Page 98 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 98

Skutečná monogamie v tomto ohledu znamená, že specifické principy feminity
            a  specifické principy maskulinity, jež jsou v jedné osobě, jsou v té osobě spojeny.
            Princip     maskulinity   může   být   spojen   pouze   s   přesně   stanoveným   principem
            feminity, který je  v tom  jedinci.  Žádná  jiná  jedinečná  manifestace  femininního  či
            maskulinního principu  někde  jinde  nemůže  být  spojena  s nikým  z  vnějšku.  Toto
            spojení   je   pouze   zevnitř,   z nitra. Toto je monogamie. Nemá to nic společné se
            vztahem s někým jiným. Ale tady  jde  o  to,  že  je-li  někdo  počat  v matčině  lůně  jako
            plod,   je   to   v nejzazším   smyslu   akt   lásky, neboť je to s dovolením Nejvyššího.
            Samozřejmě, že v tomto procesu tomu plodu  žádné takové vědomí není k dispozici a
            jediné, co tam v tom okamžiku je, je onen vágní  pocit  lásky.  A  protože  na  fyzické
            úrovni  je  možné  lásku  pojímat  jen  skrze  skutečné  sexuální  pocity,  v té  době  má
            plod   intenzivní   sexuální   pocity   jako   odraz   té   lásky,   na  základě které zůstává
            naživu.

                   Takže  se  doporučuje  povšimnout  si  mazanosti,  nebezpečí  a  rafinovanosti
            této  situace,   jaká   existuje   v matčině   lůně   mezi   plodem   a   matkou   v tomto
            ohledu.  Plod,  pokud jde o jeho lásku, o jeho přežití, o jeho život, o jeho sexualitu, je
            úplně, naprosto,  kompletně závislý pouze na jedné osobě, na své matce. A jakékoli
            odpojení od matky či   odstřižení   od   těchto   prostředků   znamená   okamžitou
            smrt.   Je   to   život   ohrožující  situace.   Takto   plod   nabyde   intenzivní   sexuální
            pocity  jen  k jediné  osobě  a  kvůli  této  závislosti je plod formován od počátku tak, že
            může cítit sexuální pocity a touhy a mít  pohlavní styk jen s jedinou osobou opačných
            sexuálních charakteristik. Ženské pohlaví  reaguje na maskulinní charakteristiky a
            hlas otce. Takový druh situace zahrnuje v sobě  smrtelné    nebezpečí    pohlavního
            styku    s někým    jiným    než    se    svým    manželským   partnerem,  který  je
            reprezentován matkou či otcem, kdo má poměr s matkou a jehož  poměr má v sobě
            vštípeny   ty   miliony   let   hromadění   konvencí,   tradic   a   zvyků   lidstva   a     jimiž  je
            nakažen,   bez  ohledu  na  zevnější  chování   otce   i  matky.  Poselství  z těch  genů,  z
            toho   kolektivního   nevědomí,   jak   jej   nazývá   Jung,   je   hlasité   a   jasné.
            (Používám   Jungovu   terminologii,   neboť   v této   konotaci   je   věcnější.   Pro
            informaci,   kolektivní     nevědomí   v   naší   terminologii   znamená   transpersonální
            duševnost.)

                   Tak   tedy   v takovéto   situaci   člověk   získává   jasnou   představu,   že   je
            smrtelně  nebezpečné,   že   je   život   ohrožující   být   sexuálně   zapleten   s více   než
            jednou  osobou  či  pohlavně se stýkat s někým jiným než se svojí vlastní manželkou či
            manželem. Jestli to  někdo  udělá,  zemře  či  bude  krutě  potrestán,  nebo  se  stane
            něco   strašné,   hrozné.   Samozřejmě,  že toto je posilováno zvenčí a také je to
            posilováno   prvními   měsíci   a   roky     dětského  života,  kde  je  jedinec  úplně  a
            kompletně závislý na matce, na jediné osobě,  která se stará o dítě, vůči které si dítě
            buduje silné sexuální pocity. Toto opět posiluje myšlenku, že mít pohlavní styk s
            někým jiným je tabu a že je to smrtelně nebezpečné, a  proto  je  žádoucí  a  náležité  a
            správné   a   zbožné   mít   ho   jen   tímto   způsobem,   protože  neexistuje  žádný  jiný
            způsob či prostředek nebo porovnání a žádná jiná cesta, jak to  dělat  či  cítit.  Cítí-
            li   to   někdo   jakkoli   jinak,   je   to   bezbožné,   zlé,   negativní,   špatné   a
            odsouzeníhodné,  trestané  věčným  zatracením.  Není-li  člověk  ženatý/vdaná,  stává
            se  cizoložníkem a smilníkem, a lidem, kteří projevují takové touhy, se dávají mnohé
            další   takové   přívlastky.   Znova,   mohou   být   cizoložní   a   smilní,   pokud   to
            dělají   se   zlým  úmyslem.  Opět  je  nevyhnutelné  zdůraznit,  že  se  počítá  úmysl  a
            ten  určuje  vnější  i  vnitřní cizoložnost či necizoložnost této situace.

                   Jde   tady  o  to  být   si   neustále   vědom   a  chápat,  že   než   se   plod   vyvine  v
            matčině   lůně za takového druhu poselství a  pocitů, nemá žádné  jiné  poznatky a
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103