Page 147 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 147

NOVÉ ZJEVENÍ             PÁNA JEŽÍŠE KRISTA


            účastníky   nové   okolnosti      a  nový   stav.  Tenkrát   se   předpokládalo,   že  tento  proces   se
            bude odehrávat      na věky věčné.


            To,  co  se  Biblí  Svatá   ve  svém  doslovném  smyslu  snaží  naznačovat  s  ohledem  na  toto
            téma, je, že každý je souzen podle kvality  a obsahu svého duchovního  stavu            a  jak kdo
            projevoval a užíval    všechny  své schopnosti, dary  a talenty    a jaké záměrné    a motivační

            faktory   byly   pohonnou   silou   v   jednotlivcově   chování,   postojích    a   vztazích.  V   tomto
            nejzazším    smyslu  -   v duchu tohoto posledního pojímání tohoto procesu  -      není  poslední
            soud    nic jiného než ohodnocení     toho faktu, který určuje, do   jaké míry nějaký jedinec či
            veškerý  časový  cyklus  projevil,  zpřítomnil    a  uskutečnil  ten  aspekt  duchovnosti   a  Boží
            přítomnosti v něm, jimiž byl nadělen  Nejvyšším.

            Jde zde   o to uvědomit si,   že  každá   sentientní   entita  nosí v sobě   zcela jedinečný, úplně
            unikátní a neopakovatelný aspekt Pána Ježíše Krista          (dříve  Nejvyššího). Kvalita, obsah
            a   kvantita   toho   aspektu   se   nekonečně   různí  od   jedince   k   jedinci.   Každý   nositel
            takového  aspektu či elementu, jímž žije  a funguje, je plně zodpovědný za jeho správné
            využití,  zpřítomnění,  uskutečnění  a  projevení.  Protože  je  tento  aspekt  vypůjčen,    je  to
            něco, co patří někomu jinému,       ten,   komu byla poskytnuta tato půjčka či tento dar,  plně

            ji  musí  vyúčtovat.    Že  tomu   tak   je,   lze   vidět   z   podobenství   o   talentech,  proneseném

            Ježíšem  Kristem      a   zaznamenaném   ve   většině   evangelií.   Podívejte   se   na   příklad   do
            Matouše   25:14-30.   Návrat   pána   či   majitele   peněžních   darů   znamená   poslední   soud,
            který   určí,  jak  tyto  dary  byly  využity  či  užity,  nebo  zneužity  či  nevyužity,  nebo  úplně
            zanedbány  a  ponechány  neužity,  jak  to  bylo  v  případě  líného  služebníka,  jenž  pánův

            talent   zahrabal   do   země.    Z   tohoto   podobenství  je   zřejmé,   jak  doslovný  výklad

            biblických výrazů je  zavádějící  v tom, že  neodráží    pravou   duchovní skutečnost     této  ani
            jiné  duchovní otázky.

            Ve  Swedenborgově         interpretaci   pojetí   posledního   soudu   omyl   nebyl   v   tom,   že


            Swedenborg      fakticky  byl  svědkem  posledního  soudu,  nýbrž  v  závěru,  který  vyvodil  z

            těch událostí.      V  základě došel k   dvěma chybným  závěrům: První byl v tom,  že poslední
            soud může     proběhnout  pouze     v  mezisvětě  duchů,   neboť je to  svět vyrovnávání.   Jenom
            ve   stavu   vyváženosti   pravý     soud   může   se   uskutečnit.   Předpoklad   o   potřebě
            vybalancování je správný. Myslet, že se  omezuje  jen na  mezisvět         duchů,   je  nesprávné.

            Je   pravda,   že    intermediální   svět  souvztaží  s  principy   vyváženosti,  a   že   každý   po


            zanechání svého  hmotného těla        a po prožití  vlastního posledního   soudu čili po   složení



            účtů  z  toho,  jak  použil   propůjčený  dar  života  během  svého  životního  údobí  -  musí  se
            objevit       v  tom  mezisvětě  nejdříve.  Avšak   toto   se   týká  pouze  soudu   individuálního

                                                                                č
                                                                                 i
            života,   nikoliv života planety, galaxie, vesmíru,   multivesmíru     časového cyklu.

            Za   druhé   se  Swedenborg      domníval,   že   poslední  soud,   jehož   byl   svědkem,   byl  tím


            pravým   konečným  posledním          soudem   a  že   vše,   co  o   něm   bylo   v  Biblí   Svaté

            předpověděno, se naplnilo a že jiný soud již nebude. Jak již       bylo uvedeno  v knize  Hlavní
            ideje   Nového zjevení, kapitola XIII, stránky 208-210, to, čemu     Swedenborg     byl svědkem,
            bylo   jenom  jedním  aspektem  soudu,  k  němuž  došlo  v  určité  oblasti  mezisvěta    a  který
            byl   vykonán   nad   původci   a   udržovateli   Temných   věků  na   vaší   planetě   i   v  tom
            mezisvětě.
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152