Page 54 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 54
ve svém srdci. "
"Dívat se na ženu s chtivostí po ní" velmi jasně naznačuje (slovem "chtivost")
sobecký, bezohledný, negativní a zlý úmysl. Znamená to vlastnit ji, pohltit ji, využít ji,
považovat ji za svůj majetek, a nemít žádný ohled na její potřeby, na její volby a na
její vlastní svobodnou vůli. Ve vyšší, duchovní konotaci "dívat se na ženu s chtivostí
po ní" znamená toužit si přivlastnit duchovní ideje a doktríny, které jsou bezbožné,
cizí a zvrácené. "Žena" taktéž znamená církev a doktrínu církve. Proto Ježíš Kristus
používá slovo "žena" namísto slova "ženské pohlaví". Z tohoto popisu je velmi
jasné, že Ježíš Kristus se nezabýval tak velmi fyzickými sexuálními vztahy mezi
mužem a ženou, ale mezi dobrem a pravdou, a láskou a moudrostí. V této zvláštní
konotaci "muž" znamená moudrost a pravdu, a "žena" znamená církev a její
doktrínu, která nás učí, abychom byli dobří a milující. Avšak v opačném smyslu
"žena" znamená zfalšované doktríny, které produkují zlo svými falzifikacemi. Když
někdo má touhu nebo chtivost po takovýchto doktrínách dokonce ještě předtím, než
se k nim připojí, páchá duchovní cizoložství.
Takže je zřejmé, že Ježíš Kristus v tomto verši nemluví o fyzické sexualitě ani o
pozemských manželských vztazích.
Mimo toho u Matouše, v kapitole 5, ve verši 32, Ježíš Kristus prohlašuje:
"Ale já vám říkám, že každý, kdo se rozvede se svou manželkou z jakéhokoliv jiného
důvodu, než je sexuální nemravnost, vede ji k cizoložství, a každý, kdo se ožení se
ženou, která je rozvedená, cizoloží. "
"Každý, kdo se rozvede se svou ženou z jakéhokoliv jiného důvodu, než je sexuální
nemravnost", znamená odmítnutí a separaci od našeho vlastního principu femininity
a popření jejího Božského původu. "Sexuální nemravnost" znamená popření
Božského původu sexuality a považující její původ za ďábelský a negativní. Když
potkáme někoho, kdo se dívá na sexualitu tímto negativním způsobem, a
souhlasíme s takovýmto postojem o sexualitě, popíráme pravou esenci a substanci
naší přirozenosti. Nikomu není nikdy dovoleno rozvést se, čili odmítnout svou
vlastní jedinečnou přirozenost. "Manželka" v této konotaci znamená naši jedinečnou
přirozenost, původní nadělení Nejvyššího v nás. Popřít tuto přirozenost a její pravý
původ, znamená rozvést se se svou manželkou. (Nezáleží na tom, či jedinec je
mužského nebo ženského pohlaví, protože slovo "manželka" se tu vztahuje jak na
mužské, tak také na ženské pohlaví. Toto je ten důvod, proč Ježíš Kristus nepoužívá
i slovo "manžel").
Jenom jestli je tato přirozenost překroucená, zkreslená a zmrzačená, je dovoleno
odmítnout ji, čili rozvést se. Ale odmítnutím své pravé přirozenosti vystavuje tuto
přirozenost takovémuto překroucení a zkreslení, a proto nutí svou přirozenost čili
"manželku" cizoložit.
"Oženit se s rozvedenou ženou" znamená ztotožnění se s překroucenou, zlou,
falešnou a negativní přirozeností a její přisvojení. Když je takováto přirozenost
připojena k naší původní a pravé přirozenosti, stává se cizoložným vztahem. Znovu
si zopakujme, že toto je ten důvod, proč Ježíš Kristus používá jenom slovo "žena" a
"manželka", ale ne slova "manžel" a "muž". V tomto smyslu se slovo "žena" a
"manželka" vztahuje jak na mužské, tak i na ženské pohlaví, protože tato dvě slova –
"žena" a "manželka" – znamenají specifickou a jedinečnou přirozenost každého
jednotlivce, jako také překroucenou, falešnou, negativní, zlou přirozenost vnucenou
negativním stavem.
Ve vyšším duchovním smyslu "rozvést se se svou ženou" znamená odmítnout tu