Page 146 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 146
Kapitola osmá
POSLEDNÍ SOUD
Dne 15. února 1988 v 5:30 ráno bylo ke mně znovu slovo Pána Ježíše Krista řkoucí:
„Dalším důležitým duchovním pojmem, který je značně nepochopen, nesprávně se
interpretuje a zkresluje, je pojem posledního soudu. Je mnoho různých variací ve
výkladu tohoto pojmu a rozličných mínění o tom, jak se jeho proces odehraje. Všechny
výklady procesu posledního soudu jsou obvykle odvozeny z jeho literního vylíčení v
Biblí Svaté. A ačkoliv téma posledního soudu může být vystopováno na stránkách celé
Bible, zvláště v knize proroka Daniela, nejběžnější výklady se odvozují z toho, co o tom
řekl Ježíš Kristus u Matouše v kapitole 24 (celá kapitola) a v kapitole 25 ve verších 31
až 46 a v celé knize Apokalypsy, zvláště však v kapitole 20, verše 11 až 15; a také to, co
řekl Pavel v první epištole k Tesalonickým, kapitola 4, verše 13-18, a co o tom pověděl
také Petr ve své druhé epištole v kapitole 3 verších 1-10.
Většina křesťanů se domnívá, že doslovné vylíčení tohoto procesu, jak je obsaženo ve
výše zmíněných biblických textech, plně odráží skutečnost, jak poslední soud bude
proveden. Výjimkou z tohoto pravidla je výklad pojetí o posledním soudu
Swedenborgův a jeho následovníků na vaší planetě. Ve Swedenborgově pojetí k
poslednímu soudu nedochází na vaší planetě, nýbrž ve zprostředkujícím světě neboli,
jak to on nazýval, ve světě duchů. On též měl za to, že poslední soud byl zcela ukončen
za jeho časů a že byl přímým svědkem jeho průběhu.
Naproti tomu, většina křesťanů i jiných stále ještě trpělivě čeká na doslovné objevení
se Pána Ježíše Krista na oblacích spolu s anděly se svými trumpetami na vaší planetě,
aby došlo k jejich velkému zadostiučinění a aby se dokázala, že oni měli pravdu a
všichni ostatní (co nevěřili v křesťanský literní význam) se mýlili. Utěšují se slovy
apoštola Petra, jež jsou zaznamenána ve výše řečené druhé epištole v kapitole 3
verších 3-4, že ‚ke konci dnů přijdou posměvači, kteří žijí, jak se jim zachce, a budou se
posmívat: „Kde je ten jeho zaslíbený příchod? Od té doby, co zesnuli otcové, všecko
zůstává tak, jak to bylo od počátku stvoření“‘.
Jiný aspekt interpretace posledního soudu byl zjeven v kapitole 3, Principy duchovní
metafyziky, v knize prostředníka tohoto přenosu Čtvero pojímání duchovní struktury
stvoření. V tom pojímání je poslední soud správně považován za cyklický proces, jenž
má platnost pro stav a postavení jedince, jedné společnosti, jednoho národa, jednoho
lidstva či čehokoliv tohoto druhu, jedné planety, jedné sluneční soustavy, jednoho
vesmíru, jedné dimenze, veškerého stvoření a celého časového cyklu. V té knížečce se
správně usuzuje, že jakmile užitečnost jakéhokoliv stavu nebo okolností splní svůj účel
a je zcela vyčerpána - ať se to týká života jednotlivce či života v celém časovém cyklu,
nastává jeho poslední soud, kdy všechny aspekty životního projevu jsou pečlivě
zváženy a posouzeny, načež dochází k tomu, že do jsoucna a bytí vstupují pro všechny