Page 55 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 55
pravdu, že Pán Ježíš Kristus je pravý Bůh a jediný Nejvyšší, čili odmítnout jeho
Božství nebo Božskost. Přijetí tohoto faktu tvoří samotnou esenci a substanci
našeho spasení z negativního stavu. Proto v takovémto případě popíráme akt
spasení Nejvyššího a tímto procesem nutíme naši přirozenost cizoložit.
"Sexuální nemravnost" tu znamená všechny zla a nepravdy, které ničí naše náležité
a správné chápání, poznání a přijetí této pravé přirozenosti Nejvyššího jako Ježíše
Krista. A "oženit se s ženou, která je rozvedená" znamená přijmout do svého života
falešnou a špatnou doktrínu, která tvrdí, že Pán Ježíš Kristus není pravý Bůh, který
se stal tělem a který učinil toto tělo Božským, ale že je pouze obyčejnou lidskou
bytostí. Takovéto uvažování je cizoložné.
Výše uvedené vysvětlení smyslu těchto prohlášení velmi jasně ukazuje, že Ježíš
Kristus nemluví o pozemských, manželských vztazích či o lidských manželstvích.
Toto je ještě zřejmější z toho, co čteme u Matouše, v kapitole 19, ve verších 3–12:
"Přišli k Němu také farizeové, zkoušejíc Ho a říkajíc Mu: "Dovoluje zákon muži
rozvést se s jeho ženou z jakéhokoliv důvodu?"
A On odvětil a řekl jim: "Nečetli jste, že ten, kdo je učinil na počátku, učinil je mužem
a ženou, a řekl: Proto muž opustí svého otce a matku, aby se připojil ke své
manželce, a ti dva se stanou jedním tělem. Takže potom, nejsou už více dvojí, ale
jedno tělo. Co tedy Bůh spojil, ať člověk nerozlučuje."
Řekli Mu: "Proč potom Mojžíš přikázal dát potvrzení o rozvodu, a propustit ji?"
On jim odpověděl: "Mojžíš vám pro tvrdost vašich srdcí, dovolil rozvést se s vašimi
manželkami, ale od počátku to tak nebylo." "A říkám vám, kdokoli se rozvede se
svou manželkou pro jinou příčinu než pro sexuální nemravnost, a vezme si jinou,
cizoloží; a kdokoli si vezme tu, která je rozvedená, cizoloží."
Jeho učedníci Mu řekli: "Jestli je to takto mezi mužem a jeho ženou, potom je lepší
se neženit."
Ale On jim odvětil: "Všichni nemohou pochopit tento výrok, ale pouze ti, kterým je to
dáno: "Neboť jsou eunuchové, kteří se takoví narodili ze svého mateřského lůna, a
jsou eunuchové, které takovými udělali lidé, a jsou eunuchové, kteří se sami
učinili eunuchy kvůli Království nebeskému. Ten, kdo to může pochopit, ať to
pochopí".
"Ten, kdo je učinil od počátku, učinil je mužem a ženou" znamená, že Nejvyšší
stvořil všechny inteligentní bytosti, entity a lidské tvory ke Své podobě a obrazu, to
jest, aby byli nádobami Jeho Božské Lásky (ženské pohlaví) a Jeho Božské
Moudrosti (mužské pohlaví).
"Proto opustí muž svého otce a matku, aby se připojil ke své ženě, a ti dva se
stanou jedním tělem" znamená, že každý byl stvořen jedinečným, odlišným a
neopakovatelným způsobem, aby ilustroval, nesl, demonstroval a byl prodloužením
a procesem úplně odlišného a jedinečného aspektu přirozenosti Nejvyššího (otec a
matka označují Božskou Lásku a Božskou Moudrost Nejvyššího). Kvůli tomuto
jedinečnému pověření a účelu se každý stává odlišným a objevuje se jako
separovaný od Jeho/Jejího Stvořitele a plně se ztotožňuje se svou jedinečnou a
neopakovatelnou přirozeností. Tato přirozenost je přizpůsobena, aby obsahovala a
nesla určité specifické aspekty, které přicházejí od Božské Lásky a Božské
Moudrosti (otce a matky) Nejvyššího. Protože tyto aspekty jsou sjednoceny v