Page 78 - hinz
P. 78

4. V době prvního příchodu Pána Ježíše Krista do negativního stavu pseudotvůrci
            uspěli v úplném uzavření, izolaci a separaci Niterných myslí lidí, takže je zcela
            uzavřeli před Bohem a před královstvím Božím, jež je v nitru jejich Niterných myslí.
            Jediná věc, která jim zůstala, byla jejich vnější mysl. Všechny hodnoty se umístily
            do zevních, světských, pozemských, tělesných, smyslných a hmotných věcí. Tyto
            záležitosti se považovaly za jedinou realitu a jedinou příčinou vlastního jsoucna a
            bytí, která stojí za to. Tehdy neexistoval žádný přímý přístup k Niterné mysli, a tedy
            k Nejvyššímu a Jeho/Jejímu nebeskému království. Toto byl následek a důsledek
            aktivace negativního stavu. Jakmile se tento krok provedl a nastala plná láska a
            ztotožnění se  se  zevnějšnostmi, zevnějšnosti se staly jediným zdrojem lidských
            životů.


            Veškeré poznání toho, že existuje něco niterného nebo že v Niterné mysli je Bůh a
            nebeské království, bylo beznadějně ztraceno. Lidé začali uctívat vše zevní včetně
            zevních bohů ve formě model nebo, v případě dítek izraelských, ve formě zevních,
            neužitečných a bezvýznamných rituálů a tradic. Zevní tradice a rituály se staly
            bohem a jedinou smysluplnou cestou života.

            Jestliže by za těch to podmínek Ježíš Kristus náhle odstranil negativní stav (což
            bylo v Jeho moci učinit), každý v negativním stavu by byl navěky zničen, protože
            každý vložil svůj život do těchto zevnějšností. Náhle otevření Niterné mysli by bylo
            tak ohromující a nesnesitelné, že by nikdo takou akt nemohl přežít. Konec konců je
            třeba si pamatovat, že nikdo v té době nevěděl, že Niterná mysl vůbec existuje nebo
            co Niterná mysl byla. Náhlá konfrontace s Niternou myslí by mohla způsobit tak
            nesnesitelný pocit viny a studu, že by se nemohl udržet vůbec žádný pozitivní
            úmysl či motivace k žití. Jestliže se konec konců eliminuje negativní stav, eliminuje
            se jakékoli spoléhání se na zevnějšnosti a to má za výsledek odkrytí a uvědomění si
            jsoucna a bytí Niterné mysli. Bez náležité přípravy postupného přijímáni existence
            Niterné mysli nemůže nikdo v kondici, v níž se plně ztotožňuje se zevnějšnostmi a
            podobnými věcmi a miluje je, přežit plnost přítomnosti Niterné mysli.


            Takže sám první krok, který bylo v tomto ohledu třeba provést, bylo přivést lidi k
            uvědomění si, že vlastní život nezávisí na zevních faktorech, ale že existuje něco
            zcela jiného, co je důležitější a životně závažnější a na čem vlastní život vskutku
            závisí. Ježíš Kristus svým příkladem, učením a konkrétním životním stylem dal
            každému příležitost toto poznat a uvědomit si, že jeden není v zevnějšnostech z
            nutnosti, ale dle volby. Pojetí volby předpokládá, že existuje odlišná alternativa k
            životu než život v zevnějšnostech.

            Od tohoto bodu se mohou živým příkladem lidského života zobrazit obě alternativy
            tak, že alternativní příležitost zvolit si pozitivní stav by byla dostupná každému v
            negativním stavu. Jestliže by se negativní stav eliminoval před tímto zobrazením
            obou alternativ a před tím, než by se odehrály důsledky svobodné volby obou
            alternativ, nikdo by nebyl s to poznat, co je život zač, jestliže se vše koná z pozice
            Niterné mysli a Boha a pozitivního stavu. Bez takového poznání by nemohlo nastat
            otevření vlastní Niterné mysli. Bez takového otevření by při eliminaci negativního
            stavu v zevnějšnostech nikdo nemohl přežít ani na zlomek vteřiny.


            To je další důvod, proč bylo negativnímu stavu dovoleno pokračovat i po prvním
            příchodu Ježíše Krista. Provedení toho účelu vyžaduje čas, aby se každému dala
            příležitost vše toto poznat. Jakmile jsou každému dány dostatečné příležitosti a
            nastává veškeré poznání, tehdy se plně aktualizuje druhý příchod Ježíše Krista a
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83