Page 149 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 149
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
negativního stavu - je pro zdůraznění: pouze na té nejzevnější úrovni stvoření smí a
může být negativní stav aktivován.
Věru uvědomit si toto je nesmírně důležité. Má se to všem vtisknout do paměti, aby se
tak zabránilo vzniku šeredného názoru, že by negativní stav mohl započít v nějakém
jiném stupni nebo na jakékoliv jiné úrovni ve stvoření. Ve skutečnosti třetí sluha, ten
líný a neřestný, představuje celou zónu vymístění. Druhý služebník fakticky
nepředstavuje jen intermediální, ale celé pozitivní postavení fyzického či zevně-
přírodního světa, jenž je opanován pozitivním stavem. Podobenství naznačuje, že
užívání darů života, které poskytují náležité duchovní principy, bylo odmítnuto třetím
sluhou. Než by to použil pro svůj duchovní růst, schoval či zahrabal třetí služebník ten
talent do země. Vnitřní smysl této symboliky obsahuje informaci o procesu aktivace
v
negativního stavu. ‚Skrýt talent zemi‘ označuje vzít všechny správné duchovní
principy a zapečetit je v nádobě, takže se znemožní jejich plný dosah a vliv na
jednotlivcův život. Odstraníte-li nebo skryjete-li tyto principy, co vám jiného zbude?
Pokud tyto principy jsou v pozici otevřenosti a dominance, nemůže negativní stav být
aktivován. Prvním krokem v tomto procesu je jejich velmi důkladné ukrytí. Záměr
skrytí a skutečný proces jejich ukrývání je procesem aktivace negativního stavu. Ten,
kdo to dělá, stává se ‚daremným‘ a ‚líným‘. ‚Daremný‘ má vztah ke zlům a ‚líný‘ k
-
nepravdám. Automatickým důsledkem takového činu jsou stavy zla a falzifikace. Tu
máme negativní stav.
Avšak duchovním principem zde je to, že ať jsou činy jakékoliv, musí se vyúčtovat a
nést za ně odpovědnost. Jinak taková činnost by neměla žádný smysl a nehodila by se
jako něco, z čeho se lze poučit. Zpětná vazba je podstatnou částí toho procesu. Ale kdo
bude posuzovat jejich následky? Jenom pramen opravdového života a všech dani a
talentů je schopen je soudit spravedlivě a objektivně. Pán Ježíš Kristus je jediným
zdrojem života a všech darů a talentů. A proto jenom Pán Ježíš Kristus maže předsedat
u posledního soudu ve všech jeho formách a aspektech. Příběh se třetím sluhou
naznačuje, že jednou dostali někteří lidé tento dar života a všechny vhodné nástroje,
talenty a obdarování potřebné pro jeho vyvíjení a uskutečnění. Avšak rozhodli se
použít ten život pro zcela jiný účel, pro něco, k čemu jim dán nebyl. Jakmile odmítli a
pohřbili pravé duchovní principy života, nevyhnutelně zahájili trend, oponující
proudění opravdového života. Protože život právem patří Pánu Ježíši Kristu - ježto
nikdo nemá život ze sebe, v sobě a sám sebou - pouze Pán Ježíš Kristus může soudit ty
lidi, kteří se dopustili zmíněného činu.
V obecném smyslu znamená poslední soud proces celkového ohodnocení jakéhokoliv
stavu, místa, podmínek, chování, postojů, životního stylu nebo cokoliv, co máte a co
vyčerpalo svou užitečnost a co nemůže déle sloužit ospravedlnitelnému cíli. Ve chvíli,
kdy to nastane, určí se, jak lze ospravedlnit pokračování takovéto situace. Jak víte,
ospravedlnění jakéhokoliv jsoucna a bytí je určeno užitečností, jakou prokazuje pro
dobro veškerého stvoření. Když se jejich užitečnost vyčerpá, pak se musí ukončit a
nahradit něčím, co požadovanou užitečnost nabízí. Kvalita, obsah, kvantita a míra
vyplnění určí osud všech těch, kdo demonstrovali a obrazně ukázali, jak vypadá taková
užitečnost. Po skončení jejich poslání sami určí, co obdrží jako odměnu či odplatu a
jaké bude jejich postavení v rámci příštího kroku jejich užitečného úsilí.