Page 103 - pzncelek
P. 103
Je nutné opravit toto obecně přijaté překroucení, jež je výsledkem falešné interpretace
doslovného významu Bible, některých výroků ve Swedenborgových spisech atd. Ve
skutečnosti to znamená, že lidé sami o sobě, bez přítomnosti Nejvyššího v jejich myslích,
by neznamenali nic víc než zlo. Poněvadž jediným zdrojem všeho pozitivního je Nejvyšší,
nedostatek Jeho/Její přítomnosti ve vlastní Niterné mysli značí postrádání čehokoliv
pozitivního. To by také znamenalo, že by nikdo nemohl být ani existovat. Opakuje se znovu,
že to, co tyto doslovné výroky označují, je potencionalita stát se negativním. Být skutečně v
doslovném smyslu 100 % negativní je naprostý nesmysl, protože odejmutí Nejvyššího z
vlastní Niterné mysli by znamenalo okamžitou a věčnou smrt.
Proto není moudré pohlížet na věci ve finalistických kondicích, stavech a procesech.
Prohlašovat, že člověk není nic víc než zlo znamená prohlašovat, že člověk je absolutně zlý.
Toto je finalistický výrok. Být absolutně zlým znamená, být nestvořeným a bez původu;
znamená to, že zlo je absolutní a vždy je, a proto nemůže být nikdy změněno nebo zrušeno.
Jestliže jeden je zlý v tomto spoluvýznamu, nemůže se udělat nic pro změnu vlastního
stavu a rozpoložení. To také znamená, že tu je ještě jedno absolutní bytí vedle Nejvyššího.
Taková tvrzení se vzájemně vylučují, protože logicky nemohou existovat dva stavy v
absolutní kondici. Pokud by mohly, více by už nebyly absolutními.
Přemlouvání, použité negativním stavem jako zbraň v jeho válkách, sestává z
přesvědčování lidí, aby věřili, že negativní stav je sám sebou a v sobě absolutní, že je
nestvořen a nepochází z Nejvyššího a že lidé jsou zlí a zatracení. Proč by se lidé měli snažit
být něčím jiným, jestliže bez ohledu na to, co dělají nebo v co věří, zůstane vždy „faktem“,
že nejsou ničím jiným než zlem a že to je jejich věčný osud? Takové přesvědčení vede a
udržuje lidi v negativním stavu, zabraňujíc jim, aby věřili, že je pro ně možné být dobrými.
Jedním z mnoha důvodů inkarnace Nejvyššího na Zemi ve formě Ježíše Krista bylo ukázat
lidem, že i oni mohou být dobrými tím, že přijmou za fakt přítomnosti Nejvyššího v nich.
Poukázal na to, že Otec byl v Něm a že On byl v Otci. Navíc ukázal, že On je v nich a oni jsou
v Něm. Přijetím tohoto aktu dělá jedince méně a méně negativním a více a více samým
sebou, což je pozitivní.
Pozitivní síly ve své kumulativní snaze neustále vyvažují metody a taktiky války negativního
stavu tím, že stále zdůrazňují přítomnost Nejvyššího v Niterné mysli, zdůrazňujíce možnosti
každého, aby byl lepší lidskou bytostí a rozvíjel se duchovně na věčnost, a neustále
připomínajíce lidem, že nepozorovaná odvádění, přesvědčování, obviňování, pocity
nesprávného konání a viny atd. nejsou z nitra, jak negativní stav chce, aby uvěřili, že jsou
uvaleny z vnějšku negativním stavem a lidé je mohou přijmout nebo odmítnout. Lidé jsou
vinni jen do té míry, jakou přijímají tato namlouvání a přesvědčování a věří těmto
namlouváním a přesvědčováním ohledně toho, že jsou vinni. Ne více a ne méně.
Tato situace silně zdůrazňuje důležitost denního sebezkoumání a sebezkoušení, aby se
určil zdroj těchto namlouvání, přesvědčování, pocitu nesprávného konání a viny atd. Tímto
způsobem je jeden schopen se oddělit od jakýchkoli takových vnucování a přestat věřit, že
přicházejí z jeho nitra..
A znovu se opakuje, že v dějinách negativního stavu a jeho válek se tyto zbraně stávají více
a více rafinovanějšími, lstivějšími, věrohodnějšími a efektivnějšími. Ale tak je tomu u
obranných zbraní pozitivního stavu.
3. Třetí oblíbenou zbraní používanou negativním stavem v jeho duchovních válkách proti
pozitivnímu stavu je vlévat a vkládat do lidí pochybnosti, podezření, zmatky, rozpaky,
neurčitosti, nejistoty, váhavosti, otálení, obavy, pocit nebezpečí atd. Tyto zbraně mohou být
srovnány s různými malorážnými palnými zbraněmi, které mají více osobní povahu, obvykle
pro vlastní sebeobranu v lidském smyslu.
Tyto taktiky udržují každého v neustálém stavu pochybnosti, podezření ohledně sebe,
vlastních idejí, dostižení, duchovnosti, existence Boha atd. vnášejíce do lidských životů