Page 21 - KDO JSI A PROČ JSI ZDE?
P. 21

Při povaze své práce museli tito vědci pozorovat a popisovat vše z vnějšku, to jest
            ze stanoviska hmotného světa a fungování fyzického těla. Byli tedy ve své práci
            omezeni nástroji, které totiž měli: Lidskými smyslovými orgány. To je známo jako
            bezpečná metoda pozorování, pokud se má na mysli fakt, že smyslové orgány jsou
            omezené, a že navíc vznikají z duchovních idejí za účelem přizpůsobení živoucího
            ducha ve fyzickém těle a ve fyzickém Vesmíru. Tragédie začíná jen tehdy, když
            někdo   rozhodne,   že   fyzické   orgány   jsou   nezávislé   na   jakýchkoli   duchovních
            zákonech, a že mají svůj vlastní život, nespojený či nezávislý vzhledem ke komukoli
            nebo čemukoli jinému.

            Vědecká zvídavost lidské mysli je příslovečná. Uvažme, že druhá řada lidí na Zemi
            měla   nepředstavitelné   znalosti   a   vědu   (o   jaké   ani   nesníme).   Jejich   vědci   měli
            nesrovnatelně   větší   touhu   zkoumat   a   experimentovat.   Jejich   zvídavost   byla   o
            mnoho větší a širší, než je u našich vědců současných. Dnešní vědci si nemohou
            ani v nejbujnějších snech a představách uvědomit, co měli tito vědci a stav jejich
            vědy tehdy k dispozici.

            Proto u nich v jednom časovém bodě jejich historie vyvstala při pozorování a studiu
            zákonů hmoty a smyslových orgánů následující životně závažná, kritická a důležitá
            otázka:  CO   BY  SE   STALO,   JESTLIŽE   BY  SE   VZNIK   ŽIVOTA  MOHL  VYSVĚTLIT
            TAKZVANÝMI FYZIKÁLNÍMI ZÁKONY A PŘÍRODNÍMI PROCESY, ANIŽ BY SE DO
            TOHO ZAHRNOVALY JAKÉKOLI DUCHOVNÍ ZÁKONY, DUCHOVNÍ SVĚT ČI BŮH –
            STVOŘITEL? JAKÝ BY BYL ŽIVOT BEZ JAKÉKOLI DUCHOVNOSTI,  NEBO KDYBY
            SE   DUCHOVNOST   ODVOZOVALA   POUZE   Z PŘÍRODY   NAMÍSTO   ODVOZOVÁNÍ
            PŘÍRODY Z DUCHOVNOSTI ?


            (Položit   přírodu   na   první   místo,   pojímat   ji   jako   původce   všeho   a   považovat
            duchovnost za konečný produkt nezávislého vývoje přírody znamená obrátit vše
            vzhůru nohama a mít plně  zdeformovanou duchovnost.) Jak se dá s takovouto
            vědecky důmyslnou a důležitou otázkou experimentovat ? Jak víte, je samozřejmé,
            že jakmile se tato důležitá a závažná otázka položí, musí se zodpovědět. Taková je
            povaha Stvoření. Ať je na jakékoli úrovni Stvoření – bez ohledu na to, jak nízká či
            vnější tato úroveň je – učiněn jakýkoli dotaz, musí být zodpovězen prostředky a
            způsoby, které jsou pro tuto úroveň specifické. A jelikož tato otázka byla položena
            z vnějšího stupně fyzického světa, kterýžto stupeň byl tehdy přidělen planetě Zemi,
            musela být zodpovězena v rámci tohoto světa, to jest na planetě Zemi, nástroji,
            způsoby   a   prostředky,   které   pro   tuto   planetu   byly   specifické.   Těmito   nástroji,
            prostředky a způsoby byly konkrétní, viditelné, zkušenostní, smyslové, pocitové,
            demonstrativní  a  ilustrativní  příklady.  Na  této úrovni  nemohly  být  jiné  způsoby
            odpovědi na tuto otázku, aby mohla být srozumitelná a přijatelná.


            Nejvyšší – Stvořitel ve svém rozpoložení mimo čas a prostor předvídal, že se taková
            otázka   položí.   Proto   vymyslel  Velký   plán   odpovědi   na   tuto   otázku,   která   by   ji
            zodpověděla   nejvíce   možným   přijatelným,   účinným,   dostatečným   a   poučným
            způsobem. Planetu Zemi proto Nejvyšší stvořil s tímto zvláštním účelem v mysli.
            Planeta Země se měla stát půdou, na níž se měla tato otázka nejen položit, ale měla
            na ní být explicitně a zkušenostně zodpovězena k úplné spokojenosti veškerého
            stvoření. Nejvyšší také předvídal, že jistí lidé budou ochotni se dobrovolně podílet
            na   tomto   pokusu.   Tito   lidé   budou   nejen   dobrovolníky,   ale   budou   také   ochotni
            vymazat svou paměť, aby si tak dokonce ani nepamatovali, že se stali za tímto
            účelem dobrovolníky. Tito lidé tedy také souhlasili s tím, že si nebudou toto vše
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26