Page 529 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 529
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.
stavu a lidí) tak, jak se žije během současného cyklu, skončí natrvalo a neodvolatelně.
Jak si pamatujete, tíživé podmínky, které jsou zahrnuty v současném cyklu v důsledku
aktivního postavení neživota negativního stavu a lidského neživota, značně otravují a
kazí typ života, jaký každý prožívá. Nikdo by nechtěl pokračovat v tomto typu života.
Dovolte, abych vám v tomto ohledu řekl něco velmi důležitého: Jak ještě nebyla
aktivována plnost a kompletnost pravého života pozitivního stavu, tak také ještě
nikomu nebyla dostupná plnost a kompletnost života samotného. Zde je pro vás
záhada: To, co je definováno jako život na jakékoliv jeho úrovni, je jen omezeným
aspektem plného a kompletního života. Za podmínek, které definovaly a ustanovily
současný cyklus času/stavu/procesu, by manifestace plného a kompletního pravého
života nebyla možná. Proč tomu tak je? Pamatujete si na záhadu stromu života,
zasazeného doprostřed zahrady Eden, a jak přístup k tomuto stromu byl uzavřen a
znemožněn? Nuže, dalším významem toho stromu a toho, co se přihodilo tehdy/v tom
stavu - kromě toho, co o tom bylo zjeveno v nedávných Dialozích - bylo/je, že pravý
život ve své kompletní a plné manifestaci není možný, dokud neživot negativního stavu
a lidský neživot nezobrazí a nepředvede všechny aspekty jejich povahy, struktury a
dynamiky. Kdyby taková plnost a kompletnost pravého života byla za těchto podmínek
možná, v tom případě by bylo pro síly negativního stavu snadné ji vyčíst a úspěšně
aplikovat na jejich kondici a učinily by, že jejich neživot by trval navěky a tímto
faktorem by také na věčnost zablokovaly jakoukoliv možnost pro aktivaci plnosti a
kompletnosti pravého života pozitivního stavu. V tom případě by současný tíživý
cyklus nemohl být uzavřen a musel by i on pokračovat na věčnost.
Jeden z pravých významů výroku zaznamenaného v Genezi 3:22-23 odkazuje na tuto
situaci: Potom Pán Bůh řekl: „Hle, člověk se stal jakoby jedním z Nás, aby poznal dobro a
zlo. A nyní aby nevztáhl ruku a nevzal si také ze stromu života a nejedl a nežil navěky“ -
proto ho Pán Bůh vyhnal ze zahrady Eden obdělávat zem, ze které byl vzatý. Že ‚člověk se
stal jakoby jedním z Nás, aby poznal dobro a zlo‘ v současné konotaci významu těchto
slov znamená, že byla položena otázka o možnosti jiného typu života (neživota), než je
život pozitivního stavu, a že Já jsem vysvětlil všechny důsledky, výsledky a následky
toho neživota (‚aby poznal dobro a zlo‘) a tyto byly přijaty všemi, kteří se dobrovolně
zúčastnit fabrikace, aktivace, ustanovení a manifestace toho neživota. ‚Člověk‘ zde
znamená všechny ty, kteří byli umístěni v externě fyzické dimenzi Stvoření, která se
nazývala, jak si pamatujete, zahrada Eden. ‚Aby nevztáhl ruku‘ značí jejich schopnost
silou vlastního průzkumu a pátrání (‚vztáhnout ruku‘) objevit tajemství plného a
kompletního stavu života (‚a aby si nevzal také ze stromu života‘) a přivlastnit si tento
stav ke svému vlastnímu stavu, procesu a kondici a učinit je nesmrtelnými a věčnými.
‚Pán Bůh ho vyhnal ze zahrady Eden‘ znamená opuštění sféry a atmosféry pravého
Stvoření na jeho externě fyzické úrovni a usídlení se v zóně vymístění popsané zde
slovy ‚obdělávat zem, ze které byl vzatý‘. ‚Obdělávat zem‘ znamená být ve vnějšnostech
a z těchto zevnějšností všechno odvozovat. ‚Ze které byl vzaty‘ v této konkrétní
konotaci znamená ukončení tohoto druhu života a veškerého života, který během toho
cyklu nebyl ve své plnosti a kompletnosti, a aby se po eliminaci všeho, co souvisí
s neživotem negativního stavu a lidským neživotem, umožnilo všem poskytnout nový
typ života, aby se mohl manifestovat ve své plnosti a kompletnosti.