Page 18 - KDO JSI A PROČ JSI ZDE?
P. 18

falešností a zel i sobectví) do pravých lidských bytostí. Můžeme se pak stát vysoce
            vyvinutými duchovními bytostmi, které vše odvozují ze stavu nepodmíněné lásky a
            moudrosti,  což  znamená   z Nejvyššího,   Nejvyšším,   prostřednictvím  Nejvyššího  a
            s Nejvyšším.
            Jak z tohoto ilustrativního příkladu můžete vidět, tyto věci popsané v první kapitole
            Svaté bible se nijak zvlášť nezabývají fyzickým stvořením planety Země a lidstva
            v čase a prostoru, ve dnech a v nocích. Namísto toho tato kapitola obsahuje sedm
            progresivních kroků a stavů proměn: 1.  reformaci, 2.  regeneraci, 3.  osvícení, 4.
            opětovné probuzení, 5.  opětovné poznání, 6.  restrukturalizaci a 7.  transformaci -
            lidské   bytosti.   Tato   lidská   bytost   je   postupně   transformována   Nejvyšším   z
            „prázdnoty, nicoty a temnoty“ vnější vědomé mysli (která je vybudována z mýtů,
            iluzí a pseudopoznání) se všemi jejími falešnými, zkreslenými, zlými a negativními
            ideami do vysoce vyvinuté duchovní bytosti (čili do toho, co Swedenborg nazýval
            nebeským člověkem).

            Takto přicházíme ke správnému „obrazu a podobě“ Boha, čili pravému nebi v lidské
            formě. Tento stav nebes v nás je stavem lásky, moudrosti, dobroty, pravdy a míru.
            Nazývá se proto sedmým dnem, ve který Bůh spočinul od všeho, co učinil/učinila.
            „Spočinout“ v tomto spoluoznačení doslovně neznamená fyzicky nic nedělat, jak by
            doslovný   smysl   naznačoval.   Spíše   se   to   má   vykládat   jako   stav   neustálého
            důkladného, hluboce  niterného  klidu  a uspokojení, který  vyvěrá  z nepodmíněné
            lásky a moudrosti.


            Jestliže   by   Bůh  skutečně   fyzicky   odpočíval  a  nedělal  nic,  veškeré   Stvoření  by
            zahynulo.   Funkce   stvoření   je   řádně   udržována   neustálým,   nepřerušovaným
            tvořivým úsilím  Nejvyššího. Sedmý  den,  čili sabat, je  stavem  osvobozeným  od
            konfliktů   a   problémů.   Dodržovat   sabat   znamená   držet   se   stranou   konfliktů,
            problémů, stresů, napětí a veškeré ostatní negativity. Doslovně to neznamená, že
            v jednom zvláštním dni nemusíte nic dělat.

            Existuje však důležitý duchovní princip vyvažování našeho dennodenního žití. Tento
            princip požaduje, abychom věnovali stejnou pozornost odpočinku, humoru, zábavě,
            hře a relaxaci. To se dělá za účelem udržení dobrého duchovního, duševního a
            fyzického zdraví. Takto můžeme být v dobré pohodě, abychom splnili naše důležité
            poslání a poskytli lepší užitek ku všeobecnému prospěchu, společnému blahu a
            sdílení se všemi.

            Nyní můžete vidět, jak se celá Svatá Bible má pojímat, vykládat a chápat. (Existuje
            přesně třicet pět knih Starého a Nového zákona obsahujících tento vnitřní smysl,
            které se mají takto pojímat. Zbytek neobsahuje tento vnitřní smysl. Aby se poznalo
            daleko více o této záležitosti v Bibli Svaté, odkazuje se na kapitolu osmnáctou
            v knize  „Realita, mýty a iluze“. Také je o tom možno seznat v Swedenborgových
            spisech, obzvláště v jeho „Čtyřech doktrínách“ – Doktríně druhé, týkající se Svatého
            písma.)


            Je omylem si myslet, že Nejvyšší stvořil nejprve fyzický Vesmír a jeho obyvatele.
            Naopak,   ve   své   původní   formě   byl   fyzický   Vesmír   se   svými   obyvateli   stvořen
            poslední.   (Nejvyšší   však   tvoření   nových  věcí   nikdy   nezastaví,   stvoření   je   tudíž
            neustálým věčným procesem.)
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23