Page 424 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 424

KAPITOLA  20.
            stavu  a  aby tak nad nimi zvítězil, je podrobil a  vše  přivedl    do pořádku.   Protože lidská
            sexualita   poskytuje   tuto  zkušenost   způsobem   nanejvýš       přímým,   nejvýraznějším   a


            nejintenzivnějším   a  protože         je  životně   nejzávažnějším  vodičem   a  mediátorem  její
            pravé   podstaty,   bylo   proto   nutno   plně   integrovat   lidskou   sexualitu   ve  fyzickém   těle
            Ježíše Krista.

            Většina křesťanů tedy mylně soudila, že  Ježíš Kristus,       jsa Synem Božím, nikdy nemohl
            mít sexuální    touhy či  pohlavní poměr s    lidskými  ženami. Pro ně dokonce     jen  myslet na
            takové možnosti je tím nejhorším druhem profanace Svátosti  Pána Ježíše Krista             (podle

            toho,   jak   definují   pojem  svátosti).   Podle   jejich    chápání:   jak   mohl  Ježíš   Kristus  mít
            nějaký   sexuální   styk,   když   byl   svobodný   a   nikdy    se   neoženil?   Vždyť  -  podle   nich  -

            pozitivní sexuální poměr může mít místo pouze v          rámci legálního manželského svazku.
            Jakékoliv   jiné   pohlavní   spojení   by   bylo   velkým   hříchem.  Ježíš    Kristus  neměl   žádný

            hřích      -  jediná   bytost  ve  stvoření,   jež   byla   bez   hříchu.  Proto,   podle   jejich  křesťanské


            logiky,  Ježíš   Kristus    nikdy   nemohl   mít   sexuální   zkušenost.   Tato  logika   je   zvláště

            přesvědčivá,   vezmou-li   se         v  úvahu   některá  doslovná   sdělení  Ježíše  Krista  o


            manželstvích      a   pohlavnosti.  Nejčastěji  citované  tvrzení   je   zaznamenáno   v   evangeliu
            Matoušově,     kap.5, verš   28:
                   ‚Já  však  vám  pravím,  že  každý,  kdo  pohlíží  na  ženu     s  chtivostí  po  ní,  již

                      s  ní  zcizoložil ve svém srdci.‘


                                -
            Všichni  křesťané      nebo   povětšinou  -   usoudili, že toto tvrzení je  všeobsáhlé   a zahrnuje

                                                             v
            jakékoliv sexuální    toužení po ženě  –   nebo  -     případě ženy  -   po muži, a to v   jakémkoliv



            postavení  a      s  jakýmkoliv  záměrem.  Většina  literních  interpretů  tohoto  tvrzení  má  za

                                                                       -

            to,   že   slovo   ‚chtíč‘    má  pouze  jedno  spoluoznačení      jakoukoliv   touhu  po   sexuálním

            spojení   mimo manželských svazků.
            Avšak  Ježíš  Kristus   nespecifikoval   Svými   slovy   záležitost   sexuálního   styku  jinak,   než
            chutí  na  někoho  jiného.    Mít  chuť  na  někoho  především  neznamená  jenom  touhu  mít





            pohlavní  styk.   Značí  mnoho  jiných  věcí.  Jelikož  Ježíš  Kristus  použil  slova  ‚chtivost  po

            ženě‘,   každý   automaticky   usoudil,   že   tím   mínil  sexuální   chtivost.  Za   druhé,  sexuální
            chtění   někoho   neznamená  nutně,   že   všechny   či   jakékoliv  touhy   mít   pohlavní   styk
               s  někým   jiným,   než s vlastním manželským partnerem, mají chtivou  povahu.  Jak jste  si


            povšimli, kladl  Ježíš  Kristus   důraz  na slova ‚s chtivostí‘, aby se tak pečlivě  rozlišilo  mezi



            touhou a normální a přirozenou touhou.  Chtivě toužit         po ženě či  -  v  případě  -  po  muži,



            znamená v     doslovném smyslu  toužit po ní  či po něm  pouze  ze  sobeckých, škodlivých a

            ubližujících   důvodů      a   se   špatným   úmyslem   sebelásky.  Všechno,   co   neslouží
            vzájemnému        prospěchu,   obecnému   blahu,   sdílení   a   vzájemnému   potěšení,   společné

            slasti   a   radosti      je  chtivé,  a   proto  zlé  či  cizoložné.  Toto   je  to,   co  Ježíš   Kristus  mínil




                v  doslovném smyslu   zmíněného textu.
            Ale jak  přece víte,  Ježíš Kristus   nikdy nemluvil  doslovně,   nýbrž  duchovně  souvztažně.
                                                                                               a
            Takže v    tomto  spoluoznačení    nemluvil vůbec o fyzických     lidských pohlavních vztazích,


            ale   o  duchovních  záležitostech,  jak    jsou  pojaty  rolí  sexuality  jako  vodiče   jakýchkoliv
            špatných   idejí,   postojů   a   způsobů   chování,   vyvěrajících      z  negativního   stavu;   než   aby
            tento  vodič  byl  raději  použit  pro  zprostředkování  a  přenášení   vhodných,  správných  a

            pravých  idejí  pozitivního  stavu.   Kdokoliv  pohlíží  na  negativní  stav  v   jakémkoliv  jeho
   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429