Page 149 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 149

NOVÉ ZJEVENÍ             PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

            negativního stavu        -  je pro zdůraznění:   pouze   na té nejzevnější úrovni  stvoření   smí a
            může být negativní stav       aktivován.

            Věru uvědomit si  toto je nesmírně       důležité.  Má se to všem vtisknout do paměti, aby  se

            tak  zabránilo   vzniku  šeredného  názoru,  že  by  negativní  stav  mohl  započít  v  nějakém
            jiném    stupni  nebo  na  jakékoliv  jiné  úrovni  ve   stvoření.  Ve  skutečnosti  třetí  sluha,  ten


            líný   a   neřestný,    představuje   celou  zónu   vymístění.  Druhý   služebník   fakticky
            nepředstavuje   jen  intermediální,      ale  celé  pozitivní   postavení   fyzického   či   zevně-

            přírodního   světa,    jenž  je   opanován   pozitivním   stavem.   Podobenství   naznačuje,   že

            užívání darů života, které poskytují náležité  duchovní principy,        bylo odmítnuto  třetím
            sluhou.  Než by    to použil pro svůj  duchovní růst,   schoval či zahrabal třetí služebník ten
            talent  do  země.   Vnitřní  smysl  této  symboliky  obsahuje  informaci  o  procesu  aktivace

                                                   v
            negativního   stavu.     ‚Skrýt   talent     zemi‘  označuje  vzít   všechny  správné   duchovní


            principy  a   zapečetit   je   v   nádobě,  takže   se   znemožní    jejich   plný   dosah   a   vliv   na
            jednotlivcův život.    Odstraníte-li nebo skryjete-li  tyto principy,   co  vám jiného zbude?
            Pokud tyto  principy     jsou v pozici otevřenosti a dominance,  nemůže negativní stav být
            aktivován.  Prvním  krokem   v   tomto   procesu   je   jejich  velmi  důkladné   ukrytí.    Záměr
            skrytí  a  skutečný  proces  jejich  ukrývání  je  procesem  aktivace  negativního    stavu.  Ten,
            kdo   to   dělá,   stává   se  ‚daremným‘    a  ‚líným‘.  ‚Daremný‘  má   vztah  ke  zlům  a  ‚líný‘      k

                                                                                                         -



            nepravdám.       Automatickým   důsledkem   takového   činu  jsou  stavy   zla  a  falzifikace.  Tu
            máme  negativní stav.

            Avšak  duchovním  principem        zde  je  to,  že  ať  jsou  činy  jakékoliv,  musí  se  vyúčtovat  a
            nést za ně odpovědnost.  Jinak  taková činnost by  neměla žádný smysl a nehodila by             se
            jako  něco, z čeho se lze poučit. Zpětná vazba je  podstatnou částí toho procesu. Ale kdo
            bude   posuzovat   jejich   následky?   Jenom    pramen   opravdového  života   a   všech  dani   a

            talentů  je   schopen   je   soudit   spravedlivě   a   objektivně.  Pán   Ježíš    Kristus   je   jediným
            zdrojem života a všech darů a talentů.       A proto  jenom Pán Ježíš Kristus maže předsedat
            u   posledního   soudu   ve   všech   jeho   formách   a   aspektech.    Příběh  se  třetím   sluhou

            naznačuje,  že  jednou  dostali  někteří  lidé  tento  dar  života  a  všechny  vhodné  nástroje,
            talenty    a   obdarování   potřebné   pro  jeho   vyvíjení   a   uskutečnění.   Avšak   rozhodli   se
            použít  ten  život  pro  zcela  jiný  účel,  pro   něco,  k  čemu  jim  dán  nebyl.  Jakmile  odmítli  a

            pohřbili   pravé  duchovní   principy   života,     nevyhnutelně   zahájili  trend,   oponující

            proudění   opravdového   života.   Protože  život   právem   patří   Pánu   Ježíši    Kristu  -  ježto
            nikdo nemá život ze sebe, v sobě a sám sebou            -  pouze Pán Ježíš Kristus může  soudit ty
            lidi, kteří se dopustili   zmíněného činu.


            V  obecném     smyslu  znamená  poslední  soud  proces  celkového  ohodnocení        jakéhokoliv
            stavu,   místa,   podmínek,  chování,  postojů,  životního  stylu   nebo   cokoliv,  co  máte   a   co
            vyčerpalo svou užitečnost      a  co nemůže   déle  sloužit ospravedlnitelnému cíli.    Ve chvíli,
            kdy   to   nastane,    určí   se,   jak   lze  ospravedlnit   pokračování   takovéto   situace.  Jak   víte,
            ospravedlnění      jakéhokoliv   jsoucna  a   bytí   je   určeno   užitečností,   jakou   prokazuje   pro

            dobro   veškerého  stvoření.   Když   se   jejich    užitečnost   vyčerpá,   pak   se   musí   ukončit   a
            nahradit  něčím,   co    požadovanou   užitečnost   nabízí.   Kvalita,   obsah,   kvantita   a  míra
            vyplnění určí osud všech těch, kdo demonstrovali a obrazně ukázali, jak vypadá taková
            užitečnost.  Po  skončení  jejich  poslání  sami  určí,   co  obdrží  jako  odměnu  či  odplatu  a
            jaké bude  jejich postavení v rámci příštího kroku  jejich užitečného úsilí.
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154