Page 524 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 524
DIALOG 150
postrádáte velmi důležitou zkušenost, což je následek vašeho bytí relativními. Aby se
vyhnulo tomuto konkrétnímu aspektu vaší relativity, samotnou povahou vaší
individuální skladby a skladby všech sentientních entit, musíte s tímto nedostatkem
něco udělat. A logicky řečeno, jediná věc, kterou můžete ve své relativní kondici udělat,
je experimentovat s tou ideou dočasným a přechodným posunem k něčemu nebo
podrobením se něčemu - dokud experiment potrvá a nedostatek této konkrétní
zkušenosti nebude eliminován - zcela novému a odlišnému, jehož odlišnost ve všech
aspektech a manifestacích nemá nic společného s ničím, co jste předtím prožívali nebo
měli; ale co je v plném souladu s obsahem zmíněné ideje.
Toto je jediná logická odpověď na Deziderovu otázku, jak je možné přijít s něčím
takovým v takzvané čistotě pozitivity a dobroty. Jak vidíte z logiky výše uvedeného
pojednání, ve skutečnosti bylo velmi snadné tak učinit. Známe-li zvědavou,
vynalézavou, tvořivou a stále pátrající strukturu a povahu sentientní mysli obecně,
bylo by velmi překvapující, kdyby nepřišla s něčím této povahy. Tím, že mám absolutní
předvídavost, že tomu tak bude, a že Absolutně vím, že neexistovaly nebo nebyly
možné žádné jiné podmínky, za kterých by stvoření Mého Stvoření a všech jeho
sentientních entit mohlo nastat nebo dojít ke své nejžádoucnější plodnosti, bylo
nevyhnutelné povolit všemu, co souvisí s neživotem negativního stavu a lidským
neživotem, aby se událo tak, jak se to projevuje během současného cyklu
času/stavu/procesu.
Ale co příští cyklus času/stavu/procesu, kdy pozitivní stav bude ve stavu, procesu a
kondici své kompletnosti a plnosti? Bude tu stále rozpoložení sentientní mysli, ve
kterém by pokračoval nedostatek vůbec něčeho? Jak můžete posoudit tu situaci, když
jste v plnosti a kompletnosti něčeho; v tomto případě pozitivního stavu? Znamená to,
že relativita sentientních entit bude přerušena? Je něco takové povahy možné? Mohou
se po právu stát absolutními? Absolutně ne! Aby byli absolutními, museli by být
nestvořeni a věční od věčnosti. Ač jsou nesmrtelní, jejich věčné pokračování je pouze
jednosměrné - ze stavu/času, kdy byli stvořeni, směrem dopředu do věčnosti. Takže
jejich věčnost je ‚k‘, ale ne ‚od‘. Toto vyžaduje jejich relativní kondice. Jak za těchto
okolností rozumí tomu být v plnosti a kompletnosti pozitivního stavu? A jak se to
porovnává se současným stavem neplnosti a nekompletnosti?
Za současně existujících podmínek se uplatňuje mnoho omezení, limitů,
bezpečnostních opatření a podobných tíživých faktorů. Některé znalosti, zkušenosti,
kondice, stavy a procesy nejsou vůbec dostupné z nějakých bezpečnostních důvodů a
kvůli všem sentientním entitám samotným - aby se nechtěně neuzavřely v jednom
stavu nebo kondici, neschopné ji na věčnost zrušit. Všechny tyto situace a požadavky
budou kompletně zrušeny v příštím cyklu času/stavu/procesu. Tudíž v něm budou
existovat nekončící, na překážky nenarážející a neomezené možnosti pro věčný
průzkum a hledání, aby tak vyplnily jakékoliv mezery, které by existovaly
z nedostatku něčeho v důsledku jejich relativity. Stále budou relativní; ale nyní
nebudou muset plýtvat svými energiemi na průzkum a prožívání něčeho, co souvisí
s výše uvedenou ideou, což dalo popud k tomu, aby se neživot negativního stavu a
lidský neživot zfabrikoval, aktivoval, ustanovil a manifestoval. Již nebudou postrádat
tento druh zkušenosti. A protože všechny zkušenosti související s touto záležitostí