Page 173 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 173

dovoleno. Vězení jsou pro tyto lidi domovem, kde se jen posiluje jejich antisociální
            přístup a ospravedlňuje jejich činnost a chování.

            13. Moderní doba svědčí o tom, že se objevují početní samozvaní guruové, duchovní
            vůdci,   falešní   proroci,   antikristové   a  pseudospasitelé  člověčenstva.   Mnozí   z   nich
            profitují na lidské bídě a strádání, využívajíce nakonec tyto okolnosti pro svůj osobní,
            materiální, duševní, politický a náboženský zisk.

            Každý, kdo využívá lidskou bídu, strádání a neštěstí pro jakýkoli osobní zisk – bez
            ohledu na to, kdo by to mohl být a jak dobrým by se mohl zdát, může být považován za
            antikrista. Je to proto, že taková osoba nepřichází z pravdy - pravého významu slova
            „Kristus“. Přichází z pseudojá, které touží po moci, vládě a panování nad lidmi. To je
            stav lži, podvodu a sebeklamu, který je protikladem k pravdě - to jest ke Kristu. Proto
            jsou všichni tito lidé antikristy. Prahnutí po duchovní moci panování nad lidmi vychází
            z  pseudoduchovního  stavu pekel v duchovním světě. Ten je velmi často spojen s
            vychytralostí,   mudrlantstvím,   nároky,   přesvědčováním,   násilím,   ohromováním   a
            přichází   mnoha   jmény   Nejvyššího.   Kvůli   svému   pekelnému   původu   má   jisté
            schopnosti   při   užívání   zákonů   souvztažností,   známých   obyvatelům   pekel,   což
            umožňuje těmto vůdcům provádět jisté takzvané zázračné kousky. To se činí jen z tím
            účelem,  aby   se   lidé   svedli,   vedli  nesprávně   a  podvedli,   aby   pjali  jejich   duchovní
            vůdcovství. Mnozí takoví jsou přímým vtělením negativních duchů z tímto zvláštním
            účelem.

            14. Jakmile veškeré úsilí o zachování, uchování a udržení lidských systémů selže,
            každý se snaží najít někoho či něco, co za to nese vinu. Odmítá se pak a zvrhuje
            odpovědnost   za   vlastní  rozhodnutí   a   volby   a   věří  se  v   osud   a  v   nevyhnutelnost
            výsledků bez ohledu na vlastní činnost. Toto je příhodná doba utéci od přijetí toho, že
            každý je zodpovědný za vše, co se s ním stane, a že také sdílí odpovědnost za cokoli,
            co   se   stane   se   světem,   kvůli   jeho   nezájmu,  sebestřednosti  a   bezohlednosti   vůči
            duchovním hodnotám a principům.


            Je ale v lidské povaze někoho či něco z této situace obvinit. Jelikož se v těchto
            situacích nepřijímá žádná osobní zodpovědnost ani v životě osobním, ani v životě celé
            společnosti, nalezne se obětní beránek a je potrestán. V interpersonálních vztazích se
            tento obětní beránek nalezne v někom, kdo je slabší, více zranitelnější či odlišný ve
            svých názorech, postojích a svém životním stylu. Ve společenských vztazích se tento
            obětní beránek nalézá v menšinách či jiných národech. V duchovních vztazích je tímto
            obětním beránkem Bůh. Bůh je obviněn, že všeho, co se odehrává. Jelikož skutečného
            Boha Nejvyššího - není možno obvinit z ničeho, je pseudočlověčenstvem zfabrikován
            bůh odlišný. Takový bůh má vštípeny všechny atributy, rysy a charakteristiky lidí a
            stává se jak terčem uctívání (čistého modloslužebnictví, jelikož bůh neexistuje), tak i
            obětním beránkem. Taková situace je nyní u mnoha lidí.


            15. Jiným  extrémem, který  nastává ve  zmatku hroutících se lidských systémů, je
            potřeba něco nebo někoho následovat bez toho, že by se o tom přemýšlelo nebo se z
            to nesla zodpovědnost. Nejlépe je to možno uskutečnit úplnou poslušností, slepou
            vírou a následováním pseudoprincipů a těch, kdo je zfabrikovali a kteří prohlašují, že
            se mohou o vše postarat a vše vyřešit. Lidé se pak dostávají do iluzí, že se nemusí
            strachovat, přemýšlet a nalézat odpovědi a řešení, neboť se spoléhají na pseudoboha,
            o   kterém   věří,   že   je   pravým   Bohem,   že   je   ochrání.   To   vše   protiřečí   skutečným
            duchovním principům a jejich zvěstovatelům. Skutečné duchovní principy zdůrazňují,
            že jedinec je vždy zodpovědný za svůj život; že má svobodu volby a je oprávněn si
            zvolit, jakou chce alternativu. Každá alternativa má své důsledky, které vytváří její
            volba. Takže každý plně rozhoduje o každé situaci svého života. Nejvyšší tvoří lidi ve
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178