Page 147 - pzncelek
P. 147

Zavržení Božské lásky a Božské moudrosti také vede k ustavení lásek a bláhovosti v
            protikladu k Božské lásce. Toto zavržení vytváří lásku k sobě (Swedenborg naznačil, že ti,
            kdo jsou v takovém druhu lásky, se nazývají ďábli) a lásku k neduchovním světským,
            pozemským, tělesným a hmotným věcem (ti, kdo jsou v takovém druhu lásky, se zvou
            satani). Takže jeden skončí buďto v lásce k sobě, nebo v lásce k světským věcem, či v
            obojím. Protože takové lásky jsou mimo Stvoření, které se řídí láskou k Nejvyššímu a
            láskou k ostatním skrze lásku k sobě samému, umísťují jedince do pekel, kde jsou jako
            doma. Tento druh lidí je velmi zatvrzelý ve své vzpurné povaze a zabere to mnoho úsilí a
            času, aby se přivedli k uvědomění marnosti, bídnosti a zbytečnosti takových lásek.

            4. Čtvrtý typ lidí, kdož si volí jít na určitý čas do pekla, je typ, který se zamiluje do dogmat
            jemu odpovídajícího náboženství. Aktem zamilování se do těchto dogmat, počínají fanaticky
            oponovat každé změně ve svém náboženství a tedy i ve svém životě. Konec konců milují
            tato dogmata taková, jaká jsou, a líbí se jim životní styl takový, jaký tato dogmata předpisují.
            K takovým životním stylům a všem dogmatům svého náboženství fanaticky přilnou do
            takového bodu, že počnou nenávidět vše odlišné od toho, čemu věří, že je skutečnou
            pravdou. Je jim ošklivá každá změna, protože odkopává bezpečnou pozici jejich lásky. Kvůli
            této lásce jsou ochotni ničit, zabíjet a odsuzovat k věčnému zatracení a peklům každého,
            kdo není součástí jejich systému víry či životního stylu. Takový postoj je po právu umísťuje
            do nejhlubších pekel. Není nic duchovně ničivějšího, než taková situace. Je to proto, že tato
            situace se vyvinula ve jménu Nejvyššího, jehož přirozenost neobsahuje ani vzdáleně nic
            fanatického,   dogmatického,   stagnujícího,   preferujícího,   výlučného   a   jednostranného.
            Takový lidé jsou nejblíže bodu profanace a spáchání tohoto, co se nazývá neodpustitelný
            hřích. Kdyby tu nebyla zvláštní ochrana Nejvyššího před možností takové profanace, tento
            typ   osob   by   byl   prvním,   kdo   by   se   bezhlavě   vrhly   do   zprofanování   všeho   svatého,
            pravdivého a Božského. Je to proto, že soustavně lžou a věří svým lžím o samé Absolutní
            přirozenosti   Nejvyššího   a   Jeho/Jejích   absolutních   principech,   kategoriích   a   jejich
            odvozeninách.


            Při takovém postoji a životním stylu si takoví lidé samozřejmě s „potěšením“ a „radostí“
            volí jít do pekel, kde mohou provádět svůj dogmatický a fanatický životní styl se stále větší
            zavilostí a mohou ve svém systému víry stagnovat tak dlouho, jak chtějí. Takoví lidé se
            stávají nejhorlivějšími účastníky útoků na pozitivní stav během duchovních válek, protože
            nemohou   vystát   progresivní,   věčně   se   měnící   povahu   pozitivního   stavu   a   jeho   členů.
            Jakákoli zmínka o změně je činí zuřivými a divokými. Skutečně jsou jako divá zvířata bez
            jakékoli logiky nebo rozumu.

            Lidé v peklech s tímto typem lásky se nejvíce zdráhají vyjít ven z pekel. Aby mohli vyjít ven,
            museli by nejprve přijmout, že pokrok a změna jsou vitální součástí života a žití. Avšak toto
            přijetí je v rozporu s povahou, kterou převzali. Zabere to tudíž mnoho úsilí času přesvědčit
            je, aby se vzdali povahy, kterou převzali, a přijali něco progresivního a věčně se měnícího
            směrem vzhůru a dopředu.

            Existují nejméně tři další krajně důležité duchovní důvody, proč si někdo zvolí jít do pekla.
            Avšak za současně existujících podmínek duchovnosti člověčenstva na Zemi by znalost
            těchto   důvodů   nebyla   pro   lidi   prospěšná   a   vhodná   a   nemohli   by   ji   náležitě   pojmout,
            pochopit   a   přijmout.   Budou   zjeveny,   jestliže   a   když   bude   člověčenstvo   duchovně
            připraveno je poznat.

            To je vše, co je v této době dovoleno znát o tomto předmětu.
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152