jedinečných aspektů života Nejvyššího. Počet a rozmanitost těchto aspektů je
nekonečný a nemůže být nikdy vyčerpán, protože všechny pocházejí z Absolutního
Zdroje. To, co je Absolutní, nemůže být nikdy vyčerpáno ze svých aspektů. Toto je
důvod, proč akt Stvoření nemůže nikdy přestat pokračovat až navěky.
Je však velmi zřejmé, že i když existuje nekonečný počet a rozmanitost aspektů,
všechny pocházejí z toho stejného zdroje – z Absolutního Života Nejvyššího. Je to
ten stejný Život. Všechny tyto aspekty ve své úplnosti tvoří jeden Absolutní Život
Nejvyššího, Který/Která je životem Sám/Sama v Sobě a Sám/Sama o Sobě. Takže
všechny nekonečné počty a rozmanitosti životních aspektů jsou ve vzájemném
vztahu a navzájem spojené. Jeden bez druhého, nebo separovaný od druhého,
nemůže být a nemůže náležitě působit a projevovat se. Ve své úplnosti tvoří jednu
rodinu.
Rozličné aspekty jsou ve své kvalitě a obsahu vždy jedinečné a neopakovatelné a
neexistují dva aspekty, které by měly přesně ten stejný obsah, kvalitu a význam.
Mají však k sobě vzájemný vztah stupněm podobnosti toho obsahu, kvality a
významu. Čím podobnější jsou, nebo čím bližší jsou jeden k druhému, tím se víc jeví
jako jedna jednotka. Jednotky takovýchto podobností utvářejí určitá seskupení,
která v širším smyslu dávají popud k objevení se různých společností a národů,
které mají určité charakteristiky společné. Společné charakteristiky je udržují spolu a
umožňují jim, aby byly rozlišitelné od jakékoliv jiné společnosti.
V těchto společnostech však určití lidé projevují víc podobností ve svých
charakteristikách než jiní a ti je přirozeně vzájemně přitahují, takže se stávají
rodinnou jednotkou.
Čím jsou tyto charakteristiky podobnější, tím bližší jsou si členové této jednotky.
Čím je mezi nimi méně podobností, tím mají menší vzájemný vztah. V tomto případě
se jeví dále jeden od druhého. Když existuje malá nebo žádná podobnost, vůbec se
neobjevují jeden druhému, ačkoli jsou spojeni společným jmenovatelem svého
zdroje a užitečností, kterou poskytují pro celek.
V širším smyslu, všechny tyto aspekty, bez ohledu na to, jak jsou diametrálně
odlišné, mohou být nazývány bratry a sestrami, protože pocházejí z jednoho
stejného Zdroje. Všechny ty aspekty, které představují a které vznikly z Božské
Pravdy nebo z Moudrosti a z jí příslušných idejí, mohou být nazvány bratry. Všechny
ty aspekty, které představují a které vznikly z Božského Dobra nebo z Lásky a z jí
příslušných idejí, mohou být nazývány sestrami. Celkem vzato jsou nazývány
Božími Dětmi. Zdroj jejich původu, pokud je z Božské Moudrosti a Pravdy, může být
nazván jejich Otcem, a když je z Božské Lásky a Dobra, může být nazván Matkou.
Avšak v užším slova smyslu, protože kvalita, obsah a význam některých z nich se
mění od jednoho aspektu k jinému a protože tato variace může být takového
rozsahu, že je buď zanedbatelná, značně nebo úplně odlišná nebo bez vztahu, různé
aspekty tohoto života mohou být též nazvány takovými názvy jako strýček, synovec,
bratranec, nevlastní bratr, nevlastní sestra, druhý, třetí nebo čtvrtý bratranec nebo