Page 75 - hinz
P. 75

Takže se logicky stanou nereálnými, to jest neexistujícími.


            2.  Pravou povahu negativního stavu nemůže poznat vůbec nikdo, jestliže všichni
            účastníci negativního stavu žijí v iluzi, že jsou v něm jedině z nutnosti, aniž by byla k
            dispozici nějaká jiná alternativa volby.


            Každý si pamatuje, že Nejvyšší dovolil aktivaci a dominanci negativního stavu za
            účelem důležitého duchovního poučení. Jsoucno a bytí negativního stavu nemůže
            naplnit svůj účel a užitek, jestliže jeho účastníci podléhají dojmu, že negativní stav
            je stavem pozitivním, protože je to jediná alternativa, která je k dispozici. Na druhé
            straně by počáteční aktivaci negativního stavu bulo nemožné provést, jestliže by se
            negativní stav prezentoval vědomé mysli k uvážení jako možnost a ne jako nutnost.
            Nikdo   by   si   ho   vědomě   ze   svobodno   vůle   nezvolil.   To   je   důvod,   proč   všichni
            dobrovolníci   dobrovolné   souhlasili   s   tím,   že   všechnu   vědomé   vzpomínky   a
            uvědomění si dobrovolnosti a volby negativního stavu budou odstraněnu až do
            určené   doby   či   až   do   konce   tohoto   časového   cyklu   a   jediným   uvědoměním   a
            poznáním, které by měli, je to, že negativní stav je z nutnosti a je jedinou volbou,
            která je k mání. Toto je jediný způsob, jakým lze aktivovat negativní stav.


            Takže aby nastalo poučení o povaze negativního stavu, bylo nutné postupovat ve
            dvou krocích:


            Za prvé poskytnout dojem, že negativní stav je z nutnosti, a ne na základě volby a
            plného ztotožnění se vlastní mysli s ním, jako s jedinou možnou alternativou. (To
            umožňuje negativnímu stavu dosáhnout plodnosti.) A za druhé v jednom bodě, poté,
            co se pevně ustanoví úplné zamilování se do negativního stavu a ztotožněni se s
            ním, dostat do povědomí každého účastníka v něm, že negativní stav je  jen na
            základě volby a nikoliv z nutnosti.

            Za těchto okolností je tedy negativní stav vybrán jako způsob života, kterému se
            dává přednost, a jeho povaha může v posledku být plně projevena a poznána
            každým ve Stvoření. Toto je druhý důležitý krok ve fungování negativního stavu a
            užitku, který poskytne Stvoření Nejvyššího.


            Takže když se Ježíš Kristus inkarnoval v čase a prostoru, nebylo to za účelem
            eliminace negativního stavu, ale kvůli jeho uvedení do náležité pozice, aby se mohla
            projevit, zobrazit a poznat plnost jeho pravé povahy z jediné pozice, ze které lze
            dosáhnout jakéhokoli poučení - z pozice svobodné volby být negativní.

            Jestliže   by   odstranil   negativní   stav   předčasně,   nemohlo   by   se   nikdy   řádně
            odpovědět na tuto kritickou otázku, která deptala veškeré Stvoření (jaký by byl život,
            jestliže by se odvozoval z nějakého jiného zdroje než z Nejvyššího a z Jeho/Jejích
            duchovních principů ?). Bez toho, aby měl takovou odpověď a poučení, by každý ve
            Stvoření byl ochuzen o životně nejzávažnější a nejkritičtější znalost toho, jaký by byl
            život bez Nejvyššího nebo s falešným Nejvyšším. Nebylo by nikomu k dispozici
            žádné srovnání a nebylo by možné ustanovit žádný pravý, láskyplný a moudrý vztah
            k Nejvyššímu a k pozitivnímu stavu. Za těchto okolností by stvoření v nejzazším
            smyslu mohlo zaniknout ve svém jsoucnu a bytí.
            Aby se poznala odpověď na tuto životně závažnou a kritickou otázku, bylo nutné
            dovolit negativnímu stavu pokračovat i po prvním příchodu Ježíše Krista. Nyní je ale
            jeho existence dovolena za zcela odlišné podmínky jako svobodná volba, jelikož
            každý může poznat způsoby a prostředky, jak se dostat ven z negativního stavu,
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80