Page 531 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 531

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            Takto se dělají rozhodnutí. Takto se činí volby. Teoretické faktory jsou samy o sobě a
            samy  sebou  pro  taková  rozhodnutí  a  výběry  nedostačující.  Musí  být  doprovázeny
            experimentálními,  faktickými,  aktuálními  a  skutečnými  modalitami,  které  každému
            dávají  jasnou  praktickou  zkušenost,  vnímání  a  základ,  na  kterém  se  mohou  dělat
            taková rozhodnutí a volby s absolutní jistotou a rozhodností. Takto to je!

            Petr: A co dřívější cykly, které tomuto předcházely? Je v nich nějaký rozdíl, pokud se
            týká  plnosti  a  kompletnosti  života  jako  takového  a  plnosti  a  kompletnosti  pravého
            života pozitivního stavu v porovnání s tím, co je dostupné během tohoto cyklu?

            Pán Ježíš Kristus: Nuže, Petře, máme to tu znovu. Vše závisí na tom, z jaké modality
            vnímání reality se na to díváte. V objektivní modalitě, protože se vyskytují simultánně
            a  synchronně,  pro  ně  platí  stejná  pravidla  jako  na  tento  cyklus  s výjimkou  toho,  že
            v jejich  případech  negativní  stav  a  lidský  život  nejsou  v aktivním  modu,  ale  v modu
            jejich  potenciálu  stát  se  aktivními.  Jejich  potenciálnost  být  aktivními  by  taktéž
            nedovolovala,  aby  tu  byla  plnost  a  kompletnost.  Jestliže  se  na  to  podíváte  ze
            subjektivní  modality  vnímání  reality,  ve  které  se  to  jeví,  jako  že  byla  minulost,  je
            současnost  a  bude  budoucnost  následným  a  pokračujícím  způsobem,  kvůli  faktoru
            závislosti, že jedno předchází to následující a jedno následuje to předešlé, by se také
            použilo stejné pravidlo. Takže v tomto smyslu můžete vidět, že obě modality vyžadují
            aplikaci stejného pravidla, jaké existuje během tohoto cyklu času/procesu.


            Pro vás je extrémně obtížné pojmout problém nečasu. Jak vidíte, jak hovoříme o těchto
            důležitých  životních  tématech,  používáním  vašeho  lidského  jazyka  se  ve  vás  vytváří
            dojem, že něco bylo, něco je a něco bude. Ve vašich lidských podmínkách nemůžeme
            dosti  dobře  mluvit  v nějakém  jiném  modu  než  v subjektivním.  Je  správné  hovořit
            v termínech tohoto modu, protože koneckonců jste současně umístěni v dimenzi, která
            je  časoprostorově  svázaná.  Abyste  vůbec  něčemu  rozuměli,  je  nezbytné  hovořit  o
            těchto  záležitostech,  nebo  vůbec  o  čemkoliv,  z  vaší  pozice,  a  ne  z naší.  Samozřejmě
            v naší pozici bereme plně v úvahu obě modality a jejich příslušné faktory a podle toho
            přizpůsobujeme  přenos  našich  idejí  jejich povaze,  struktuře  a  dynamice.  Zatímco  se
            v subjektivní  modalitě  většinou  věnujeme  tomu,  jak  se  realita  jeví,  v objektivní
            modalitě se zabýváme realitou skutečnou. Ale pro obyvatele dimenze, která se řídí tím,
            jak se realita jeví, jsou tyto projevy tak reálné jako pro obyvatele dimenzí, které se řídí
            skutečnou realitou.

            Tak  jak  urovnáme  fakt,  že  ve  skutečné  realitě  neexistují  žádné  koncepty  nebo
            zkušenosti  z minulosti,  současnosti  a  budoucnosti?  Předtím  zmíněným  principem
            skládání  neboli  ruskou  matrjoškou.  Jestliže  umístíte  na  plochý  kousek  papíru
            současnost, minulost a budoucnost, které se jeví být daleko od sebe, a potom ten papír
            jistým  způsobem  ohneme  a  přehneme,  pak  náhle  budou  minulost,  současnost  a
            budoucnost  na  stejném  bodu,  jedna  na  druhé,  přesto  zřetelně  oddělené  jedna  od
            druhé. Nebo pokud si můžete představit ruskou matrjošku a v ní minulost, současnost
            a  budoucnost,  potom  můžete  jasně  spatřit,  že  jsou  všechny  ve  stejném  obalu  jedna
            v druhé, ale nicméně jsou zřetelně a viditelně jedna od druhé odděleny, postřehnutelně
            uzavřeny ve své vlastní sféře. Hlavním faktorem v tomto vjemu je, že jsou vymezeny
            jako zřetelně odlišné jedna od druhé neboli v technickém vyjádření jsou jedna k druhé
            diskrétní, aniž by se jedna druhé dotýkaly. Jsou všechny obklopeny svojí vlastní sférou
   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536