Page 146 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 146

Kapitola osmá




                                                 POSLEDNÍ SOUD




            Dne 15. února 1988  v 5:30      ráno bylo ke  mně znovu slovo  Pána    Ježíše Krista   řkoucí:


            „Dalším   důležitým  duchovním   pojmem,         který   je   značně  nepochopen,   nesprávně   se

            interpretuje   a  zkresluje,   je  pojem   posledního   soudu.    Je   mnoho  různých   variací   ve
            výkladu tohoto pojmu a rozličných mínění  o tom, jak se  jeho proces  odehraje.           Všechny
            výklady  procesu  posledního  soudu  jsou  obvykle  odvozeny  z  jeho  literního        vylíčení  v

            Biblí   Svaté.  A ačkoliv  téma posledního soudu může být vystopováno na  stránkách celé



            Bible, zvláště v knize proroka Daniela,      nejběžnější výklady  se odvozují  z toho,  co o tom


            řekl  Ježíš Kristus   u Matouše v kapitole 24 (celá  kapitola) a v kapitole 25  ve verších 31

            až 46 a   v celé knize Apokalypsy, zvláště  však  v kapitole 20,  verše 11 až 15; a také to, co
            řekl Pavel v první epištole k  Tesalonickým, kapitola 4, verše  13-18, a co o tom         pověděl
            také Petr ve své druhé  epištole v  kapitole 3 verších     1-10.
            Většina    křesťanů se  domnívá, že  doslovné     vylíčení tohoto procesu, jak je obsaženo ve
            výše  zmíněných   biblických   textech,   plně   odráží   skutečnost,   jak   poslední   soud   bude

            proveden.  Výjimkou            z  tohoto   pravidla  je   výklad   pojetí   o   posledním  soudu


            Swedenborgův        a   jeho  následovníků   na   vaší  planetě.  Ve  Swedenborgově  pojetí   k

            poslednímu  soudu  nedochází na  vaší  planetě, nýbrž  ve  zprostředkujícím světě         neboli,
            jak to on nazýval, ve  světě    duchů.   On též měl za to, že poslední soud byl zcela ukončen
            za jeho časů a že    byl přímým   svědkem    jeho průběhu.


            Naproti    tomu,  většina křesťanů i   jiných  stále  ještě  trpělivě čeká  na  doslovné   objevení
            se  Pána Ježíše  Krista   na oblacích spolu s   anděly  se  svými   trumpetami na vaší planetě,
            aby  došlo   k   jejich   velkému   zadostiučinění   a   aby   se  dokázala,    že  oni  měli   pravdu   a
            všichni  ostatní   (co   nevěřili  v  křesťanský   literní   význam)   se   mýlili.   Utěšují   se   slovy
            apoštola   Petra,   jež   jsou   zaznamenána   ve   výše   řečené   druhé   epištole   v   kapitole   3
            verších 3-4,   že ‚ke konci dnů přijdou posměvači, kteří žijí, jak se  jim  zachce, a budou se
            posmívat:  „Kde  je  ten  jeho  zaslíbený  příchod?  Od   té  doby,  co  zesnuli  otcové,   všecko
            zůstává tak, jak to bylo    od počátku  stvoření“‘.

            Jiný  aspekt  interpretace  posledního  soudu  byl     zjeven  v  kapitole  3,  Principy  duchovní
            metafyziky,   v   knize  prostředníka   tohoto   přenosu  Čtvero  pojímání   duchovní   struktury

            stvoření.   V  tom  pojímání  je  poslední  soud  správně  považován  za  cyklický  proces,  jenž

            má  platnost    pro  stav  a  postavení  jedince,  jedné  společnosti,  jednoho  národa,  jednoho


            lidstva       či  čehokoliv   tohoto   druhu,   jedné  planety,  jedné   sluneční   soustavy,  jednoho





            vesmíru,    jedné dimenze, veškerého  stvoření  a celého časového cyklu.  V té  knížečce se
            správně usuzuje, že  jakmile užitečnost jakéhokoliv        stavu nebo okolností splní  svůj účel

            a je zcela   vyčerpána  -  ať se to týká života jednotlivce či  života v  celém  časovém cyklu,


            nastává   jeho   poslední   soud,   kdy   všechny   aspekty   životního   projevu   jsou   pečlivě
            zváženy a posouzeny, načež dochází  k tomu, že do jsoucna a bytí vstupují pro všechny
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151