Page 56 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 56

Nejvyšším, stávají se naším tělem.  Takže  potom  nejsou více  dvojí, ale  jedno tělo.
            "Co Bůh spojil, ať člověk nerozlučuje." "Co Bůh spojil" znamená sjednocení všech
            principů   lásky   a   moudrosti,   dobra   a   pravdy,   vůle   a   rozumu   a   maskulinity   a
            femininity. Jakákoliv jejich separace dává popud negativnímu stavu, aby vstoupil do
            své plodné zralosti.


            Toto je ten důvod, proč je Bůh zakázal separovat. Jen člověk je mohl separovat. To
            jest, jen lidé na této Zemi to mohli udělat a takovýmto aktem iniciovali negativní stav
            navzdory té skutečnosti, že byli Nejvyšším varováni, aby tak nečinili.

            Ve verši sedm je Ježíši Kristu položena otázka: "Proč potom Mojžíš přikázal dát
            potvrzení  o  rozvodu  a  propustit  ji?"  Z  této  otázky  je  velmi  zřejmé,  že  farizeové
            hovořili spíš o pozemských vztazích mezi mužem a ženou než o pravém duchovním
            sjednocení dobra a pravdy. Toto je ten důvod, proč jim Ježíš Kristus odpovídá:
            "Mojžíš vám pro tvrdost vašich srdcí dovolil rozvést se s vašimi manželkami, ale od
            počátku to tak nebylo."


            "Tvrdost  vašich srdcí" znamená, že neuznávali  žádné  duchovní principy lásky a
            moudrosti, ale všechno redukovali na vnější vztahy, které si vyžadovaly povolení na
            svou  separaci  od  své  pravé  přirozenosti  (manželky).  Jinak  by  znesvětili  svatost
            sjednocení lásky a moudrosti (muže a ženy), protože nevěděli, že jakékoliv takovéto
            sjednocení bylo buď možné anebo nutné.

            "Ale   od   počátku   to   tak   nebylo"   znamená,   že   žádné   takovéto   fyzické   či   vnější
            manželské vztahy neexistovaly resp., že nebyla možná žádná možnost separování
            své   pravé   přirozenosti   od  jejího  Božského   zdroje   a   její   napojení  na   nebožský,
            negativní zdroj, protože žádný negativní stav neexistoval.


            Verš devět je stejný jako verš třicet v kapitole pět Evangelia podle Matouše a má
            přesně ten stejný význam, jak je vysvětlen výše.


            Verš deset popisuje to, jak učedníci Ježíše Krista nepochopili to, co On skutečně
            mínil manželstvími nebo vztahy mezi mužem a jeho manželkou. Všimněte si, prosím,
            že Ježíš Kristus vůbec nikdy nemluvil o vztahu mezi manželem a manželkou, nebo
            ženy   a   jejího   manžela.  Toto  má   velmi   důležitý   význam.   Toto   naznačuje,  že   On
            nemluví o pozemských manželských vztazích ani o žádných druzích vnějších nebo
            sexuálních vztahů. "Muž a jeho manželka" neznamená manžela a jeho manželku, ale
            lidskou bytost (muže i ženu) a jeho/její pravou přirozenost ("manželka" znamená
            pravou přirozenost lidských tvorů).

            Že je tomu tak, je ještě víc zřejmé z veršů 11 a 12. ve verši 11 Ježíš Kristus říká:
            "Všichni nemohou pochopit tento výrok, ale pouze ti, kterým je to dáno."

            Z tohoto tvrzení  je  zřejmé, že  ne  příliš mnoho lidí chápe pravý význam vyhlášení
            Ježíše Krista týkajících se manželství a rozvodů. Jen velmi málo lidí, ti, kteří jsou
            osvíceni Nejvyšším, chápou a znají pravý duchovní význam vyhlášení Ježíše Krista.

            Verš  12  dále potvrzuje  tuto situaci. "Eunuchové" představují ty  lidi, kteří usilují o
            osvícení v pravdě, v samotný okamžik aktivace negativního stavu ("tací se narodili z
            mateřského  lůna");  ty  lidi,  kteří  získávají  osvícení  studováním  různých  vnějších
            zdrojů ("eunuchové, které takovými udělali lidé"), a těch, kteří přišli na tento svět,
            aby byli osvíceni o těchto záležitostech a svými prostředky bojovali s negativním
            stavem,   přemohli   ho,   a   ukázali   jiným   cestu   k   pozitivnímu   stavu   kvůli   všem
            ("eunuchové,  kteří  se  udělali  sami  eunuchy  kvůli  Království  nebeskému").  Ježíš
            Kristus končí toto prohlášení slovy: "Ten, kdo to může přijmout, ať to přijme", což
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61