Page 53 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 53

Hlavní opora tohoto negativního chápání sexuality se naneštěstí nachází ve Svatých
            Písmech.     Tvrzení     ve     Svatých     Písmech     týkající     se     těchto     záležitostí
            jsou dezinterpretovány a nepochopeny.

            Šesté přikázání Deseti Přikázání (Exodus kapitola 20, verš 14 a Deuteronomium
            kapitola 5, verš 18) jasně stanoví: "Nezcizoložíš".

            Z tohoto výroku každý usoudil, že spáchat cizoložství znamená mít pohlavní styk s
            někým jiným než se svým manželským partnerem. V této konotaci je zahrnuto to, že
            sexuální      styk      musí      být       omezený       pouze       na     jednu       osobu       –
            vlastního manžela/manželku. Málo lidí si však uvědomuje ten fakt, že toto přikázání
            nemluví natolik    o    fyzickém    sexuálním    styku,    ale    o    životně    důležitých
            duchovních záležitostech. Kvůli tomuto  omezenému vnímání  je pojem cizoložství
            nesprávně pochopen a dezinterpretován většinou lidí.

            Skutečný smysl tohoto výroku je, jak to už před více jak dvě stě lety zdůraznil velký
            švédsky vědec, mystik a teolog Emanuel Swedenborg, v tendenci lidí znesvěcovat a
            zneuctívat všechno dobré a zbožné, popírat existenci svého Stvořitele a nepřijímat
            ten fakt, že Pán Ježíš Kristus je pravým Bohem, který učinil Své Božské lidským a
            lidské   Božským.   (Toto   se   vztahuje   také   na   mnohé   křesťany.)   Toto   prohlásit   a
            přijmout  to  jako  fakt,  znamená  spáchat  cizoložství.  Takže  například,  každý,  kdo
            tvrdí, že Bůh neexistuje a že život je vedlejším produktem hmoty nebo přírody, že
            příroda   je   Bohem,  nebo  že   někdo  nebo  něco   jiného  je   Bohem   –   a   ne   pravým
            Nejvyšším,  Pánem  Ježíšem  Kristem  –  páchá  cizoložství. A  toto  je  vlastně  pravé
            cizoložství.

            Naproti tomu, smilstvo neznamená předmanželské sexuální poměry, jak to většina
            lidí chápe a interpretuje, ale falzifikaci jakékoliv pravdy. Každý, kdo zná pravdu, ale
            zkresluje   ji,   překrucuje   a   falšuje   ji   takovým   způsobem,   aby   sloužila   jeho/jejím
            vlastním sobeckým úmyslům a důvodům, páchá smilstvo. Když říkáme někomu, že
            ho máme rádi a že ho milujeme, ale ve svém nitru víme, že to není pravda, falšujeme
            pravdu. Takže jsme spáchali smilstvo.

            V  sexuální  konotaci,  cizoložství  znamená  vstoupit  do  manželství  s  někým  kvůli
            osobním ziskům, z nesprávných důvodů, kvůli sobeckým tužbám a ohledům, kvůli
            ubližování  a  poškozování,  a  kvůli  podobným  důvodům  namísto  pravého  spojení
            lásky a moudrosti a feminity a maskulinity. Takže můžeme žít v plném rozkvětu
            cizoložství   dokonce   i   s   naším   vlastním   manželským   partnerem,   jestliže   jsme
            vstoupili do manželství s touto osobou z nesprávných důvodů. Sexuální styk s
            jiným   než   s   manželským   partnerem   je   cizoložný,   když   se   dělá   s   nesprávným
            úmyslem   a   účelem   užívat,   využívat,   zneužívat,   ublížit,   poškodit,   zastrašit,   kvůli
            sobeckým důvodům, donucením pomocí násilí, atd., místo toho, aby se dělo pro
            vzájemný prospěch, společné dobro, sdílení a získání většího poznání Boha, jiných a
            sebe samého. Žádná jiná konotace cizoložství nikdy neexistovala, neexistuje a ani
            existovat nebude bez ohledu na to, čemu chtějí lidé věřit.

            Naproti tomu, předmanželský pohlavní styk může, ale také nemusí být smilný, v
            závislosti na tom, jaký je úmysl a motivující faktory tohoto aktu. Když se to dělá pro
            vzájemnou radost, rozkoš, potěšení, sdílení, vzájemné obohacení a zkvalitnění, je to
            náležité,  správné  a  zbožné.  Když  ne,  je  to  hříšné  a  smilné.  Opakuje  se  znovu:
            neexistuje, nikdy neexistovalo a nikdy existovat nebude žádná jiná konotace pojmu
            smilstva.


            V Evangeliu podle Matouše, v kapitole 5, ve verši 21, čteme:
            "Ale já vám říkám, že každý, kdo se dívá na ženu s chtivostí po ní, už s ní zcizoložil
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58