Page 152 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 152

KAPITOLA             8.
            Posoudíte-li    průběh    posledního  soudu,  jaký  byl  a  je  nyní  ve  vašem  světě,  pak















            Swedenborgo     vo   vnímání bylo  správné. Nesprávnost vjemu je zřejmá  -  jako i v mnoha




            jiných  závěre  ch     -  když  se  to  považuje  za  stav  permanentní.  Má  se  za  to,  že  tak  tomu















            bude  vždy,       a  že    místo  posledního  soudu  bude  či  dosud  bylo  vždycky  v  mezisvětě














            duchů.     Mylnost  tohoto  závěru  jako  i  jiných  úsudků  se  může  přičíst  doslovné













            interpretaci      údajů  v  Biblí    Svaté.   Je  zajímavým  postřehem,    když  se  zde  poznamená,  že












            ačkoliv    Swedenborg  byl  první,  komu  bylo  dáno  poznání  a  zjevení  o  vnitřním,














            duchovním       smyslu  Biblí    Svaté,                       v  tomto  ohledu  se  přece  zmýlil,  posoudiv  některé  její




            výrazy  doslovně.    Dospěl k názoru,  jako všichni křesťané do tohoto  dne,  že  když jednou






            lidé  jsou  odsouzeni  či  sami  sebe
                                                   odsoudí  k  pobytu  v  pekle,  pak  tam  zůstanou  věčně.













            Nijaká moc,  situace,  žádné okolnosti nebudou nikdy  s to je vytrhnout z pekel. V tomto



            případě,  protože  pekla  chtějí       být  navěky,    skryté  vzpomínky,  neznalost  a  nevědomé










            procesy  by  byly  také  navěky.       Ale  protože  lidé  z  pekel    byli  již  souzeni  v  mezisvětě  a














            protože  výsledkem  tohoto  soudu  bylo  jejich  zavržení  na  věčnost,  žádný      jiný  poslední












            soud     se  nemůže  již  konat.  Ovšem  s  tímto  druhem  logiky  není  vůbec  těžko  dospět  k














            podobnému názoru.
            Co    však  všem  těmto  lidem  ušlo,  bylo  to,  že    negativní  stav  nepovstal  v  Absolutním














            stavu.   Proto  nemůže  mít  absolutní  hodnotu.  Jenom  něco  obsahující  v  sobě  absolutní












            atribut v relativním postavení, jak      je tomu se  sentientními   entitami, může a   smí zůstat



            navěky. Pokud si vzpomínáte,       povstal negativní  stav v relativním  stav.   A ačkoliv lidé, co




            způsobili jeho     vznik,  musí žít navěky,  jejich  výrobek nemůže  trvat provždy,    neboť  nic






            do něho nepřišlo z Absolutního zdroje.        Pekla jsou ztělesněním negativního stavu.     Proto

            se    jejich  užitečnost  musí  vyčerpat  a  všichni  tvorové  i  lidé  v  pekle   musí  čelit  dalšímu














            poslednímu       soudu,  jenž  zahrnuje  celý  časový  cyklus,  v  němž  negativní  stav  měl










            povoleno      dosíci  svého  plodného  dozrání.  V  tomto  aktu         spočívá  třetí  význam









            posledního soudu,       o němž mluví  Biblí    Svatá.



            Ve    třetím  významu    posledního  soudu  se  popisuje  proces,  v  jehož  průběhu  veškerý










            neg  ativní  stav,  všichni  členové  pekel,  ostatní  část  zóny    vymístění  a  vaše  planeta  se











            budou  hodnotit  a  soudit,  aby  se  určilo,  jaké  další  ospravedlnění,  pokud  nějaké  vůbec












            existuje,  by  bylo  pro  pokračování  jsoucna  a  bytí  negativního  stavu.  Je  tu  ještě  nějaký













            užitek,  který  by  mohl  negativní  stav  představovat  pro  stvoření?  Protože  nic  takového











            se     již  nenajde,  bude  negativní  stav  natrvalo  deaktivován  a  zrušen.    Všechna  pekla  a











            všechny jiné oblasti  zóny vymístění budou navěky          uzavřeny. Dojde k výkonu poslední,




            kon  ečné  volby.  Současně   členové  pozitivního  stavu  -  po  tom,  co  poznají  o  negativním












            stavu  vše,   co  je  jen  možno  -  provždy  odmítnou  nápad  zvolit  si  popření  toho  pravého
















            životního  zdroje,  opravdových  duchovních  principů  a,  což  je  nejzávažnější,         pravou









            Přirozenost  Pána  Ježíše  Krista.    A    když  jednou    nastane  úplné  poučení  o  tom,  co  se












            nikdy  nemá  volit,  a  učiní  se        volba  nikdy    neučinit  takovou  volbu,  takováto  idea,











            která potřebuje neustálé vypuz        ování do  zóny vymístění,         se  déle nebude  považovat



            za nutnou podmínku v myslích            sentientnich    entit. Jednou je ten výběr učiněn,  idea

            sama  o  sobě  vyčerpá  svou  užitečnost  a  bude  eliminována.  V  tom  okamžiku            zóna












            vymístění přestane existovat.
              Pamatujte    si,  prosím,  že  život  zóny  vymístění    se  udržuje  tou  ideou,  jež  je  neustále













              odmítána    pozitivními  entitami,    jak  se  vyučuje  lekcím  o  povaze  negativního  stavu.












            Touto ideou se veškerý negativní stav živí, přivlastňuje si        její život, a  tím ji učinil esencí
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157